hoe gaat het jullie af met dit warme weer?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Ik heb inderdaad ook een hekel aan de zomer. Reden, je hebt hier altijd van die kleffe warmte en zelden een echte droge zomerdag, waarbij de vochtigheidsgraad laag is.
Vorige week waren er in het journaal twee Americanen op TV, die uit Zuid Californie kwamen. Die twee vertelden, dat de warmte hier veel benauwder was, dan bij hun in Zuid Californie, waar ze geen last van zweten hadden, bij een zelfde temperatuur. Het klopt precies, als je hoge lucht hebt (diep blauw) zal je denk ik minder last hebben, maaarrrrrr wanneer zie je hier een diep blauwe lucht? Meestal is ie grijs blauw end an weet ik het al, dan is het binnen blijven geblazen bij de airco, niet fietsen, maar de auto met airco pakken. Dan blijf ik nog iets droger.
Dus van mij mag het ijspegels gaan regenen. :evil: :onweer :ppff :zweet
Groetjes Ina.[/img]
Marloes
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 25 jun 2006, 02:23
Contacteer:

Bericht door Marloes »

Nou net heerlijk boodschappen gedaan :wacko
En dan kan ik echt zeggen dat ik in de zomer veel meer last heb!
Ik heb voornamelijk last van zweten op mijn voorhoofd en in mijn nek..
Met dit weer blijf ik mijn haren wassen.. (erg leuk als je net als ik heel lang haar hebt :-S
Het zweten op mijn voorhoofd vind ik echt het vervelendst, maar ik heb het ook in mijn liezen en knieholtes..
Verder gelukkig nergens overdreven.

Moet zeggen dat ik het erg prettig vind om te lezen dat ik niet de enige ben..
Alleen moet ik nog steeds de stap zetten richting huisarts.. Maar ik moet zeggen dat ik dat erg lastig vind..
Hoe hebben jullie dat aangepakt?
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Marloes schreef:Alleen moet ik nog steeds de stap zetten richting huisarts.. Maar ik moet zeggen dat ik dat erg lastig vind..
Hoe hebben jullie dat aangepakt?
Ik was het gewoon zo zat. Toen las ik over de oxydinges tabletten en ben ik naar de huisarts gestapt. Die wilde het in eerste instantie niet voorschrijven maar een vervangende arts (tijdens de vakantie van mijn vaste huisarts) wel. Nu heb ik in overleg met mijn vaste huisarts de 5 mg tabletten en deze week ga ik weer even naar de huisarts toe om te evalueren.

Als ik even je levensmotto mag kopieren uit de sticky topic: Niet teveel nadenken, gewoon doen!

Hahaha. :)
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Marloes schreef: Alleen moet ik nog steeds de stap zetten richting huisarts.. Maar ik moet zeggen dat ik dat erg lastig vind..
Hoe hebben jullie dat aangepakt?
Ik heb gelukkig altijd een goed contact met mijn huisarts gehad. Ik heb gewoon verteld dat ik last van overmatig zweten heb en toen had hij mij eerst aluminium chloride uitgeschreven.

Een jaar later toen ik dit forum ontdekt had en over oxybutynine had gelezen had ik op Internet meer informatie erover opgezocht en deze uitgeprint en meegenomen naar zijn praktijk.

Hij heeft het bestudeerd en gaf aan nooit eerder geweten te hebben dat het daarvoor gebruikt werd. Ik vertelde dat ik het graag wilde proberen en hij stemde daarmee in onder de voorwaarden dat ik het rustig zou opbouwen en perodiek met hem zou evalueren hoe ik het ervaarde. Ook heb ik hem verteld over dit forum waar meer mensen zijn die het gebruiken. Ik heb een vermoeden dat hij het aan meer patienten nu voorschrijft daar hij aangaf meer patienten met soortgelijke klachten had.
tally
Rivier
Rivier
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 04 jan 2006, 12:30
Locatie: maastricht
Contacteer:

Bericht door tally »

he hallo

ik zweet wel meer met dit weer, maar volges mij doet heel nederland dat.
gister avond lekker een balletje gaan trappen met wat vriende deze weten dat ik HH heb, en ook zij zwete enorm, een vriend van mij liet zijn t-shirt zien dat geheel doorweek was, ik had voor de eerste keer zo een bezweet hoofd dat ik de zweet druppeltjes er van af vielen zo in mijn wimpers, dit had ik nog nooit gehad, maar ik vond het (behalve dat het vies is) niet zo erg, niet met dit weer en met 27 graden voetballen, dan mag je best wat zweten naar mijn mening.
na het voetballen roken mijn oksels nog naar de deo, lang leve de botox!!!!
verder heb ik met dit warme weer veel aan het zwembad gelegen dat is ook te doen.
ook merk ik dat ik met dit weer minder zweet dan mijn vriend, wij wonen op een boven verdieping in een hoekhuis waar de hele dag de zon op staat, dus als het een aantal dagen warm is, is het hier zo een 30 graden in huis, ik heb het dan wel warm maar zweet niet, in tegenstelling tot mij blinkt bij mijn vriend het zweet op zijn hele lichaam. erg vervelend voor me, ook komt hij vaker terug van zijn werk en dan zegt hij, ik weet hoe jij je voelt, ik had vandaag enorme zweetplekken onder mijn armen, want de airco was kapot. hij schaamt zich dan ook, ik vind het dan fijn dat hij aangeeft te begrijpen hoe ik me voel.

veel succes nog allemaal met dit warme weer, want het blijft de hele week zo.

groetjes tally
Suus
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 15:16
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik vind de zomer geweldig maar het grote nadeel is inderdaad dat zweten... Ik moet voor mijn werk vaak tussen verschillende locaties heen en weer en doe dat bij voorkeur op de fiets. Ik vertrek heel op tijd, zodat ik heeeeeel langzaam kan fietsen (wat helemaal niet bij me past eigenlijk) en dat ik tijd heb om nog even te zitten voordat ik naar mijn afspraak moet. Maar als ik dan naar mijn afspraak moet, ga ik juist zweten vanwege de angst om veel te zweten. Vreselijk! Alleen al bij het gevoel "als ik maar niet ga zweten", begint het al, Vandaag was het ook weer zo ver. De haren in mijn nek worden nat en ik voel de zweetdruppels over mijn rug lopen. Zou het liefst door de grond zakken op dat soort momenten! Een "voordeel": durfde vandaag voor het eerst de huisarts te bellen om een afspraak te maken. Had er zo stikgenoeg van! Maar... praktijk was al dicht, haha. Morgen dus nog maar een poging...als ik het dan weer durf tenminste.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht