Interview Kim op Fabmagazine

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Interview Kim op Fabmagazine

Bericht door Thijs »

Op http://www.fabmagazine.nl/2014/03/overm ... -opgelost/" onclick="window.open(this.href);return false; kun je een interview met o.a. Kim lezen over haar behandeling met de Miradry!

Heel goed dat er steeds meer aandacht aan wordt besteed.

Voor mensen die niet willen klikken:


OVERMATIG ZWETEN (HYPERHYDROSIS) OPGELOST

De Axe-reclame met die zweetspuitende jongen is vreselijk grappig. Maar mensen die lijden aan hyperhydrosis, oftewel overmatig zweten, lijden er ook daadwerkelijk onder. Hen is het lachen wel vergaan.

Schaamte

Kim Weustink had 365 dagen per jaar, 24 uur per dag last van zoveel zweetproductie door overactieve klieren, dat het haar hele leven bepaalde. Kleding kon alleen zwart of wit zijn, overige kleuren vielen af omdat donkere plekken daarin te veel opvielen, en schaamte daarover speelde een grote rol in haar leven. Op zoek naar lotgenoten richtte zij een forum op, waarop gepraat kan worden over leed en gezamenlijk gezocht wordt naar oplossingen. Daan Zweten 1Pas na veel verschillende middelen geprobeerd te hebben, van botox in de oksels tot aan een operatie, diende zich een oplossing aan. Dermatoloog Wim Venema paste de MiraDry behandeling op Kim toe.

Droog

Wim Venema: “Bij deze behandeling worden de zweetklieren gericht verhit door elektromagnetische straling, zodat ze verschrompelen en daarna door het lichaam zelf ‘opgeruimd’ worden. Dit geldt voor zowel de ‘talgzweetklieren’, die de geur veroorzaken, als de ‘vochtzweetklieren’, verantwoordelijk voor het vocht.” Dienen die zweetklieren dan niet een bepaald doel en wordt het probleem niet verplaatst naar andere plekken door de behandeling. Dat blijkt niet het geval. “Het zweet hoeft niet gecompenseerd te worden, omdat de okselklieren maar 1% zweet aanmaken. Het is voor het lichaam dus niet nodig om ergens anders die functie te versterken.” Ook zegt Venema dat in Amerika ex-patiënten twee jaar lang gevolgd zijn en ze na afloop nog steeds droog waren. De resultaten kunnen blijvend genoemd worden, omdat de klieren echt verdwijnen.

Dolgelukkig

Omdat het wel pijnlijk klinkt, vroeg FAB aan Kim of ze veel last had gehad van de behandeling. “Nee, helemaal niet”, zegt ze. “Het gebied wordt verdoofd en meteen daarna langdurig gekoeld. Ook heb ik geen napijn gehad. Het ziet er enger uit dan dat het voelt.” Kim is in ieder geval dolgelukkig met de oplossing van haar probleem. “Ik kan eindelijk alles dragen wat ik wil en die voordurende, overmatige zelfbewustheid is weg. Dat is eigenlijk het allerfijnste: ik ben op mijn gemak nu. En dat is onbetaalbaar.”

Voor meer informatie over deze behandeling van hyperhydrosis, de kosten en de ervaringen, kijk op het forum en de website.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Interview Kim op Fabmagazine

Bericht door kimmy »

Ook dit is weer een goed verhaal!
Wat ik ermee hoop te bereiken is dat anderen er wat aan hebben! Bij mij is het erover praten een soort van remedie geworden, Dan kan ik het voor mezelf makkelijker een plekje geven.
Ik wil het mn leven niet meer laten beheersen! Nu door de Miradry is er echt een nieuwe wereld voor mij open gegaan en ik hoop door mijn verhaal te vertellen dit ook voor anderen zo gaat worden!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht