Billen en overmatig zweten

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

jotika01
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 19:54
Contacteer:

Billen en overmatig zweten

Bericht door jotika01 »

Hallo allemaal,

Ik heb gezien dat er al iemand dit onderwerp heeft aangesneden. Helaas waren er maar heel weinig reacties.

Zijn er meer mensen die last hebben van overmatig zweten tussen of rondom de billen? Wanneer heb je er last van en in welke mate?

Ik zelf heb het bij spanningen of na 15 a 20 min gefietst te hebben. Heel erg vervelend! Ik hoop dat er deze keer meer mensen zijn die hun verhaal kwijt willen.
MadCreation
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 08 mei 2006, 08:35
Contacteer:

Bericht door MadCreation »

Normaal zweet ik eigenlijk alleen onder mijn oksels. Maar als ik naar mijn werk fiets ( 40 min) kom ik altijd bezweet aan. Naast mijn oksels is dan vooral mijn rug nat tussen mijn schouderbladen. Ook mijn armen zijn een beetje vochtig.

Gister had voor het eerst ook echt een natte kont:) Niet dat het in straaltjes naar beneden liep maar gewoon niet droog meer. Ik heb dit dus allleen tijdens het fietsen en in een warme broek ( spijker). Ik dnke dat ik het minder heb als ik een luchtigere broek aan heb dan als ik een strakke spijkerbroek aan heb.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Ik zweet als ik in de auto zit bij mijn billen als ik gewoon loop op mijn werk.
Gewoon altijd ook met fietsen en paardrijden!

Ik kan geen lichte broek aandoen omdat het er dan uitziet of ik in mijn broek heb geplast!!!
ERG VERVELEND!!!

Groetjes Kim
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

MadCreation schreef:Normaal zweet ik eigenlijk alleen onder mijn oksels. Maar als ik naar mijn werk fiets ( 40 min) kom ik altijd bezweet aan. Naast mijn oksels is dan vooral mijn rug nat tussen mijn schouderbladen. Ook mijn armen zijn een beetje vochtig.
Same here.
Ach
Rivier
Rivier
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 27 mar 2006, 23:01
Contacteer:

Re: Billen en overmatig zweten

Bericht door Ach »

jotika01 schreef: Ik zelf heb het bij spanningen of na 15 a 20 min gefietst te hebben. Heel erg vervelend! Ik hoop dat er deze keer meer mensen zijn die hun verhaal kwijt willen.
Ook als het koud is, dat je na een goed kwartier al wat merkt? Bij mij alleen dan bij warm weer. Normaliter bij 'gewoon' weer houd ik het wel een drie kwartier vol voordat het ook echt zichtbaar is in mijn broek.

Ik ben telkens benieuwd of fietsen op een ligfiets ervoor kan zorgen dat het minder snel zichtbaar is. Iemand die het weet, getest heeft? Je zit niet, dus het vocht druk je ook niet direct op je broek. Plus dat je meer luchtstroom hebt als je wat onderuit ligt, zodat het makkelijker verdampen kan. Dat is de theorie, tenminste.
Fleur
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 12:55
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

overal zweten

Bericht door Fleur »

Hey,

Ik ga altijd op de fiets naar m'n werk (ongeveer 40 minuten fietsen) en dan kom ik doorweekt aan...Ondergoed, sokken, broek, t-shirt...overal net zo nat!
Ook al sport ik niet, dan zweet ik overal. Wie weet hier raad mee.

Groeten Fleur
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Volgens mij heb je bij een ligfiets net zoveel last, alleen dan dat je een hele natte rug krijgt. Volgens mij is het bij ons (die over het hele lichaam zo zweten) dat alle plekken die worden afgesloten van lucht enorm gaan zweten dus denk dat dat bij een ligfiets net zo zal zijn. Bij mij in ieder geval wel!
mirela
Rivier
Rivier
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 12:57
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door mirela »

Ook ik zweet in mijn kruis.. erg lastig af en toe.

Ik zweet alleen als ik me druk maak. fietsen enz.

Groetjes Mirela
vinmen
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: di 13 jun 2006, 15:04
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Bericht door vinmen »

Tjah heb ik ook... Heb eigelijk voeten handen oksels altijd... en billen/kruis/gezicht in mindere mate... Erg vervelend in de zomer als je een broek aan hebt waarop dat goed te zien is! T minst erg vind k nog eigelijk de voeten.. zie je toch niet.. en als je donkere sokken aan doet zou ook bijna niemand t opvallen! :)
zoefff
Plas
Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 20:14
Contacteer:

Bericht door zoefff »

ik heb er erg last van in de zomer, maar gelukkig heeft iedereen die ik ken er zowat wel last van! lach er gewoon om met mn vrienden, die dan bekennen ook met een zweetkont te zitten met het warme weer.

gelukkig heb ik het niet als het koud is buiten... dan zou het aantal lotgenpoten toch flink minder zijn!
justadancer

Bericht door justadancer »

ik had het laatst ik had heel intensief gedanst en ik zag echt een vochtige streep in mijn ondergoed, gelukkig was het niet erger dan dat. maar ik kan me herinneren in de tijd dat ik nog naar school fietse ik soms ook echt natte plekken had op mijn broek
marie
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 04 jul 2006, 15:26
Contacteer:

Bericht door marie »

Ik heb dat ook heel erg, vooral tussen mijn billen maar eigenlijk overal. Vooral als het warm is, maar meestal ook als het minder warm is. Voornamelijk tijdens lopen en fietsen, ik wijt het aan stress.
Ik vraag me af of hier iets tegen te doen is, want je broek vol inlegkruisjes is ook niet echt een optie =D
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

bij mij is dat echt geen stress dat zweten bij mn billen en overal op mijn lichaam.
Ik ben als ik uit mijn bed kom al nat van zweet .
Na het wassen begint het gewoon opnieuw te stromen!!!
Dan heb ik echt geen stress!!!!!!!
Ff hond uitlaten ja dan loopt het in straaltjes onder mijn oksles vandaan en heb ik mijn kruis ook zeiknat!!!
GEEN STRESS.

Kim
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Nee, bij mij is het ook absoluut geen stress. Mijn kont en liezen zijn dan ook helemaal kleddernat, maar dat is inderdaad ook regelmatig het geval als ik bijvoorbeeld gewoon op bed tv lig te kijken.
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Ik zweet ook nogal in mijn liezen en onder mijn buikplooi. Overgehouden van de zwangerschap. Ik vraag me af of dat ook niet met botox te injecteren is????? Die natte plekken in je broek en ondergoed is ook niks.
Gr. Ina :oops: :oops: :?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht