Zweten onder je borsten en in je bilnaad

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

linda
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 15:34
Locatie: Almere
Contacteer:

Zweten onder je borsten en in je bilnaad

Bericht door linda »

Hoi hoi,

klinkt misschien wat vaag, maar zijn er ook mensen die veelvuldig zweten onder hun borsten?

Ik heb daar namelijk behoorlijke lastvan, zweet zelfs door mijn t-shirt bh's (bh's die al wat voorgevormd en dik zijn) heen en met een gekleurd truitje is dat behoorlijk genant. Zonder bh hoef ik het niet eens teproberen, want dan is het echt zeiknat.

Ook kan ik sommige broeken niet aan, teveel kleur waardoor er een streepje zweet precies over het midden van mijn billen te zien is.
Vreselijk vind ik het.

Hoop op reacties!
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hoi Linda,

ik zelf zweet ook wel bij mijn borsten maar niet door mijn bh heen. Het is gewoon heel goed te zien op shirtjes, vooral op de plekken waar mijn huid dubbelvouwt als ik zit. Vaak lopen de druppels daar naar beneden wat heel vervelend is.

Bij mijn billen heb ik het ook. Bij het topic 'foto's van overmatig zweten' heb ik ook een foto staan van hoe mijn broek er uitzag na een flinke zweetaanval. Maar zelfs als ik, naar mijn idee, weinig zweet laat ik natte strepen achter op stoelen en dergelijke! Dus je bent zeker niet de enige.

Groetjes, Angela
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Hier nog iemand met hetzelfde probleem! :(

Dat zweten onder mijn borsten heb ik nog niet zo lang. Het lijkt of het zweten steeds erger wordt, en dan nog op zo'n gênante manier!!
Ik heb dus sinds kort ook twee grote, natte plekken op mijn t-shirt, net onder mijn borsten. Ik heb me nooit voor zweetplekken geschaamd (behalve dan op stoelen), maar nu weet ik me echt geen raad meer. Ik werk met mensen, en die plekken zijn echt géén zicht.
Ik heb gedacht om eens te proberen een hemdje met spaghettibandjes onder mijn t-shirt aan te doen. Aangezien mijn BH het vocht ook opslorpt en er op die hoogte geen plekken zijn.
De vraag is alleen, of ik niet nog meer ga zweten als ik ook nog een hemdje draag.
Eens uitproberen dus.

Wat dat streepje in de naad van je broek betreft: ook heel erg vervelend. Vooral als je plekken achter laat op stoelen en banken.
Ik kan eigenlijk niet op een stoffen stoel of bank gaan zitten zonder handdoek onder mij.
Het is bij mij dat ook geen streepje, maar een grote vlek van zo'n 20 cm doorsnede.
En als je eens naar de foto van Angela kijkt, dan zie je dat het nóg erger kan.

Join the club dus, samen vinden we misschien ooit wel een oplossing.

Hanneleen
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ik denk dat iedereen dat wel heeft op die plekken waar de huid zich dubbelvouwt zoals Angela dat zo mooi zei. :) Als er maar een (koele) wind bij kan komen droogt zweet meestal wel op maar tussen de huidplooien blijft dat gewoon. En ja, je hoeft er geen hoogleraar voor te zijn om te bedenken dat als je twee lichamen van elk zo'n 37 graden op elkaar legt, dat dit vanzelf gaat zweten. :) Om mezelf zo maar eens uit te drukken. Ik zweet dus ook meer tussen m;n huidplooien.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

haha herkenbaar!!!
Ik rij paard en heb ook dat ik precies ter hoogte van mijn bilnaad een donkere natte streep heb .
Er is laatst al gezegt hee heb je een wind gelaten of heb je in je broek gedaan????
Erg genant!!!
Maar goed ik lach ewr dan maar om watmoet je anders!??

Gr kim
linda
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 15:34
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door linda »

Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor de reacties.
Fijn idee dat er meer mensen zijn met dit genante probleem, aan de andere kant balen dat er meer mensen zijn met dit probleem (is echt heel vervelend he!).

Heb druk nagedacht over een oplossing, maar kan eer echt geen bedenken, of inderdaad drielagen kleding over elkaar...maarja, daar zweet je dan weer meer van...

In ieder geval nogmaal bedankt voor de reacties.

Mocht iemand DE oplossing hebben gevonden hoorik hetgraag...ga zelf mijn hoofd er ook nog even verder over breken.

Tot schrijfs maar weer!
fortuna
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: za 18 jun 2005, 07:38
Contacteer:

Bericht door fortuna »

ja ik heb hier ook last van ( maar ik zweet vrijwel overal). Ik voel me dan ook erg vies als je weer eens met een nat shirt en natte onderbroek rondloopt. Ik heb geen idee wat eraan te doen.
Dennis
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 30 okt 2005, 19:32
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Hallo,

Ik heb ook regelmatig last van een zwetende bilnaad. Daarnaast zijn mijn bovenbenen aan de achterkant vaak erg klam. En ik heb last van zweethanden en voeten. Erg vervelend allemaal. Soms kan het je best depressief maken!
Ik heb gelezen dan middelen die voor je oksels werken ook goed kunnen werken tegen de zweetklieren in je kruis. Iemand hier ervaring mee?
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Ik heb vernomen dat je de odorex extra dry ook voor de rest van je lichaam kunt gebruiken(bij mij helpt dit uiteraard weer niet)!
Dus probeer het uit misschien hebben jullie er wel baat bij!
Groetjes Kim
Dennis
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 30 okt 2005, 19:32
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Bedankt Kim,

Weet jij soms of Syneo 5 ook helpt voor anders lichaamsdelen dan de oksels?
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Ik weet niet of syneo 5 helpt ik denk alleen dat het erg kostbaar word a 19 euro per flesje.
Odorex is stukken goedkoper.
Voor de voeten heb ik nog wat een bak lauw/warm water met keukenzout en daar met je voeten in.
Wie weet!

Voor zweetgeur aan voeten is er bij de betere schoenenzaken en schoenmakers pedicare te krijgen dit helpt a;;een voor de geur!!!


Groetjes, Kim
Ach
Rivier
Rivier
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 27 mar 2006, 23:01
Contacteer:

Bericht door Ach »

'Fijn' te lezen dat er meer mensen zijn met transpiratie in de middenachterste regio van het lichaam. Ik ga zo eens kijken naar de foto's, of die overeenkomen met hoe bij mij het slagveld van mijn broek eruitziet als ik eens gesport heb...

Maar jullie hebben het echt over de bilnaad. Ik heb een beetje moeite precies te localiseren waar mijn transpiratie nou echt plaatsvindt. Ik vermoed bij het stukje huis tussen je achteruitgang en (bij mij als mannelijk persoon) de mannelijkheid. De transpiratievlek die ontstaat lijkt echter meer rond de achteruitgang te komen. Ik zou het dus wat lager verwachten, precies tussen je benen in en dat de transpiratievlek ook echt de binnenkant van je bovenbenen benadert. Niets van dit, het lijkt meer zoals iemand hiervoor al zei, of je een vloeibaar ongelukje hebt gehad, ofzo. Ja ja, het leven zit vol uitdaging en andere leuke dingen zoals dit...
Vervelend
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 29 mar 2006, 19:06
Contacteer:

Bericht door Vervelend »

zo in mijn eigen omgeving lijkt het wel alsof ik de enige ben die het heeft wat je eigen zelfvertrouwen dus wegneemt

zelfde probleem bij de bilnaad hier alleen ik heb het heel snel ,
is er enig zins wat aan te doen?
als iemand het weet zeg het f
Ach
Rivier
Rivier
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 27 mar 2006, 23:01
Contacteer:

Bericht door Ach »

Definieer 'snel'. Tja, ideeen die mijn hoofd binnenkwamen waren luiers, dubbel ondergoed, en verder het een en ander in je ondergoed stoppen dat vocht kan opvangen zoals een sok, of een ander stuk textiel. Ja, dat loopt voor geen meter de hele dag door, en is ook niet erg prettig voor je zelfvertrouwen als je denkt dat iedereen op straat je aanstaart bij het idee dat ze het kunnen zien ofzo (wat niet kan, uiteraard. Je zou eens moeten weten hoeveel andere mensen 'gekke' dingen onder hun kleding dragen, of juist niets...).
Vervelend
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 29 mar 2006, 19:06
Contacteer:

Bericht door Vervelend »

naah dat is inderdaag niks , tijden geleden had ik met 30 graden een dik vest aan die lang genoeg onder me reet komt zodat nmiemand het zag maja later had ik een andere broek aan waar je het niet zag met voetballen enzo , maar goed

ik zat laaats eens na te denken en toen kwam ik op dit.

ik heb zon geval dat je volgiet met water en dat op je kop legt als je teveel gezopen hebt ofzo
maar je stopt daar water in en aan de buitenkant voel je niks of wat...

conclusie :

dat doorknippen en dat gebruiken?
valt te proberen toch?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht