hoe moet ik het vertellen

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
eline
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 21:56
Contacteer:

hoe moet ik het vertellen

Bericht door eline »

hallo mensen, Ik heb heel erg last van zweten onder mijn oksels sinds een jaar. Ik stink helemaal niet, maar heb wel heel erg last van zweetplekken en daardoor durf ik geen normale t-shirtjes aan te trekken. Maar het probleem is nou juist dat ik thuis niet zweet of op vakantie want daar voel ik me thuis en goed. Maar als ik uit ga en op school ben zweet ik heel erg, ik leg zo geen contact met andere mensen. Ik wil het wel aan mijn moeder vertellen (ik zit er echt heel erg mee), maar ik weet niet hoe ze zal reageren. Ik durf het echt niet te vertellen. Wat moet ik doen als ze zegt dat ik me niet aan moet stellen en dat ze me niet gelooft.
Wie kan mij tips geven om het zo goed mogelijk te vertellen aan mijn moeder.
Groetjes Eline
PS:
Alle deo's helpen niet. En ik durf niet zomaar bij de apotheek om die axitrans te vragen.
En mijn moeder gelooft mij vaker niet, dus ben ik daar echt heel bang voor. Ik heb al zo veel problemen met haar.
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Hallo Eline

Zweten is een probleem, maar schaam je er niet voor om er over te praten met de mensen die je kunnen helpen. Praat met je moeder, (dat lost meer problemen op) en ga naar je huisarts, misschien helpt een zweetlotion bij je probleem al goed en ben je er vanaf.

Groetjes, Carina :D :D :D :D
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Eline,

Eerst wil ik je welkom op ons forum heten. Dan je probleem.... Als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan... die kan je aluminium chloride vloeistof voorschrijven.... dat kan al helpen.... mocht je niet naar de huisarts durven koop dan Syneo 5 bij de DA drogist. Schijnt echt goed te werken....

Je kunt het je moeder het best vertellen, lijkt mij, na een doktersbezoek, waarna je zegt dat je last hebt van hyperhidrosis hetgeen overmatig zweten betekend en dat veel mensen hier last van hebben. Er is geen oorzaak voor overmatig zweten te vinden en het is prima te behandelen met de juiste middelen. Als je dit je moeder vertelt dan kan ze het niet ontkennen... Anders verwijs je haar maar naar dit forum kan ze zelf lezen dat er veel meer mensen last van hebben en dat het niets is om je voor te schamen.

Hyperhidrosis klinkt direct een stuk serieuzer en ernstiger dan dat je moet zeggen dat je veel zweet. Ik zou zeggen dat je volgens de dokter hyperhidrosis hebt en dat dat vaak voorkomt en dat je speciale deoderants of vloeistof van de apotheek nodig hebt. Tevens kan je dan ook aangeven dat het voor jou een groot probleem is, dat je je enorm schaamt en dat je graag wilt dat je moeder je ondersteund en begripvol is.

Hier bevind je je in ieder geval tussen alleen maar begripvolle mensen want wij weten allemaal hoe vervelend het is en hoe erg je kunt schamen voor die "*^£*$ zweet! :twisted:

Kop op! moed bij elkaar schrapen en gewoon vertellen. Verdiep je eerst goed in de materie, de oorzaken, de behandelingen etc. etc. Kennis geeft macht. Hier kun je genoeg info opdoen denk ik zo!

Groetjes Thijs
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht