Stress door zweten en zweten door stress ;)

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Nina15
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 12:51
Contacteer:

Stress door zweten en zweten door stress ;)

Bericht door Nina15 »

Hai lotgenoten,

Tja wat was er eerder de kip op het ei? De Stress of het zweten? Ik weet het niet meer. Gister heb ik de zolder opgeruimd en kwam allemaal oude foto's tegen. Ook mezelf op mijn 21ste in Griekenland zo'n 30 graden met een grijs shirtje aan!!? Hmm tijden zijn zeer veranderd. Ik ben nu 28 en heb vanaf mijn 25ste een relatie gekregen waarin ik zeer ongelukkig was.. Doorgegaan, nee wat zeg ik door mijn leven gerend totdat ik afgelopen zomer instortte. Burnout, angstklachten, depressie noem maar op.. En het zweten is echt op zijn heftigst op dit moment. Zweetaanvallen, drijfnatte handen en voeten, over mijn hele lichaam zweet, borsten, buik, rug.. Volgens een Chinese arts is mijn Yang veel te heftig en is er geen balans met de yin (rust en ontspanning) wat wel te begrijpen is met een burnout haha. Anyways, rust en ontspanning dus.. Ik wilde beginnen met de oxy pillen maar besloten te wachten totdat ik beter in mijn vel zit.. Ik heb het idee dat het zweten dus een zeer grote relatie heeft op mijn psychisch welbevinden en ik ben vooral voorstander van het aanpakken van de oorzaak ipv de gevolgen..
Hoe zit dat bij jullie? Zien jullie ook een relatie tot stress en psychisch welzijn? En wat denken jullie, inderdaad wachten totdat ik me beter voel? Of toch al beginnen met een behandeling tegen het zweten?
Ik krijg overigens zeer goede hulp bij mijn BO en depressie.. Dus dat loopt en ik begin zelfs volgende week met een nieuwe baan waar ik heel veel zin in heb! :)

Xx Nina
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Re: Stress door zweten en zweten door stress ;)

Bericht door dientje »

Ha Nina,

Ikzelf ben ook een zweter, helaas al mijn hele leven lang, vanaf mijn 13e.. Gelukkig is het nu winter en komt het minder naar voren.
Welke middelen gebruik je om het zweten tegen te gaan? Ik gebruik zelf Odaban, het werkt echt super!

En ik zit momenteel in hetzelfde schuitje als jij...nou ja geen BO, maar wel overspannen.. Ik heb teveel gedaan en ik vind teveel leuk waardoor ik lange dagen maakte en veel dingen deed en doet. Ik moet leren grenzen aan te geven en te zorgen dat mensen deze accepteren
Succes iig, als je tips nodig hebt hoor ik het wel :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht