Niet zweten en toch stinken?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
ikkuh
Beekje
Beekje
Berichten: 34
Lid geworden op: di 31 jan 2006, 19:42
Contacteer:

Niet zweten en toch stinken?

Bericht door ikkuh »

Hallo, ik ben 17 jaar en heb sinds mun 16e (iets meer dan een jaar dus) last van overmatig zweten onder mijn oksels. nu gebruik ik sinds een paar maanden odorex en dat helpt gewoon super bij mij. ik zweet niet meer, maar ik heb nog wel vaak het gevoel dat ik naar zweet ruik...weet iemand of dat kan of dat het 'tussen mijn oren zit'.
ook vroeg ik me af of het bij iedereen erger wordt naarmate ze ouder worden...geen leuk vooruizicht namelijk.... :(
en of odorex ook op een gegeven moment niet meer helpt nu het al een maandje of 3 bij mij helpt....?
het is echt zo frustrerend allemaal!! echt mijn sociale leven enzo, is echt niks, ik durf gewoon helemaal nergens naar toe te gaan, bang dat ik ga stinken, :cry: want als ik thuis ben, dan heb ik er lang niet zoveel last van. en ik durf gewoon niet aan iemand te vragen of ik stink ofzo...en dan lees ik allemaal dat het gewoon niet overgaat bij heel veel mensjes...heel ontmoedigend. je wordt er heel ontzettend onzeker van en je zelfvertrouwen daalt ook ongeveer naar nul.....
ik ben hier net nieuw en ik vind dit forum echt super!! gewoon dingen even delen, met mensen die je (hopelijk) begrijpen. dat wilde ik nog even zeggen
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Ikkuh
Welkom hier op het forum!
Lees het forum maar eens goed door daar staan vaak veel tips over wat je allemaal kunt proberen.
Nee overgaan doet dit niet .
Bij mij is het erger geworden nadat ik mijn kinderen kreeg!
Ik hoop dat je wat hebt aan de tips, hou ons op de hoogte.

Groetjes Kim
Ach
Rivier
Rivier
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 27 mar 2006, 23:01
Contacteer:

Bericht door Ach »

Als je transpiratie ruikt, kan het ook een andere bron hebben. Hoofdhaar houdt veel transpiratiegeur vast. Indien je dat nog niet doet, was je haar dagelijks om dit zoveel mogelijk uit te sluiten.

En als je het een beetje maskeert kun je wel vragen of je wat naar transpiratie ruikt. Laat het overkomen als iets incidenteels naar de persoon waar je het aan vraagt. Zeg gewoon dat je het heel warm hebt, lichte koorts hebt misschien, en (zogenaamd alleen op dat moment) bang bent dat andere merken dat je wat meer transpireert vanwege die koorts. Daar zul je vast geen gekke blik van krijgen van iemand.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht