'Ik moest van de buurvrouw horen dat ik stink'

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

'Ik moest van de buurvrouw horen dat ik stink'

Bericht door Thijs »

'Ik moest van de buurvrouw horen dat ik stink'

Marjolein Geels

Monique (41) kwam er begin dit jaar achter dat zij altijd een zweetlucht om zich heen heeft hangen. Ze wist dat ze veel transpireerde, maar ze had geen idee hoe erg de stank was. Toen een buurvrouw haar erop attendeerde, viel er voor Monique een hoop op zijn plaats.

"Ik ontdekte per toeval dat mensen al tijden last hadden van mijn geur. Toen er in de straat een auto tegen mijn stilstaande auto was gebotst, startte ik een buurtonderzoek om erachter te komen wie de dader was."

EEN HEUS ZWEMBAD

"Ik belde bij de buurvrouw aan met de vraag of zij iets gezien had. Terwijl ik met haar sprak, kwamen er ook andere buren bij staan. Het viel me op dat een van de dames een paar stappen naar achteren deed toen ik met haar praatte. Ik grapte: 'Stink ik of zo?'. Daarop antwoordde ze eerlijk: Ja'."

"Ik kan mijzelf wel voor mijn kop slaan. Al die tijd had ik niets in de gaten. Zolang ik mij kan herinneren, transpireer ik veel bij warmte en stress. Er ontstaat dan een heus zwembad onder mijn oksels. Maar ik heb er nooit bij stilgestaan dat er dan ook een nare geur vrijkomt. Gek, maar op de een of andere manier ruik ik dat niet goed bij mijzelf, laat staan dat ik doorhad dat het zo erg was."

OPMERKINGEN

"Nadat ik er dankzij die buurvrouw achter was gekomen, ging ik nadenken over situaties die op mijn werk waren voorgevallen. Ik werk in een winkel en als wij bevoorraad worden, brengen de chauffeurs vaak een bezoek aan het toilet. Het viel mij op dat de wc altijd erg stonk als deze mannen langs waren geweest."

"Ik besloot er wat van te zeggen tegen de manager: 'Waarom stinkt die wc altijd zo als die chauffeurs zijn geweest?', vroeg ik. 'Weet je zeker dat het die chauffeurs zijn?', kreeg ik als antwoord. Tuurlijk wist ik dat zeker, maar achteraf bedoelde hij natuurlijk wat anders!"

WALM VAN PARFUM

"Mijn voorganger op het werk was een echte vrouw-vrouw, dat ben ik totaal niet. Hij grapte dat hij zou willen dat zij er weer was. 'Hoezo?', vroeg ik hem. Een andere collega stemde met hem in. Ze gaven geen antwoord op de vraag wat ze ermee bedoelden. Achteraf kan ik de opmerking wel plaatsen: zij had altijd een walm van parfum om zich heen hangen. Ik stonk naar zweet."

"Wat ik misschien nog wel het ergste vind, is dat mijn vrienden en familie er nooit een opmerking over hebben gemaakt. Ook van hen kreeg ik altijd van die vage hints, die ik nu pas kan plaatsen. Zo zei een vriend een keer dat hij een date had met een vrouw die heel erg stonk."

"'Nou, dan zeg je daar toch wat van?', zei ik adrem. 'Nee, dat vond ik moeilijk,' antwoordde hij. 'Maar ik ben er wel voor gegaan. Het is helemaal niet erg als je niet altijd even fris ruikt.’ Achteraf heb ik dit gesprek aan hem voorgelegd met de vraag of hij echt een date had die stonk of dat hij mij bedoelde. Dat laatste was het geval."

DOUCHEN

"Mijn vriend heeft er destijds ook nooit met een woord over gerept. Ik weet nog dat we een date hadden op Valentijnsdag; we zouden uit eten gaan. Vlak voor ik naar hem toe ging, had ik gedoucht en mij uitgebreid opgetut, maar omdat ik aan de late kant was, moest ik me haasten om op tijd te komen."

"Toen ik er was, zei hij: 'Zullen we anders eerst even douchen?' Ik zei verbaasd: 'Douchen? Ik kom net onder de douche vandaan! Om nou weer te gaan douchen, vind ik een beetje onzin hoor! Als hij gewoon had gezegd dat ik stonk, had ik mijn oksels gewassen, deodorant gespoten en desnoods een ander shirt aangetrokken. Maar ook hij durfde het niet recht in mijn gezicht te zeggen."

MAANDVERBAND

"Op het moment dat ik wist dat ik een permanente zweetgeur om mij heen had hangen, besloot ik naar de dokter te gaan. Ik legde hem mijn geurprobleem uit, maar omdat het nog vroeg op de dag was rook hij niets. Hij wilde mij wegsturen en dacht waarschijnlijk dat ik mij aanstelde. Ik legde uit dat deze kwaal naarmate de dag vordert steeds erger wordt. Uiteindelijk nam hij me dan toch serieus, maar was er niet echt iets wat hij voor mij kon doen."

"Ik heb alles geprobeerd. Zo douch ik elke dag en scheer ik bijna dagelijks mijn oksels. Ik liep met maandverband onder mijn oksels, omdat alle okselpads te klein waren om het vocht op te vangen. Nu heb ik een deodorant die zorgt dat het vocht wegblijft, maar ook als mijn oksel zweetvrij is, blijft die nare geur."

DIEET

"Ook volg ik een kruiden- en vleesvrij dieet, maar dat mag niet baten. Als ik merk dat ik begin te stinken, loop ik naar de wc om mijn oksels te wassen en spuit ik een lekker geurtje op. Medische ingrepen gaan tegen mijn principe in: ik wil geen botoxbehandeling. Dat spul is giftig en bovendien ook nog eens hartstikke duur omdat het ieder halfjaar opnieuw moet."

"In februari heb ik al mijn bovenkleding weggegooid, omdat ik bang was dat de geur overal in was getrokken. In mei herhaalde ik dit ritueel weer. Ik koop alleen katoenen shirts; synthetische stoffen heb ik afgezworen. Het enige wat niet van katoen is, zijn mijn bh’s. Die zijn bijna niet te vinden in een katoenen stof."

BRIEF

"Ik had heel graag gewild dat ik van iemand uit mijn omgeving had gehoord dat ik altijd stink. Daarom heb ik mijn vrienden, familie en collega’s een brief gestuurd. Daarin heb ik geschreven dat ik teleurgesteld ben dat ze mij al die tijd voor de gek hebben gehouden. Ze hadden het mij gewoon moeten zeggen, want dan had ik er veel eerder iets aan kunnen doen."

"En nog steeds vinden ze het moeilijk om mij erop aan te spreken als ik stink. Ik hamer erop dat ze dit moeten blijven doen, want we hebben er allemaal baat bij dat ik mijn oksels dan ga wassen. Het is blijkbaar voor mijn omgeving moeilijker om hierover te praten, dan voor mij…"

Bron: http://www.msn.com/nl-nl/lifestyle/rela ... ailsignout

Sorry hoor maar wat een raar artikel is dit. Een keer op google zoeken naar overmatig zweten brengt je al snel naar een hoop informatie. Botox wil ze niet, is er dan niemand die haar kan vertellen dat er nog zat andere middelen zijn? De huisarts ook niet kennelijk. Er is nog een hoop werk voor ons te verzetten. Dat is mij nu wel duidelijk. Awareness bij huisartsen, grote publiek en medezweters. Je bent niet alleen, het heeft een naam en er is van alles aan te doen.
Plaats reactie