Is HH erfelijk?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Jac
Beekje
Beekje
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 16 apr 2006, 12:21
Contacteer:

Is HH erfelijk?

Bericht door Jac »

Mijn zus en vader hebben ook last van zweten. Ik ben degene die het meeste zweet... Weet iemand of het erfelijk is?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2776
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Is nooit aangetoond en volgens de hoge geleerden is het niet zo. Maar ik zelf denk dat het wel degelijk erfelijk is of kan zijn.
fraz
Plas
Plas
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 10 feb 2006, 23:31
Contacteer:

Bericht door fraz »

volgens mij wel. In mijn familie komt veel zweten ook bij meer mensen voor.
patricia
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: za 28 jan 2006, 22:47
Contacteer:

Bericht door patricia »

Het zou goed kunnen, maar in mijn geval is het niet zo. Mijn ouders zweten totaal niet!! Zelfs als het buiten 30 graden is, is er nog geen druppeltje te bekennen.
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Kweet het niet eigenlijk. Mijn ouders zweten niet overmatig bij mijn weten. Ik merk echter wel dat sinds ik het links en rechts tegen wat familieleden heb gezegd dat ik erg last heb van overmatig zweten, ik van steeds meer indirecte familieleden (vooral neven en nichten) hoor dat zij er ook last van hebben. Maar voor zover ik het hoor heeft niemand het zo erg als ik.
Schorpioen
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 04 mei 2006, 12:02
Contacteer:

Bericht door Schorpioen »

In mijn familie komt het, voor zover ik weet, niet voor.
mn oom kan wel erg zweten maar alleen als hij erg hard aan het werk is, wat dan dus eigenlijk gewoon normaal is.
Steff
Plas
Plas
Berichten: 42
Lid geworden op: di 31 jan 2006, 21:25
Contacteer:

Bericht door Steff »

Mijn vader kan er ook wat van. Wat dat betreft geloof ik er dus wel in dat het erfelijk is.
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Mocht het daadwerkelijk erfellijk zijn dan kan mijn familie een voorbeeld zijn.

Een groot gedeelte van mij familie heeft er last van, ik denk dat mijn moeder, oom en ik de ergste zijn.
gabie
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 13:00
Contacteer:

Bericht door gabie »

volgens mijn dermatoloog kan het wel erfelijk zijn. In mijn familie is het ook erfelijk: Mijn opa en tante hadden het ook.
justadancer

Bericht door justadancer »

zowel mijn moeder als mijn oma hebben tussen hun 12e en 30 overmatig gezweten. dus voor mij is er hoop
vergiet
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 28 mei 2006, 11:26
Contacteer:

Bericht door vergiet »

In mijn familie zijn ook meer mensen die overmatig zweten. Te weten: Mijn moeder, 3 ooms en een tante. Allen van de zelfde kant van de familie. Van mijn vaders kant is het probleem niet bekend.
Gezien de reacties hier zal e.e.a toch wel verband houden met erfelijkheid.
Plaats reactie