fietsen ---> kletsnatte broek/billen

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
anoniempjeee
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 17 jul 2005, 14:49
Contacteer:

fietsen ---> kletsnatte broek/billen

Bericht door anoniempjeee »

Hoooi!

Ik ben hier nieuw op het forum (1 keer gepost ofzo) maar ik had ook last van zwetende oksels. Door Odorex Extra Dry ben ik daar zo ongeveer vanaf, maar het ergste vind ik dat als ik ga fietsen mijn hele billen gewoon drijfnat zijn, echt zo'n grote zweetplek.
Ik heb dit nog nooit bij iemand gezien, maar gelukkig bestaat het dus wel, merk ik hier in het forum.
Wat doen jullie daartegen? Ik moet elke dag bijna een uur fietsen, in de winter heb ik een lange jas aan, maar in de zomer neem ik gewoon een extra broek mee, waardoor ik me rot schaam als ik weer gelijk de wc in duik. Heeft iemand hier iets tegen? Ik heb Odorex Extra Dry ook op mijn billen geprobeerd maar dat hielp niks.

Alvast bedankt, en veel liefs!
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

misschien is de aluminium-chloride creme 20% iets voor jouw billen.
Je kunt hem bij de apotheek laten maken, ik weet niet of dat gaat zonder een recept van de huisarts.
anoniempjeee
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 17 jul 2005, 14:49
Contacteer:

Bericht door anoniempjeee »

haha, ik ben zelf apothekersassistente, en idd die kun je bij de apotheek laten maken... maar alleen op recept van de huisarts.
maar ik heb wel eens odorex extra dry geprobeerd, daar zit ook aluminiumchloride in, maar dat helpt niet.
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

In Odorex extra dry zit ongeveer 10% alu-chl. in. (volgens de fabrikant).
15% hielp bij mij nog niet, 20%wel,dus het is misschien toch het proberen waard.
anoniempjeee
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 17 jul 2005, 14:49
Contacteer:

Bericht door anoniempjeee »

okee, dan is het inderdaad het proberen waard, en weet jij misschien ook hoeveel er in deodorants zitten? zoals in 8x4 zit niks, maar in dove deodorant of van rexona ofzo? maar ik moet wel eerst naar de dokter voor ik een hogere dosering kan krijgen en eigenlijk wil ik dat niet
maar ja als dat de enige oplossing is zal ik wel moeten.
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Ik heb weleens wat mails verstuurd naar fabrikanten met de vraag: hoeveel alu-chl. zit er in hun product. Ze doen daar zeer wazig over in verband met recept geheim. In SENEO 5 (schrijf ik dat goed? nee he) zit ongeveer 7 % in. En in ODOREX extra dry zit iets meer in dan 10%. Meer wilde ze er niet over kwijt.
In reguliere deo's zit ook alu-chl. maar een stuk minder dan in de speciale deo's tegen overmatig zweten.

Ga naar de huisarts, die doet daar toch niet moeilijk over?
anoniempjeee
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 17 jul 2005, 14:49
Contacteer:

Bericht door anoniempjeee »

mijn huisarts doet er dus wel moeilijk over :oops: toen ik daar kwam voor mijn oksels was het enige wat die zei van ja zweten is normaal en je zit in de puberteit en het zal wel onzekerheid zijn dus het zal vanzelf wel over gaan. nou nu ben ik een paar jaar verder maar het is nog steeds niet over. maar ik ga dus niet weer naar de huisarts.
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Je kan je huisarts nu toch wel duidelijk maken dat het niets meer met de pupertijd te maken heeft?
Ga echt eens met hem praten en gebruik desnoods dit forum om hem te overtuigen, dat moet lukken.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ik wou net zeggen.... hop naar de huisarts terug.. vertel hem dat je nog steeds veel last van zweet hebt en dat je echt geholpen wilt worden en dat je via internet weet dat er medicijnen, alu-creme etc etc voor is....

Kom op.. gewoon gaan.. das zijn werk, wordt hij rijkelijk voor betaald en jij hebt recht op een zweet vrij leven !

groetjes Thijs
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

natte billen dat is heel herkenbaar!
Ik rij paard en dan moet je mijn kont/billen zien als ik van dat paard afkom!!
Echt zeikienat!!!
Dat gaan ze vanavond filmen!!!!!

Gr Kim
anoniempjeee
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 17 jul 2005, 14:49
Contacteer:

Bericht door anoniempjeee »

aj das balen
Plaats reactie