Zweterig Probleem..

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
zeeroo
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 15 feb 2009, 01:14
Contacteer:

Zweterig Probleem..

Bericht door zeeroo »

hey, ik heb onlangs deze site ontdekt en zou men verhaal kwijt willen - kheb er eigenlijk nog met niemand over gepraat..


het probleem is, sinds ik begon te puberen nogal snel, hard begon te zweten. daarvoor was dat niet.
ik ging sinds dien elke dag de douche in maar na slechts 5-10 minuten voel ik m'n oksels al terug nat worden bv. als ik aan school aankwam met de fiets

als ik dus zweet brengt dat meestal een onaangename geur mee :S ik heb zover alleen nog deo's zoals axe geprobeerd, maar die werken precies niet heel de dag vind ik.. dus vraag ik aan jullie een paar tips om mijn probleem op te lossen. het zou me echt een groot plezier doen als dit opgelost geraakt:(
dankje
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Re: Zweterig Probleem..

Bericht door TomH »

Tja, deo's hebben bij mij ook nog nooit geholpen tegen het zweten. Hooguit dat het de geur (die bij mij wel meevalt eigenlijk) tegen gaat. Voor het zweten van de oksels zou ik beginnen met Odorex Extra Dry. Is voor een paar euro te koop bij Kruidvat/Trekpleister. Mocht dat niet werken dan kun je voor een paar euro meer (ik geloof dat het 15 euro kost) Obodan bestellen via sweat-guide. De link staat wel onder aan op elk forum.
Eventueel zou je ook nog met je huisarts kunnen overleggen of je Oxybutinine tabletten mag proberen. Deze hebben als bijwerking een verminderde zweetproductie. Mocht dit allemaal niet werken is het laten inspuiten van Botox ook nog een optie.

Ik moet eerlijk zeggen dat zowel de Odorex, Obodan als de tabletten niet volledig werken voor mij maar de Obodan heeft bij mij toch nog wel het meeste effect (ca. 60% zweetreductie als ik moet schatten). Hierdoor voel ik me een stukje prettiger waardoor ik ook al minder ga zweten. Door de deo's hou je dan nog een fris geurtje.

Succes ermee en hou ons op de hoogte! :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht