hoe gaat het jullie af met dit warme weer?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

kimmie
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 15 mar 2006, 13:52
Contacteer:

hoe gaat het jullie af met dit warme weer?

Bericht door kimmie »

De titel zegt al genoeg: ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat met zweten met dit warme weer...

Heel apart, maar ik zweet minder dan als het kouder is... Ik denk dat dit komt omdat je in de winter die overgang van koud (buiten), naar warm (binnen) hebt.. Ik heb nog wel zweetplekken, maar kleinder dan tijdens koude dagen, dus ik ben blij :)

groetjes Kim
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

Ja, ik vind ook de zomer fijner. Je hoeft dan niet zoveel laagjes over elkaar te dragen, gewoon een wit t-shirtje of een hemdje zonder mouwen en dat gaat heel goed dan.
Het ergste van de winter vind ik dat je met natte kleding door de kou moet, je hebt er dan veel meer last van dan " droge " mensen.
Steff
Plas
Plas
Berichten: 42
Lid geworden op: di 31 jan 2006, 21:25
Contacteer:

Bericht door Steff »

Gister ruim 28 graden op kantoor omdat de collega's "het zo lekker" vonden met de ramen open...

Kortom: ziet er allemaal mooi uit met dat zonnetjes, maar ik vind het kutweer!
mike
Beekje
Beekje
Berichten: 38
Lid geworden op: do 26 mei 2005, 00:51
Contacteer:

Bericht door mike »

niet zo best want hoe warmer het wordt hoe meer ik me druk maak, dus zweet ik automatisch meer ( vooral me handen en voeten :cry: )
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ik probeer geestelijk een knop om te zetten (lukt nog niet echt hoor...) Ik vind het warme weer tig keer beter dan het koude, regenachtige maar ja het zweten he... Als ik daar niet zo bij stil sta gaat het al beter dus dat probeer ik dan maar vol te houden.
Schorpioen
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 04 mei 2006, 12:02
Contacteer:

Bericht door Schorpioen »

Aan de ene kant ben ik super blij dat het eindelijk weer een beetje lekker weer is, aan de andere kant kan ik wel janken dat het zweten nog erger is en ik het minder goed kan verbergen.... ;(
Flower
Vijver
Vijver
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 10 apr 2006, 20:23
Contacteer:

Bericht door Flower »

Ik ben de middag in de tuin gaan werken en het is natuurlijk behoorlijk heet. Toch heb ik geen zweetvlekken of geur!!! Normaal allang in dit shirt. Maar het helpt ook dat ik geen laagjes meer over elkaar hoef te dragen. Het 'kan sneller weg' ofzo nu met 'blote oksels'. Ik heb Odorex Extra Dry gebruikt, maar een paar dagen geleden al. Eergisteren heb ik Odaban gebruikt. Ik had vannacht alleen allemaal jeukblaasjes en irritatie van het gebruik van deze spullen.... Dus ik kan het nu even niet gebruiken en ik ben benieuwd hoe dat nu verder gaat...
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Ik merk nu het warmer is nog beter het verschil tussen de periode wanneer ik oxybutyine heb geslikt en wanneer het uit is gewerkt.

Met oxybutynine is het uit te houden maar zodra het uit is gewerkt gutst het zweet van mijn voorhoofd.
Dromer!
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: za 06 mei 2006, 17:40
Contacteer:

Bericht door Dromer! »

Met dit weer zweet ik veel meer dan in de winter!
In de winster zweet ik me ook helemaal te pletter.. ik hoef me maar even intespannen ( geestelijk, want ik ben lichamelijk niet zo actief ;) ) Maar in de zomer is het nog erger!!
Ik probeer er niet aan te denken.. Maar dat is best moeilijk.. Ik voel me vaak onzeker als ik met van die enorme kringen onder mn armen loop.. Handen en voeten, dat kan ik verbergen.. Met al die jaren ervaring =)

Ik heb geweldige polo`s! Maar ik durf ze alleen maar thuis aan.. Want je ziet er alles in.. Dus ik vind `t weer eigenlijk maar niks als je door de zweet bril kijkt! Verder is het heerlijk weer! Maar dat zweten over treft alles en daardoor bederft het ook alles!

Ik ben er ook wel mee eens dat het sneller opdroogd in de zon! Want ik heb van die vlagen wanneer ik veel zweet.. Dus in de vlaag dat ik iets minder zweet dan droogt het wel sneller op.. Maar dan moet je je maar durven bewegen ;) Dat ben ik nu aan `t leren..

Sterkte allemaal met dit warme weer!
skid kahula
Vijver
Vijver
Berichten: 53
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 02:11
Contacteer:

Bericht door skid kahula »

rondom huis, is dit weer geen probleem

maar de sociale situaties...yuk, giet het van me voorhoofd als ik niet goed voorbereid ben

terrasjes overdag mijd ik de laatste jaren..laat staan stranden, plassen en andere open water acitiviteiten

's avonds en 's nachts is het wel erg lekker, buiten zitten....op het terras

kheb dan ook alleen last van me voorhoofd, dus als ik me daar overheen zet (cq geaclimatiseerd ben, aangeschoten ben of high :roll:) heb ik het prima naar me zin
Butterfly
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 08 mei 2006, 08:28
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: hoe gaat het jullie af met dit warme weer?

Bericht door Butterfly »

Ow ik heb zo´n zin in de zomer, of toch niet? :(
Ben r niet meer zeker van hoor.
Zat gisteren op een terras en durfde amper me glas van tafel te halen. Dit terras succes duurde dus ook maar 10 minuten.
Van de week ging ik de stad in om kleding te halen (zweetbestendig uiteraard) maar ben zo omgekeerd terug naar huis.
Ik vind het vreselijk. Heb ook niet veel geld dus zou het zonde vinden om spullen te kopen die achteraf niet werken. Ik ga donderdag naar de huisarts als ik durf. Duim voor me!!!!!!
En als er iemand nog suggesties heeft, you´re welcome

groetjessssss Kim :(
tracks
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 11 mei 2006, 14:29
Contacteer:

Bericht door tracks »

Ik ben volgens mij de enige Surinamer die (sinds m'n 15de) de zomer vervelend vind. Ik kan soms dagen in de winter doorgaan zonder een druppel te zweten, als ik mijzelf geestelijk tot rust laat komen. Maar in de zomer hoef ik alleen al te denken aan hoe warm het gaat zijn als ik straks de trein in ga.

M'n vriendin merkt het ook aan mij, in de winter kunnen we met elkaar
gaan shoppen (zolang ik niet te lang hoef te blijven in een winkel). In de
zomer is het bijna uitgesloten dat ik mee ga.
tracks
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 11 mei 2006, 14:29
Contacteer:

Bericht door tracks »

skid kahula schreef: kheb dan ook alleen last van me voorhoofd, dus als ik me daar overheen zet (cq geaclimatiseerd ben, aangeschoten ben of high :roll:) heb ik het prima naar me zin
Ik moest lachen toen ik dat laatste zag.. Ik ben gestopt met het dagelijks
roken van een jointje, omdat het mij te suf maak. Maar het was eigenlijk
het beste remedie tegen transpireren. Als ik er niet aan denk doe ik het ook niet.
MadCreation
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 08 mei 2006, 08:35
Contacteer:

Bericht door MadCreation »

Ik vind de zomer ook fijner. Dan kan ik lekkere mouwloze shirts en hempjes aan. Ook kan je de zweetplekken even op laten drogen als je in de zon zit. Het irritante hieraan is dat ik ook een beetje zonneallergie heb op dit moment ( ja ik was nog niet zielig genoeg:) )

wat wel vervelend is, is dat ik bijna uit mijn slippers glij:)

Katoenen t-shirts zou ik wel heel graag eens aan willen doen. Ik heb een hele mooie lichtblauwe die ik al tijden aan wil doen. Heb ik nu een keer aangehad en meteen zitten er gele plekken onder de oksels die ik er niet meer uit kan wassen... maar ik ga morgen met 5 mg oxybutinine beginnen dus hopelijk kan ik hem een keer aan zonder vlekken te maken:)
Vervelend
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 29 mar 2006, 19:06
Contacteer:

Bericht door Vervelend »

heeft niemand zweet plekken bij je bilnaad?
ik ken nog geen 50 meter lopen in 25 graden of ik ken gaan zwemmen in mijn eigen broek... ( bij wijze van )

kben toch niet de enige :(

greetz
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht