Nieuweling!

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Bas25
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 16 mei 2013, 11:00
Contacteer:

Nieuweling!

Bericht door Bas25 »

Hallo allemaal,

Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Bas, 25 jaar oud en kom uit Overijssel. Ik kamp al jaren met overmatig zweten en weet niet meer wat ik moet doen. Ben lichamelijk helemaal onderzocht en ze konden niks vinden. Heb alleen een hoge bloeddruk. Het zweten lijkt niet op te kunnen. Als ik ga hardlopen is me hele rug kleddernat + sportbroek bij de billen en de boxershort. Ook heb ik het heel snel warm (dat kan niet goed zijn) en zweet ik daardoor erg snel. Ik ben nu heel erg depressief omdat de zomer er aan komt en ik gewoon weet dat ik steeds een natte rug, billen, liezen, vochtige voeten, vochtige handpalmen heb. Douche nu ook al lang niet meer omdat ik er gewoon klaar mee ben. Ik wil af van die warmte, dat zweten. Schaam me dood als ik op een stoel zit en ik zie de afdrukken. Waarom is er niet een passende oplossing voor dit probleem, buitenland? Hulpmiddelen zijn ok maar ja die nemen de oorzaak niet weg. Zonder hulpmiddelen blijft dat transpireren. Doordat de bilnaad nat wordt en je niet alleen vlekken ziet ben ik ook bang voor een penetrante lucht daar. Ook al was ik me goed en trek schone kleding aan. Je kan niet ff met deo spuiten tussen je billen, liezen. Ik hoef niet te beschrijven wat voor lucht ik bang voor ben maar je kan het wel voorstellen.. (WC lucht). Oksels zijn al behandeld met botox, ik slik een anti depressivum, Trek geen warme kleding aan. Er moet toch een behandeling zijn die én de warmte uit mijn lijf haalt én het zweten heelveel verminderd? Ik voel me hier door zwaar klote en ga al maanden niet naar de sportschool en andere gelegenheden (ook al zit het tussen de oren wbt "stinken", het feit van die natte voeten, natte handpalmen, natte rug, natte bilspleet) maakt het er niet beter op... Alsjeblieft iemand die mij een goed advies kan geven. Deorollers is vaak alleen voor de oksels maar het gaat bij mij om de voeten, liezen, billen en rug. :(
Mark90
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 16 mei 2013, 18:52
Contacteer:

Re: Nieuweling!

Bericht door Mark90 »

Dag Bas,

Ik zag 'nieuweling' staan en ben meteen even gaan kijken, aangezien ik ook nog maar net een account heb op dit forum. Maar, ik ben zelf ook iemand die erg veel last ondervind van transpiratie. Ik studeer in Den Bosch, met de trein/bus gaan is gewoon een enorm probleem voor me. Ik weet dat, zodra het weer lekker weer wordt (wat het nu gelukkig niet is!), ik me zal moeten voorbereiden op een natte rug, nat voorhoofd etc. Dat ik erg veel transpireer onder mijn oksels (het hele jaar door), daar heb ik me inmiddels bij neer gelegd. Mijn grootste probleem zit hm juist in de natte handen en billen/onderrug. Ik volg een zeer 'sociale' studie, maar iemand de hand schudden is al een hele opgave.. Ik wil je in ieder geval meegeven dat er in Nederland 800.000 mensen zijn die kampen met hetzelfde probleem, overmatig transpireren (heb ik me ooit laten vertellen). Als ik een goed middel vind voor jouw problemen, zal ik je zeker op de hoogte houden! (hopelijk door zelf een topic te starten, waarin ik het wondermiddel kan beschrijven ;) ).

Overigens wil ik je ook nog zeggen, dat ik ook momenten heb gekend dat ik er echt helemaal doorheen zat. En dan bedoel ook echt helemaal, dat ik niets meer wilde doen, dat niets me nog interesseerde.. Maar zeker in de winter kan ik altijd weer een half jaar heerlijk leven, en de gedachte van het zweet uit mijn hoofd zetten. Zo hield ik mezelf altijd nog enigszins vrolijk en gemotiveerd.

Groet,

Mark
Deo gratias
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 19:14
Contacteer:

Re: Nieuweling!

Bericht door Deo gratias »

Dag Nieuwelingen, welkom! Als je, net als ik, last hebt van zweten over een groot deel van je lichaam, ga je het met een deodorant natuurlijk niet redden. Zelf gebruik ik al enkele jaren met succes tabletten Oxybutynine. Over dit middel is op dit forum aardig wat informatie te vinden.
Bas, je schrijft dat je een anti-depressivum slikt. Je zult ongetwijfeld een goede reden hebben om het te slikken, maar ben je ervan op de hoogte dat diverse anti-depressiva (waaronder Prozac) als bijwerking 'overmatig zweten' hebben? En je schrijft dat je hoge bloeddruk hebt, dat kan verband houden met jouw zweten. Er bestaan middelen tegen hoge bloeddruk (beta-blokkers, waaronder metoprolol) die door sommige artsen ook worden voorgeschreven tegen overmatig zweten.
Misschien hebben jullie wat aan deze informatie.
Groet!
Plaats reactie