Wat heb je allemaal al geprobeerd?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

anoniempjeee
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 17 jul 2005, 14:49
Contacteer:

Wat heb je allemaal al geprobeerd?

Bericht door anoniempjeee »

Ik zit alle topics te lezen, maar ik vind dat alles een beetje door elkaar staat, bij de een helpt dit, de ander dat, dus ik raak een beetje in de war. Dus: wat heb je allemaal geprobeerd, en wat hiep (niet)?

Ik heb geprobeerd:
Deo's zonder alu-ch - hielp niet
Deos met alu-ch - hielp niet
Odorex extra dry - hielp wel, maar krijg ik veel irritatie van
Deoleen - hielp niet
Salvia van Dr Vogel druppeltjes - hielp wel, maar vond ik erg duur, omdat het flesje al snel leeg is

Nouw, benieuwd naar al jullie ervaringen ;)
Jane Doe
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: di 26 jul 2005, 21:54
Contacteer:

Bericht door Jane Doe »

Heel veel verschillende deo's waaronder Deoleen + Odorex Extra Dry en Syneo 5. Deze middeltjes hebben jammer genoeg niet geholpen. Verder heb ik nog niet veel geprobeerd, dus ik ben nog steeds op zoek naar iets wat wel helpt.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Wat heb je allemaal al geprobeerd?

Bericht door Thijs »

anoniempjeee schreef:Ik zit alle topics te lezen, maar ik vind dat alles een beetje door elkaar staat, bij de een helpt dit, de ander dat, dus ik raak een beetje in de war. Dus: wat heb je allemaal geprobeerd, en wat hiep (niet)?

Ik heb geprobeerd:
Deo's zonder alu-ch - hielp niet
Deos met alu-ch - hielp niet
Odorex extra dry - hielp wel, maar krijg ik veel irritatie van
Deoleen - hielp niet
Salvia van Dr Vogel druppeltjes - hielp wel, maar vond ik erg duur, omdat het flesje al snel leeg is

Nouw, benieuwd naar al jullie ervaringen ;)

Tja... probleem in deze is dat het ene middel bij de ene persoon wel helpt en bij de andere persoon niet. Kortom ieder mens met HH moet zelf uitvinden wat voor hem/haar effectief is. Je kunt niet zeggen van heb je last van HH onder je oksels dan moet je dit of dit nemen dat werkt altijd. Bij de een werkt het namelijk wel en bij de ander niet. Er is hooguit verschil in de "zwaarte" van het middel. Het lijkt me logisch dat je eerst begint met de gangbare anti transpiratie deoderants/cremes. Meestal werkt dit niet goed of helemaal niet. Dan is het zaak om te kijken wat wel zou kunnen werken. Dit is weer afhankelijk van waar je HH hebt. Uiteindelijk, als de produkten van de drogist niet werken, kun je bij alu-creme (via huisarts), iontophoresis, botox injecties, medicijnen of operaties uitkomen. Maar ook deze middelen werken niet altijd bij iedereen. Dus.... het blijft een kwestie van proberen.. Want zeg nou zelf als je gebaat bent bij bijv een syneo5 waarom zou je dan medicijnen slikken of jezelf laten injecteren?

Dit forum laat zien wat er mogelijk is om HH tegen te gaan en verschillende gebruikers vertellen hun eigen verhaal. Maar nogmaals, wat voor de een werkt hoeft voor de ander niet te werken. Overleg in ieder geval altijd met een arts voordat je iets wilt doen of gaan gebruiken.

groetjes en succes Thijs
anoniempjeee
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 17 jul 2005, 14:49
Contacteer:

Bericht door anoniempjeee »

Ik zeg in mijn berichtje toch ook niet van probeer dit, probeer dat ik was gewoon benieuwd naar wat iedereen (heeft) gebruikt.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Omdat je stelde dat het verwarrend was gaf ik deze toelichting...

Maar ik heb geprobeerd:

reguliere deoderants
vichy creme
deoleen creme
odorex extra dry
alu-chloride vloeistof
beta blokkers (medicijnen)
accupunctuur
chinese kruiden mix
salie thee

en uiteindelijk botox injecties... het enige wat werkt!

groetjes Thijs
Laatst gewijzigd door Thijs op do 28 jul 2005, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
rianne88
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 21:29
Contacteer:

Bericht door rianne88 »

zal ik ook even mijn lijstje geven,

de gewone deo's
syneo 5 (hielp niet)
odorex ultra dry (helpt redelijk)
Iontoforese (hielp niet)
botox (hielp niet)
atarax (hielp niet)
accupunctuur (hielp niet)

en nu ben ik bezig met de metociopramide, dus wie weet helpt dit wel

rianne
cat
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 04 sep 2005, 18:18
Locatie: bilzen belgie
Contacteer:

Bericht door cat »

ik heb ook al wat geprobeerd

de gewone deo's -> helpen geen zier
byly -> een tube met creme die ik in het kruidvat had opgepikt helpt helemaal niet en je krijgt er heel erge witte rangen van
odorex -> hielp zon 3 maanden en nu helemaal niet meer
sineo 5 vind ik in belgie nergens :s
en nu ga ik beginnen met axitrans wat ik bij de apotheker gehaald heb ik laat je weten hoe het afloopt :) fingers crossed

groetjes katrien
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Tig verschillende deo's en antitranspirant en geen enkele heeft nut gehad. Ik ga de Odorex proberen en ga binnenkort bij de huisarts langs (als ie een keer terug is van z'n vakantie...) voor wat info over oxydinges pillen. En nu maar hopen dat een combi van die 2 werkt. Ben net even naar de pinautomaat gelopen (ongeveer 300m.) en zit nu met een natte rug achter de PC.
Ach
Rivier
Rivier
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 27 mar 2006, 23:01
Contacteer:

Re: Wat heb je allemaal al geprobeerd?

Bericht door Ach »

anoniempjeee schreef:Ik zit alle topics te lezen, maar ik vind dat alles een beetje door elkaar staat, bij de een helpt dit, de ander dat, dus ik raak een beetje in de war. Dus: wat heb je allemaal geprobeerd, en wat hiep (niet)?

Ik heb geprobeerd:
Deo's zonder alu-ch - hielp niet
Deos met alu-ch - hielp niet
Odorex extra dry - hielp wel, maar krijg ik veel irritatie van
Deoleen - hielp niet
Salvia van Dr Vogel druppeltjes - hielp wel, maar vond ik erg duur, omdat het flesje al snel leeg is

Nouw, benieuwd naar al jullie ervaringen ;)
Misschien is het handig ook te vermelden voor welke regio je het betreffende gebruikt? Deo en voeten zal wel niet direct handig samengaan, gok ik. Maar misschien dat er toch een innovatief iemand hier met deze combinatie goede resultaten bereikt heeft...?
justadancer

Bericht door justadancer »

uh

ondorex
- hielp niet leek alleen maar erger te worden
aldi deo- ondekte per toeval dat het zweten minder werd maar de combinatie zweetlucht aldi deo was niet echt prettig
rexona- hielp niet zie odorex
fa- hielp niet maar werd ook niet erger
deoleen - het zweten werd iets minder de lucht verdween

van de huisarts

talkpoeder achtig iets wat turners ook gebruiken- hielp even daarna niet meer
een ander smeerseltje van de aphotheek - zie talkpoeder

nu gebruik ik odorex extra dry en dit helpt, minder is eraan dat mijn huid nog al gevoelig reageert
ikkuh
Beekje
Beekje
Berichten: 34
Lid geworden op: di 31 jan 2006, 19:42
Contacteer:

Bericht door ikkuh »

hej dancer
wat is dat deoleen precies?
bij mij is de lucht nl het ergste.
het zweten heb ik wel onder controle
met odorex, maar de lucht niet
en dat is voor mij eigenlijk het ergste
en ik heb nog niet van deoleen gehoord
dus hoe ziet dat eruit en wat is het precies
en waar kan ik dat kopen??
justadancer

Bericht door justadancer »

ikkuh schreef:hej dancer
wat is dat deoleen precies?
bij mij is de lucht nl het ergste.
het zweten heb ik wel onder controle
met odorex, maar de lucht niet
en dat is voor mij eigenlijk het ergste
en ik heb nog niet van deoleen gehoord
dus hoe ziet dat eruit en wat is het precies
en waar kan ik dat kopen??
deoleen is een sterk goedje dat je in eerste instantie gebruikt om de zweetlucht tegen te gaan het zit in en klein grijs fles flesje je kunt het gewoon kopen bij de drogist. je gebruikt het eigenlijk net als je gewone deo je spuit het gewoon op. (of je het kan gebruiken in combinatie met andere producten of deo tegen geurtjes of zweten weet ik niet dat moet je maar even aan de drogist vragen).

in de tijd dat ik het gebruikte een paar jaar geleden was het vrij prijzig of dat nu nog zo is weet ik niet

veel suc6 ermee
groetjes just a dancer

bij mij ging het per toeval ook een beetje het zweten tegen
Madelief
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 13:06
Contacteer:

Bericht door Madelief »

Dit is mijn lijstje met wat ik allemaal al heb geprobeerd

-zo ongeveer alle deo's die in de winkel te koop zijn!
-odorex extra dry
-salvia
-gewoon talkpoeder
-een creme die je iedere avond+ochtend op moest doen(helaas weet ik naam niet meer)
-Ik heb een hoop middeltjes van de huisarts en van de dermataloog gehad
-ben bij een homeopaat geweest
-ben bij een pschycholoog geweest
-elektrotherapie
En dit heeft allemaal niet geholpen!
Nu ben ik ongeveer 2 maanden bezig met oxybutinine. Voor mijn handen werkt dit echt erg goed! Maar voor mijn oksels niet! Ik gebruik nu 3 keer per dag 5 mg.
Waarschijnlijk wordt ik binnenkort geopereerd in Breda! ( misschien iemand al ervaring? )
Ik hoop eindelijk dat ik iets heb gevonden dat werkt!
SweetertJ
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 02 apr 2006, 18:46
Contacteer:

wat heb je allemaal al geprobeerd

Bericht door SweetertJ »

Bij mij is het overmatig zweten pas een tijdje maar het is ook best wel erg. Misschien herken je dit: je doet een shirtje aan en na een half uur- driekwartier begint het je voelt je oksel een beetje nat worden.
Wat ik allemaal al geprobeerd heb, tja niet echt veel uuhm wel veel deo's, spuit, rol fa, rexona, dove, maar ik ga nu die odorex extra dry kopen ;) je hoort het nog wel
gabie
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 13:00
Contacteer:

Bericht door gabie »

ik heb HH op handen en voeten. Ik heb daarvoor geprobeerd:
- deoleen op de handen --> hielp niet
- aluminium chloride lotion --> hielp niet
- eerst "hibiscrub" opbrengen (om goed schoon te maken, zei de dermatoloog) en daarna aluminium chl. lotion (een ander soort dan hierboven) --> hielp niet
- voetenzalf: pedicare --> hielp niet
- verschillende voetendeo's --> hielp niet
- iontoforese --> hielp wel:)!!
Plaats reactie