Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2776
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Zie hieronder de foto's van de oksels van Ueue een aantal maanden na de behandeling.

Ze zien er normaal uit, net als een oksel van een ieder.

Afbeelding

Afbeelding
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

Hallo,
Even een toelichting bij de foto's. Ze zijn gemaakt met een mobiele telefoon. De kwaliteit is niet erg geweldig, vandaar dat ik even een toelichting erbij wil geven. Aan de bovenkant van de oksels zitten nog rode littekentjes van de operatie, onderaan nog heel klein 2 bruine (de 3 cm grootte gaatjes). Ik heb nog wel 2 kleine bobbels onder mijn oksels, die zijn nog niet weg en ik heb ze dus ook nog niet weg laten spuiten. Het is nauwelijks zichtbaar op deze foto's, maar in de werkelijkheid zijn ze er nog wel, maar zijn niet storend aanwezig.

Even weer een updateje: het gaat wel goed hier, alleen ik merk wel dat als ik niet 100% katoen kleding draag: ik wel meer transpireer dan als ik 100% katoen kleding draag (opnieuw baal ik dan als een stekker, maar dat terzijde).
Toch is het stukken minder dan voorheen en dat scheelt wel. De plekken waar ze de zweetklieren weghalen (waar het dan donker opkleurt met de jodiumtest) halen ze weg.

In januari ga ik opnieuw langs voor een controle om weer een jodiumtest te laten doen, om na te gaan hoeveel het in mijn geval heeft geholpen.

Ik zie dat een hele hoop mensen deze topic lezen (dat is wel heel apart voor mijn gevoel, maar gelukkig is dit anoniem, dus dat scheelt). Blijkbaar heeft het een grote interesse (dat kan ik me wel voorstellen als je als 1 van de weinigen reageert op hoe deze behandeling bij MC 't Gooi verloopt, of er überhaupt voor durven uitkomen dat je er last van hebt). Toch kan ik me voorstellen dat mensen als ze dit lezen vragen hebben, weerhoud je er niet van een 'schuil'naam aan te nemen en de vragen te posten....schaam je niet :oops: :( :). Sterkte iedereen!

Ik hou jullie net als Thijs op de hoogte.

Groeten,
Ueue.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2776
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Hoi allemaal,

Nou vandaag 31 december 2009 post van IZZ hoor. Mijn machtigingsaanvraag omtrent de hidrosuctie is afgewezen. Zie de brief hieronder:

Afbeelding

Goed he ? Ze praten over een hodrosectie, god mag weten wat dat is.... en ik mis een bladzijde geloof ik want opeens stopt de brief. Meer heb ik niet gekregen.

Ik heb een hele felle herzieningsverzoek ingediend waarbij ik ook een klacht heb ingediend over deze handelswijze van IZZ. Tevens ga ik ze nu bellen om mijn ongenoegen te uitten. Ik ben het zo zat met IZZ. De eerst volgende keer stap ik over naar een andere zorgverzekeraar..

Ze wijzen het dus af omdat het plastische chirurgie is en dan voldoe ik niet aan de voorwaarden. Nou volgens mij is het geen plastische chirurgie, het wordt immers door een dermatoloog gedaan dus ik laat dit weer voorkomen bij het SKGZ.....

Wordt vervolgd.....

Groetjes Thijs
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

Hoi Thijs,

Bedankt voor het op de hoogte houden, balen voor je!
Maar zoals ik al zei.. ik heb dezelfde soort brief gekregen en het was te verwachten toch?

Wat ga je nou doen? Opnieuw in hoger beroep? Laat maar even weten.

Wat slecht zeg, zo'n fout in een brief, slordig hoor!

Beste wensen allemaal!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2776
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Hoi, uiteraard ga ik in bezwaar... ik heb formeel een klacht ingediend... en ik heb een herzieningsverzoek ingediend zoals ik al schreef.

Ik laat het wederom voorkomen bij de Stichting Klachten en Geschillencommissie Zorgverzekeringen.... dus dat komt helemaal goed.

Absurd dat ze het er op gooien dat het een plastisch chirurgische ingreep zou zijn. pfffffff

Wordt vervolgd...

Groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2776
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Zo vandaag 6 januari 2010 een ontvangst bevestiging gekregen van mijn klacht. Ze zoeken het maar uit bij IZZ..... ik vind het schandalig wat er gebeurd.
Ze hebben het over een hodrosectie en ze sturen me maar een blaadje op terwijl het er 2 moeten zijn. Zo komt het over alsof ze mijn aanvraag lekker serieus nemen. NOT!

Ben benieuwd wat de consequenties zijn voor IZZ... Ik hou jullie op de hoogte.


Groetjes Thijs
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

Hoi Thijs,

Bedankt voor je bericht..nou idd ook nog es niet alles mee sturen...ben benieuwd ook.

Ga in januari maar even opnieuw langs mc 't gooi voor een test.

Hou je op de hoogte.

Groeten!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2776
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Vandaag 9 januari 2010 dan eindelijk de 2e brief van IZZ gekregen, zie hieronder:

Afbeelding

Kennelijk valt de hidrosuctie, volgens de brief, dus onder het behandelen van verslapte bovenoogleden, het operatief plaatsen van een borstprothese en het operatief verwijderen van een borstprothese ?!?!

Snapt u het nog ? ik niet.... wat heeft het verwijderen van zweetklieren daar in godsnaam mee te maken ??? Helemaal niets... onterechte afwijzing dus.... buiten het feit dat de hidrosuctie geen plastische chirurgie is maar dat terzijde.

Volgens mijn dermatoloog, die ik van de week sprak, zijn de verzekeringsmaatschappijen kennelijk bang om een precedent te scheppen. Als ik het vergoed krijg dan moeten ze het anderen ook vergoeden. Daarom is het maar goed dat ik het bij het SKGZ voorbreng. Dan komt er in ieder geval een bindende uitspraak!

Wordt vervolgd....

Groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2776
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Nou weinig nieuws te vertellen eigenlijk.... ik heb nog niets gehoord van IZZ, noch van mijn machtings herzieningsverzoek, noch van mijn klacht.

Wel heb ik even gebeld met Mc het Gooi die mij heel goed te woord stond. Ik werd zelfs doorverbonden met de dermatoloog Bruining zelf, en we hebben van gedachten gewisseld over het feit of dit wel of niet plastische chirurgie is. Dat is volgens hem en volgens mij absoluut niet het geval. Het positieve is dat er nog niemand in Nederland is geweest die deze hidrosuctie behandeling bij het SKGZ heeft laten voorkomen dus in die zin is er nog hoop voor mij. Het is in ieder geval niet bij voorbaat al een verloren zaak. Nu is het een kwestie van tijd.... afwachten maar weer!!

wordt ongetwijfeld vervolgd.....
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2776
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Vandaag post gehad van IZZ. Mijn herzieningsverzoek is wederom afgewezen. Ditmaal omdat het experimenteel zou zijn !??!?! beetje vreemd... eerst is het plastische chirurgie en dan is het opeens experimenteel. Ik heb mijn aanmelding bij SKGZ inmiddels afgerond. Dit is wat ik heb geschreven:

Ik heb een aanvraag gedaan voor machtiging van de hidrosuctie behandeling welke uitgevoerd wordt bij medisch centrum het Gooi in Bussum. Mijn aanvraag werd afgewezen omdat ik niet aan de voorwaarden van plastische chirurgie doe. Na mijn herzieningsverzoek kreeg ik een brief dat bovengenoemde behandeling experimenteel is en niet aan de alledaagse praktijk getoetst is. Wat is het nou ? Plastische chirurgie of experimenteel ? Of doen we voor het gemak maar alle twee ?

Ik bestrijd dat de behandeling plastische chirurgie is en vraag dan ook aan de verzekeringsmaatschappij wat de definitie van plastische chirurgie is en waarom deze behandeling onder de noemer plastische chirurgie valt. Ook bestrijd ik het dat deze behandeling experimenteel is. De zuig curretage van de zweetklieren wat deze behandeling feitelijk is is niet nieuw en wordt op grote schaal zowel binnen als buiten Nederland toegepast, zowel in ziekenhuizen als prive klinieken.

Ik vind het kwalijk dat IZZ mijn behandelings aanvraag op 2 verschillende gronden afwijst. Ik zou willen weten wat de hoofdreden is en waarom. Tevens zegt IZZ dat zij mij geen alternatieve behandeling kunnen bieden omdat dit een zaak tussen de arts en mij zou zijn. Het is juist mijn arts geweest die deze behandeling heeft aanbevolen. Hoe bedoel je vreemde redenatie van IZZ? Ik mag verwachten van een zorgverzekeraar dat zij serieus naar mijn probleem kijken en ook oplossingen aandragen. Dit doen zij keer op keer niet. Mijn eerder aanvraag voor de laser sweat ablation in Engeland is uiteindelijk door het SKGZ afgewezen alszijnde experimenteel maar mijn probleem blijft natuurlijk wel bestaan. Als de hidrosuctie behandeling niet vergoed wordt is er geen alternatief voor botox dan een ETS operatie welke wel vergoed wordt. Ik vind dit zeer kwalijk, dit kan en mag niet de bedoeling zijn in Nederland.
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

Hoi Thijs,

Je brief is goed lijkt me, maar ik zou bijna gaan denken kan je geen brief krijgen van Mc 't Gooi waarin zij bovenstaande ook nog eens benadrukken? Misschien dat het dan hopenlijk wat zwaarder weegt dan je eigen brief. Je kunt het natuurlijk altijd proberen. Ik had allang de moed opgegeven want ik heb geen zin in bezwaren die afgewezen worden alsof het niks is terwijl we gelukkig niet de enige zijn! :oops: :cry:. Ik zou zeggen bel MC't Gooi nog eens op.. en ga vragen aan dr. Bruining of hij wellicht wat voor je kan betekenen hierin. Het wordt anders wel heel moeilijk allemaal.

Ik waardeer de moeite die je doet :duel (haha ik hou wel van deze smilies)!

Ik zal in maart teruggaan om een controle uit te laten voeren (kan niet eerder).

Tot nu toe gaat het wel goed maar ik wil wel graag even controleren hoe het er nu voorstaat.

Ik had trouwens nog een reclame gezien mbt een deo die 2x zo goed werkt (was op de reclame van zo'n 2 weken geleden). Laat ik nou toch echt de naam niet meer weten en de reclame ook niet meer hebben gezien... ik heb toch een beetje hoop...maar goed als iemand het weet, laat het me maar weten.

Goed we houden elkaar op de hoogte he Thijs?

Groetjes!

Ben benieuwd hoe het de andere mensen bij het MC 't Gooi is vergaan....er wordt alleen helaas niks meer gepost dan door ons twee.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2776
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Hoi Ueue,

ik ga morgen inderdaad Dr. Bruining bellen.... ik moet hem toch op de hoogte houden van deze ontwikkelingen en wellicht heeft hij meer informatie waaruit blijkt dat deze behandeling alles behalve experimenteel is. Die documentatie zal ik dan uiteraard meesturen.

Ach het lijkt er sterk op dat de verzekeringsmaatschappij er alles aan doet om maar niet te hoeven vergoeden. Eerst zeggen ze dit en dan zeggen ze dat. Alles om maar niet te hoeven betalen. Nou aan mij hebben ze echt een slechte want dit wordt weer voorgelegd aan de geschillencommissie.

Hou ons op de hoogte hoe je controle vergaat in maart ! Inderdaad een beetje jammer dat wij de enige 2 zijn die over deze behandeling discussieren. Ik voel me zo en zo erg alleen. Alsof ik de enige ben die van alles onderneemt om maar permanent van mijn zweetoksels af te kunnen komen.... Is er dan niemand anders zo fanatiek ?

Kom op mensen, kom op voor je rechten... schrijf hier je ervaringen!!

We houden elkaar zeker op de hoogte,

Groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2776
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Nou zojuist Dr. Bruining gesproken. Ik heb gevraagd om meer documentatie maar dat had hij niet, als hij nog wat tegen komt zal hij het me emailen. Ook hij was het er absoluut niet mee eens dat dit experimenteel is en zei ook dat ze er alles aan doen om het maar niet te hoeven vergoeden. Daar lijkt het inderdaad erg sterk op.

Ik heb nu mijn hele documentatie klaar voor het SKGZ en de brief gaat vandaag op de post. Het lange wachten is weer begonnen....

ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2776
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Zie hier de tweede afwijzingsbrief van IZZ:

Afbeelding

Afbeelding
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2776
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Zo vandaag 6 februari 2010 een ontvangstbevestiging van het SKGZ gehad. Het hele traject wordt nu in werking gesteld. Eerst gaan ze bemiddelen en als dat niets oplevert dan komt het voor de geschillencommissie. Afwachten maar weer !!
Plaats reactie