Serieus zweten !

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

gmob
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: za 20 mar 2010, 23:43
Contacteer:

Serieus zweten !

Bericht door gmob »

Beste mensen,

Ik ben een serieuze zweter, voornamelijk aan de oksels en de handen. Op warme plekken krijg ik er ook last van aan de billen.

Wat me wel opviel, als ik bv. serieus dronken ben of serieus stoned ben, heb ik hier veel minder last van.
Ik weet van me zelf da 't het voornamelijk in mijn hoofd zit, tijdens de lessen ( waar ik natuurlijk niet stoned of dronken ben ) denk ik constant bij mezelf 'hopelijk zweet ik niet door mijn trui', 'hopelijk ruiken mijn buren niet te hard da 't ik zwaar zweet ( meestal is het mijn deo die vooral ruikt, maar meestal is het een combinatie van deo en zweet ).

Ik draag meestal witte t-shirt zoda 't de mensen mijn zweetplekken niet zien en zodat 'k ik geen zweetplekken krijg doorheen mijn sweater. Die zweetplekken doorheen mijn sweater vind ik nog het schaamtelijkste van al.

Rexona max protect werkte wel een tijdje, maar ik heb het gevoel dat mijn lichaam hieraan gewend raakt en er na een tijdje toch weer door zweet.
Zweet voornamelijk in stresssituaties of warme plekken ( bv. in het uitgaan, een lokaal waar je me 200+ studenten zit en dergelijke ). Soms lopen de druppels over mijn armen naar beneden, of voel ik effectief 'uit mijn oksel' neervallen.

MAAR wat ik het vreemdste vind, is dat ik eigenlijk nog grotere zweetplekken krijg als ik van de warmte in koude terechtkomt. En dan bedoel ik niet een paar graden kouder, maar bv. van een lokaal van 20 - 25 graden, opeens naar minder dan 5 - 10 graden.

Bij momenten krijg ik ook last van rode uitslag, door opwarming van mijn lichaam, tot zelf warmteblaasjes als gevolg.

Even erbij vermelden da 't mijn vader ook serieus zweet, mede door zijn diabetes.

Ik hoop bij deze op goede feedback van andere mensen.

PS: Odaban zal ik eens bestellen en ik ben er vrij zeker van dat dit wel zal helpen, aangezien Rexona Max Protect al behoorlijk helpte tegen inspanning, stress-situatie blijven een moeilijker probleem
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht