Zweetvoeten & visite huisregels schoenen

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Studentje93
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 18 jun 2014, 13:56
Contacteer:

Zweetvoeten & visite huisregels schoenen

Bericht door Studentje93 »

Er rust nog steeds een taboe op het fenomeen zweetvoeten.
Ik stel dus voor om hier in dit topic eigen ervaringen met betrekking tot specifiek dit probleem te delen en vooral de oplossing/tips die je eventueel gevonden hebt hiervoor. Er is niet een remedie en bij iedereen werkt een andere behandeling.

Verder ben ik benieuwd wat jij vindt van het feit dat er mensen zijn bij wie schoenen uit doen i.v.m. hygiëne, een schone vloer en orde/netheid of geluidsoverlast de normaalste zaak van de wereld lijkt.
Zou jij visite vragen om schoenen uit te laten bij jou thuis? En hoe sta jij er tegenover als dat van jou wordt verlangd als je op visite gaat? Vind je het ongastvrij of wel begrijpelijk?
onlymeisje
Vijver
Vijver
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 26 dec 2011, 14:53
Contacteer:

Re: Zweetvoeten & visite huisregels schoenen

Bericht door onlymeisje »

Interessante stelling. Ben jij juist voor/tegen het dragen van schoenen in huis?

Ik heb snel last van zweetvoeten en loop daardoor juist graag op sokken in huis. Schoenen maken het veel te warm, ventileert niet goed.
Nu de winter er weer aankomt worden sloffen weer m'n grootste vriend in huis. (Ik heb vaak koude handen en voeten ivm fenomeen van Raynaud)
En het makkelijke is: je trekt ze zo uit wanneer het te warm wordt. :)
Plaats reactie