Schildklier

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
weirrdo
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:50
Contacteer:

Schildklier

Bericht door weirrdo »

Hey allemaal, ik ben gistermorgen weer naar de dokter geweest, hij had eerst deoleen voorgeschreven, maar dit hielp totaal niet. Hij kon ook bijna niks vinden wat tegen het zweten zou kunnen helpen :cf (heb nu wel aluminiumchloride voor de handen gekregen, en odorex voor de oksels).
Maar hij had het er ook over dat het overmatig zweten misschien iets met de schildklier had te doen? Ik moest daarvoor naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken, om dit te onderzoeken (moet natuurlijk nog even wachten op het resultaat hiervan). Heeft iemand hier last van te veel zweten door de schildklier? En wat kan hier wat aan worden gedaan?
HouseRD
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 16:17
Contacteer:

Re: Schildklier

Bericht door HouseRD »

Ik heb mij recent ook laten testen of de werking van mijn schildklier wel optimaal was, bij hyperthyreoïdie draait deze immers dol (meer info: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... rking.html). Op die site vind je ook de mogelijkheden tot behandeling ervan.
bsebregts
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 10:38
Contacteer:

Re: Schildklier

Bericht door bsebregts »

wat was de uitslag?
Mooo
Beekje
Beekje
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 14:39
Contacteer:

Re: Schildklier

Bericht door Mooo »

Hoi

Ik had vanmorgen weer een afspraak bij de dermatoloog. M'n hidrex geeft geen resultaat meer naar een tijdje, aluminumchloride (hoe je 't ook maar schrijft) werkte eerst heel goed, maar nu ook niet meer.
De dermatoloog vroeg of ik wel eens bloedonderzoek had gehad, had ik nooit. Vanmorgen dus bloedgeprikt voor m'n schildklier. Krijg volgende week donderdag de uitslag, dus ik ben benieuwd!
Moet nu voor m'n oksels deoleen gaan gebruiken.
Ook ga ik voor drie maanden stoppen met de pil, om te kijken of het hier misschien mee te maken heeft.
In januari heb ik weer een afspraak en als het stoppen met de pil niet heeft geholpen ga ik vanaf dan omstebeurt de hidrex en aluminiumchloride gebruiken. Roulerend werkt volgens hem voor mij het best.

Meer mensen hier last van de schildklier? Of iets met de pil?
petra30
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 31 aug 2009, 21:50
Contacteer:

Re: Schildklier

Bericht door petra30 »

ik heb een te traag werkende schildklier , dat is sinds kort bekend, ik slik er nu thyrax voor maar ik zweet er echt niet minder door helaas :(
maar over het algemeen is het zo dat als je schildklier tesnel werkt je veel kan zweten, maar ja ik heb het dus terwijl hij telangzaam werkt.
Navadij
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 19:28
Contacteer:

Re: Schildklier

Bericht door Navadij »

dat is jammer voor je petra... heb jij odaban al eens geprobeerd?
Plaats reactie