Weet het even niet meer

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Crash
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 30 okt 2013, 12:22
Contacteer:

Weet het even niet meer

Bericht door Crash »

Mijn probleem wat ik sinds een jaar heb:

Ik zweet naar mijn idee niet veel, misschien iets meer als andere mensen maar toch.

Het grote probleem is alleen dat ik heel erg snel stink. Ik zie om mij heen mensen die 's ochtends zonder te douchen wat deo opspuiten en heel de dag fris zijn.

Helaas gaat dat voor mij niet op.

Ik doe alles wat ik kan aan persoonlijke hygiene, maar toch stink ik supersnel.

Dingen die ik al geprobeerd heb:

Odorex extra dry
Een tiental aan verschillende deodorants
Okselpads
Andere douchegel
Andere (katoenen) kleding

Ik douche elke ochtend maar toch kan het op school al zijn dat ik naar een uur alweer stink, zonder veel gezweet te hebben.

Dit probleem speelt nu een jaar, en ik zie het echt niet meer zitten. Ik word er zo door beperkt, als ik dit probleem niet zou hebben zou mijn leven er zo anders uitzien.

Momenteel zit ik er aan te denken te stoppen met mijn studie, want de dagen zijn een hel wetende dat andere mensen last van je hebben.

Ik snap gewoon niet hoe het kan komen dat ik zo snel stink :( Terwijl ik andere mensen zie lopen met enorme zweetplekken in hun kleding, maar die stinken niet! Waarom?

Het is overigens ook niet zo dat het in mijn kleding zit, want met nieuwe t-shirts is het ook.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2776
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Weet het even niet meer

Bericht door Thijs »

Crash schreef:Ik snap gewoon niet hoe het kan komen dat ik zo snel stink :( Terwijl ik andere mensen zie lopen met enorme zweetplekken in hun kleding, maar die stinken niet! Waarom?
Die grote zweetplekken zijn vaak mensen met hyperhidrosis, overtollig zweten. Het zweet druppelt dan letterlijk onder je oksels vandaan in bijv je tshirt waardoor je grote plekke krijgt. Dit stinkt amper omdat het zweet niet op je huid blijft liggen en niet in contact komt met bacterieen waardoor je gaat stinken. Jij zweet niet overtollig maar je zweet blijft wel op je huid liggen waardoor het gaat stinken. De ene mens heeft hier meer last van dan een ander.

Ik zou deoleen zalf eens proberen of odaban. Beide voor onder je oksels.

sterkte

gr Thijs
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Weet het even niet meer

Bericht door Erje »

Wat je ook zou kunnen proberen is je oksels wassen met anti-bacterieële zeep, zoals bv Unicura Ultra. Dat doodt namelijk de bacterieën die de geur veroorzaken.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Weet het even niet meer

Bericht door Erje »

En dan is er nog dit:

viewtopic.php?f=1&t=2792" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht