Het vervelende probleem

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
HouseRD
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 16:17
Contacteer:

Het vervelende probleem

Bericht door HouseRD »

Hallo iedereen,


Ik heb net dit forum ontdekt en ik vraag me af hoe het met jullie zit, ik mijn omgeving durf ik er niet openlijk over te praten vanwege de weglachende reacties die erop volgen.

Mijn probleem heeft meer te maken dan met zweten alleen, als ik iets warm eet of ga sporten of zelfs maar een beetje stress heb stijgt mijn lichaamstemperatuur ten top. Vaak doe ik dan mijn schoenen uit als ik aan mijn bureau zit, dit helpt wel maar niet afdoende (mensen kijken dan ook altijd zo raar). Het is enorm vervelend om daarmee te leven, alleen al omdat ik snel begin te blozen als ik het warm heb en mij daarom ook niet meer op mijn gemak voel.

Hebben jullie ook zulke 'symptomen' of moet er geen echte aanleiding zijn tot het beginnen zweten voor jullie?
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Re: Het vervelende probleem

Bericht door TomH »

Afgezien van het blozen heb ik precies hetzelfde. Ik zweet vrij snel wanneer ik me niet op m'n gemak voel, bijv. bij veel stress. Als ik iets heets eet dan gaat het ook vaak mis, helemaal in het bijzijn van anderen. Ook bij het sporten zweet ik snel. Ik moet wel zeggen dat het zweten in het begin heftig is maar daarna ook (meestal) weer snel weg is. Maar goed, het kwaad is dan al geschiet en de zweetplekken zitten dan in de kleren of mensen hebben al wat zweet gezien. Ik vind het niet zo erg om te zweten maar ik vind het wel heel erg als mensen het zien...
Hans
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 21:30
Contacteer:

Re: Het vervelende probleem

Bericht door Hans »

Hallo,

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik volg dit forum al vanaf dat ik hyperhydrosis heb (zo'n drie jaar geleden en ben nu 25). Eigenlijk ontstond het vanuit het niets. Tijdens inspanningen, zenuwen en warmte lijkt het net alsof mijn porien als een dolle open gaan staan en mijn lichaamstemperatuur meteen een aantal graden stijgt. Ik vind het grootste probleem eigenlijk mijn rug omdat dit natuurlijk enorm zichtbaar is tijdens het uitgaan en warme weersomstandigheden, alhoewel ik over mijn hele lichaam zweet tijdens bovengenoemde situaties. Nu is dit probleem de afgelopen maanden iets minder geweest ivm de winter maar nu de zomer er weer aan komt heb ik er eigenlijk helemaal geen zin in, terwijl ik dit vroeger (zo'n drie jaar geleden) zeker wel had!! Ook vakanties naar warme landen zie ik ineens niet meer zitten (hoe je belevingswereld 180 graden kan draaien....)

Ik snap dat het probleem op een gegeven moment ook tussen de oren gaat zitten, maar het is zeer zeker ook een lichamelijk probleem. Ik heb best wel wat geprobeerd: oxybutinine, odaban (een paar keer maar ging irriteren en wist niet zeker of het wel ging helpen). Ook ervaar ik dat ik als ik tijdens het uitgaan aardig wat gedronken heb, het probleem minder wordt.

Nu las ik hier op het forum ook over Therme. Heeft iemand hier goede ervaringen mee? want ik ben een beetje aan t eind van mijn oplossingen. Ik zie het eerlijk gezegd ook niet zo makkelijk behandeld worden, want het lijkt ook een intern lichaamsprobleem te zijn (verhoging van lichaamstemperatuur). Ik hoop dat het ooit misschien een keer zomaar weg gaat en een tijdelijk probleem is maar heb op t forum al gelezen van mensen die er jaren mee lopen.

Alle tips zijn welkom!! en iedereen natuurlijk succes met het zoeken naar een oplossing!! gewoon doorgaan met zoeken, wie weet help je jezelf er niet mee maar wel anderen!!
HouseRD
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 16:17
Contacteer:

Re: Het vervelende probleem

Bericht door HouseRD »

Het lijkt erop dat je inderdaad al wel wat hebt geprobeerd Hans, hoe ben je daar eigenlijk toe gekomen? Heb je professionele hulp gezocht?
HouseRD
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 16:17
Contacteer:

Re: Het vervelende probleem

Bericht door HouseRD »

De actie die ik tot hiertoe heb ondernomen is het laten testen van mijn schildklier, maar een bloedonderzoek wees uit dat er niets abnormaal aan de hand was.

Ervaart er soms nog iemand een beklemmend gevoel rond de halsstreek bij een warmteopwelling, ter hoogte van de schildklier?
Hans
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 21:30
Contacteer:

Re: Het vervelende probleem

Bericht door Hans »

Heb geen hulp gezocht maar vooral op deze site gekeken en een keer naar huisarts en dermatoloog geweest. Huisarts en dermatoloog hadden er nog zelden van gehoord en toen heb ik ze ook maar eens door verwezen naar deze site. Wil nog wel eens werken. Maar iemand nog meer tips?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht