Zweten in gezicht

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

Thijs schreef:Hmmm je moet het iets anders intepreteren.

Jouw omgeving is wel hetzelfde. Daar twijfel ik niet aan. Maar die bewuste en onbewuste prikkels waar ik het over heb, kunnen ook prikkels van jaren geleden zijn en tevens prikkels zijn waar je niet van bewust bent. Vandaar onbewuste prikkels. Dit maakt HH zo tricky. Je kunt je bijv onbewust zorgen maken om dingen of emoties die niet verwerkt zijn die zich op deze manier kunnen uitten.

Ik weet het, het wordt voor een nuchter denkend mens wellicht een wazig verhaal. Maar dat bewuste en onbewuste prikkels niet alleen de omgeving zijn maar ook alles wat er omheen hangt en in jouzelf (heden en verleden ) afspeelt lijkt me duidelijk. Denk aan onverwerkt leed opgekropte emoties waarvan je zelf mischien het bestaan niet eens van af weet.

Het KAN, ik wil niet zeggen dat het per definitie zo is. Daarom weten de hoge heren het antwoord ook niet. Het is niet bekend wat de trigger is van HH.

Thijs
Ok, ik moet toegeven dat ik het niet helemaal snapte :oops: nu is het al duidelijker.
Toch wil ik er niet in geloven, want als ik mijn geschiedenis bekijk heb ik altijd al rapper gezweet dan anderen in mijn omgeving, dus aangeboren volgens mij.
We moeten gewoon die zenuwen lam proberen te leggen :p Ons lichaam kunnen we wel op andere manier afkoelen dan door te zweten :D
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ik heb ook altijd rapper gezweet dan een ander.. Aangeboren lijkt mij wel degelijk aannemelijk.... de een is nou eenmaal zo en de ander weer anders... dat het er mee te maken heeft staat voor mij vast. Echter sluit ik de psycho optie niet uit. Het zou een en en verhaal kunnen zijn.

Zenuw lam leggen? Je bedoeld de feitelijke zenuwbanen die in je lichaam lopen neem ik aan. Dit doet de thorablabla nog wat operatie dus... die snijden de zenuwbaan door. Hoe het gebeurt maakt naar mijn mening feitelijk niet uit als het resultaar er maar naar is.

Botox tegen HH legt weer een zenuw-uiteinde-punt (dinges) plat (simplistisch gezegd) Probleem blijft natuurlijk wel met al deze oplossingen dat het niet de oorzaak aanpakt maar het gevolg.

Als het niet alleen aangeboren is dan is en moet er een reden zijn waarom mensen HH hebben.

Thijs
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

Thijs schreef:Ik heb ook altijd rapper gezweet dan een ander.. Aangeboren lijkt mij wel degelijk aannemelijk.... de een is nou eenmaal zo en de ander weer anders... dat het er mee te maken heeft staat voor mij vast. Echter sluit ik de psycho optie niet uit. Het zou een en en verhaal kunnen zijn.

Zenuw lam leggen? Je bedoeld de feitelijke zenuwbanen die in je lichaam lopen neem ik aan. Dit doet de thorablabla nog wat operatie dus... die snijden de zenuwbaan door. Hoe het gebeurt maakt naar mijn mening feitelijk niet uit als het resultaar er maar naar is.

Botox tegen HH legt weer een zenuw-uiteinde-punt (dinges) plat (simplistisch gezegd) Probleem blijft natuurlijk wel met al deze oplossingen dat het niet de oorzaak aanpakt maar het gevolg.

Als het niet alleen aangeboren is dan is en moet er een reden zijn waarom mensen HH hebben.

Thijs
Ja die thoroblabla ken ik, is echt maar voor op bepaalde plaatsen, zeker niet het hoofd, anders had ik dit al lang ondergaan, dacht enkel de handen ? Borst ? weet het niet meer precies.
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Hallo Kineb, Je weet het allemaal wel erg mooi te vertellen. Ik wil je toch even een vraagje stellen, want ik begrijp uit je verhaaltje, dat bier en een joint je niet vreemd zijn. Het is nogal warm weer, was je wel echt nuchter toen je dit schreef??????
Je zegt van jezelf, dat je een sterk persoon bent. Weet je dat wel zeker???? Of wil je dat graag zijn?????
Gr. Ina
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

weimaranermama schreef:Hallo Kineb, Je weet het allemaal wel erg mooi te vertellen. Ik wil je toch even een vraagje stellen, want ik begrijp uit je verhaaltje, dat bier en een joint je niet vreemd zijn. Het is nogal warm weer, was je wel echt nuchter toen je dit schreef??????
Je zegt van jezelf, dat je een sterk persoon bent. Weet je dat wel zeker???? Of wil je dat graag zijn?????
Gr. Ina
Vandaag alcohol noch weed aangeraakt.

Doe de test zelf, ga naar een feest waar het echt 30graden is. Rook jointje en je zult het komend uurtje geen druppeltje zweet hebben. Zo heb ik het ontdekt. Trouwens ik zeg het juist niet van mezelf, ik hoor het van anderen... mocht ik het van mijn eigen zeggen zou ik het zeker niet hier op het forum zetten.

Geloof wat jij wilt maar ik weet de feiten en deze liegen niet.
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Wat een ander zegt! Dit is totaal niet belangrijk. Wie verteldt mij of ze kenners zijn op dit gebied. Ze kunnen er ook allemaal intuinen door je houding en het muurtje om je heen.
Jij doet je voor of je alles weet, maar ik kan niet geloven, dat je altijd gelijk hebt.
Wat voor studie heb je gedaan en wat is je leeftijd?
Gr. Ina
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Je hoedt niet perse antwoorden hoor!
Gr. Ina
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

weimaranermama schreef:Je hoedt niet perse antwoorden hoor!
Gr. Ina
Zo dikwijls zit ik niet op Internet hoor, heb nog andere zaken te doen.

22j bank en verzekeren

Ik beweer niet alles te weten, ik zeg enkel wat ik ondervind dat een ander daarmee doet wat hij wilt. En wat heeft sterk in je schoenen staan te maken met alles weten.....
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Hoi Kineb
Dat je sterk in je schoenen staat is voor jezelf zeer prettig, maar een beetje tact....is nooit weg. ;)
Enneh.......Ik draag altijd onderhemdjes. Je hebt wat dat aangaat denk ik gelijk, het duurt iets langer voordat het zweet in je gewone kleding komt, en het spaart je bovenkleding.
Gr. Ina
Annemarie
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 08 jun 2005, 12:52
Contacteer:

behandeling van het gezicht

Bericht door Annemarie »

Hallo,

Ons bedrijf levert verschillende soorten Iontoforese apparaten (zie link onderaan pagina) Ik lees dat er toch ook wel veel mensen zijn die behalve problemen aan handen/voeten en oksels ook op andere plaatsen zweten zoals rug, gezicht billen etc. Tot nog toe hebben wij alleen nog apparaten geleverd voor hand/voet/oksel. Maar ik heb net een paar "face-masks"besteld die speciaal voor het gezicht bestemd zijn. En gevraagd of er ook nog opties zijn voor andere lichaamsdelen. Zodra ik hierover antwoord heb gekregen laat ik het jullie even weten.

Groetjes Annemarie
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

weimaranermama schreef:Hoi Kineb
Dat je sterk in je schoenen staat is voor jezelf zeer prettig, maar een beetje tact....is nooit weg. ;)
Enneh.......Ik draag altijd onderhemdjes. Je hebt wat dat aangaat denk ik gelijk, het duurt iets langer voordat het zweet in je gewone kleding komt, en het spaart je bovenkleding.
Gr. Ina
Misschien wel ja, maar zoals ik al eerder ergens vermeldde, ik zeg enkel hoe het zit ga het niet speciaal verbloemen om mensen te sparen, zelf verwacht ik dit ook niet, je weet dan tenminste perfect waar je staat.

Yup onderhemdjes doen het goed, de enige plaats waar het bij mij tot nu toe wel duidelijk op mijn bovenkleding zichtbaar was, was in het Zuiden van de VS, daar zouden wij echt niet moeten gaan wonen :lol:
Steff
Plas
Plas
Berichten: 42
Lid geworden op: di 31 jan 2006, 21:25
Contacteer:

Bericht door Steff »

Kinep schreef:
weimaranermama schreef:Hoi Kineb
Dat je sterk in je schoenen staat is voor jezelf zeer prettig, maar een beetje tact....is nooit weg. ;)
Enneh.......Ik draag altijd onderhemdjes. Je hebt wat dat aangaat denk ik gelijk, het duurt iets langer voordat het zweet in je gewone kleding komt, en het spaart je bovenkleding.
Gr. Ina
Misschien wel ja, maar zoals ik al eerder ergens vermeldde, ik zeg enkel hoe het zit ga het niet speciaal verbloemen om mensen te sparen, zelf verwacht ik dit ook niet, je weet dan tenminste perfect waar je staat.

Yup onderhemdjes doen het goed, de enige plaats waar het bij mij tot nu toe wel duidelijk op mijn bovenkleding zichtbaar was, was in het Zuiden van de VS, daar zouden wij echt niet moeten gaan wonen :lol:
Je zegt hoe je DENKT dat het zit. Dat jij van mening bent dat psychologie geen rol speelt in het zweten, prima. Je vertelt het alleen op zo'n manier dat het de waarheid is. En dat valt te betwisten. Mijn waarheid is namelijk dat het wél een rol speelt. Ik zweet overmatig, maar ga nog erger zweten door de angst voor zweten die ik inmiddels ontwikkeld heb. Als ik bijvoorbeeld alleen al denk 'ik hoop dat ik niet ga zweten', dan krijg ik het alweer extra warm. Psychische gronden maken het zweten bij mij dus wel degelijk erger, dus speelt het bij mij zeker een rol. Denk niet dat jij daar voor anderen over kunt oordelen, toch?

Dat je dingen niet verbloemt, waardeer ik wel. Ben zelf ook het liefst recht door zee. Het zou alleen wel prettig zijn als je jouw MENING weergeeft op een manier waarop je niet probeert de algehele waarheid te verklaren. Bij mij wekt die houding irritatie op en als ik de reacties zo zie lijk ik niet de enige. Als je voordat je iets stelt de woorden 'ik denk dat...' ervoor zet, komt je bericht al heel anders over lijkt me. Comminuceert een stuk makkelijker. Maargoed, dat is mijn mening...
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Steff ik kan me hier helemaal in vinden. Inspanning is bij mij de grootste boosdoener, alsook klam en vochtig weer, maar als ik iets spannend vind, dan komen de druppels al snel naar buiten, al zit of sta ik nog zo stil en rustig.
Gr. Ina
Bieke
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 14 jul 2006, 15:46
Locatie: West Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Bieke »

En hier is er nog ééntje die daar last van heeft...

Boven mijn lip, mijn wenkbrauwen, aan mijn oren,... hemeltje lief! Op mijn weekendwerk is dit nog het lastigste van allemaal: horeca! Als het buiten al warm is, binnen nog eens warm van de drukte, en dan nog eens werken... de foute combinatie... Door de drukte kan ik me niet heel de tijd verfrissen, dus is mijn enigste oplossing op dat moment: achter de schermen met een zakdoek alle zweet afwrijven, hoewel dit eigenlijk nooit lang droog blijft hoor, maar toch twee minuten dat ik een frisser gevoel heb...!

Heeft iemand anders daar anders nog een oplossing voor?!

PS: is dit waar of niet waar: je gezicht met koud water wassen, bevordert dat het zweten??????

groetjes
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Ik heb geen idee. Ik weet wel, dat ik, als het zo warm is nooit een hete douche neem maar een lauwe. Dan zweet ik niet zo na.
Gr. Ina
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht