T wordt alleen maar erger

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Geepstar
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 14:53
Contacteer:

T wordt alleen maar erger

Bericht door Geepstar »

Ik zweet. Overal op mijn lichaam. Als ik het warm heb. Als ik het koud heb. Als ik in bed lig. Zoveel dat ik op warme dagen minstens 4x een droog shirt aandoe. Mijn ondergoed is altijd nat en mijn schoenen gaan doorgaans snel stinken. Pillen werken niet en omdat ik echt overal veel zweet zijn andere opties uitgesloten. Het lijdt af. Het jeukt. Het is irritant. De zomer is een hel, maar de winter ook. Want ik zweet altijd en in de winter is dat koud. Het is niet psychisch. Het is een lichamelijke afwijking. Mijn kinderen hebben het ook. Het is een vloek. Soms kijken mensen je aan alsof je gek bent. Of ziek.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: T wordt alleen maar erger

Bericht door Erje »

Het valt zeker niet mee, ook omdat andere mensen er moeilijk begrip voor kunnen opbrengen. Zij kunnen zich blijkbaar niet voorstellen dat " alleen zweten " zo'n probleem op kan leveren. Het leven met hyperhydrosis valt niet mee en als je het over je hele lichaam hebt is het extra moeilijk.
Ben je er al eens mee naar een goeie dermatoloog geweest? Eentje die er echt voor open staat en met je meedenkt, die je probleem serieus neemt?
Misschien zijn er dan best nog wel oplossingen.
Ik weet niet waar je woont, maar in Assen zit een dermatoloog die je probleem serieus neemt, namelijk dokter Venema.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: T wordt alleen maar erger

Bericht door Thijs »

Even verplaatst want dit hoort niet echt in het voorstelhoekje thuis.

Welke medicijnen heb je geprobeerd Geepstar?
Plaats reactie