Toch nog ff me levensverhaal plaatsen

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Toch nog ff me levensverhaal plaatsen

Bericht door OkraMau »

Voor de geïnterreseerden:

Vanaf me geboorte af aan zweet ik al over mijn gehele lichaam..
Toen ik 5 of 6 was ben ik hiermee voor het eerst naar de dokter geweest, en die schreef me salie druppeltjes voor, die ik op mijn handen moest smeren en een of een aantal keer (dat w4et ik niet precies meer) op een klontje suiker moest innemen.
Toen dit (uiteraard) totaal niet aansloeg, maar wel een hoop misselijkheid met zich mee bracht, heeft de dokter doodleuk gezegd dat het in of na mijn pubertijd wel over zou gaan.. yeah right. :?
Maar goed.. mijn oma zat die tijd behoorlijk onder de exceem in haar handen, en had van die katoenen handschoenen aan.. daarvan heb ik er een hoop over genomen, en hiervan de vingers afgeknipt, zodat ik op school ook gewoon verder kon (ik ben links en dat gaf samen met dat gezweet alleen maar extra vlekken) en kon ook geen pen, schaar, schrift of niks vasthouten. Dat is als basisschoolganger echt enorm frustrerend!
Hiermee werd ik ook gelijk veel gepest... (:evil: zielige pokkejong, kinderen kunnen écht heel gemeen zijn) vooral ook als ik eens tussen mijn schouderbladen jeuk had en wilde krauwen, zag iedereen al die enorme vlekken onder mijn oksels.. hierdoor heb ik wel mezelf aangeleerd om onderlangs te krauwen, met als gevolg een enorm lenige rechterarm (kon dan met rechts ondertussen verder schrijven of wat dan ook)
maar ja, das uiteraard geen oplossing!
Weet voor de rest ff de tijden en leeftijden niet meer, maar op een gegeven moment kwam mijn moeder thuis met syneo 5.. gelijk proberen natuurlijk (die dacht overigens dat het "aanstelleritus" was, maar had zoiets van deos werken wel, je moet gewoon de juiste hebben) maar na 3 maanden was ik het wel beu, vanaf de eerste dag had ik nog nooit zoveel onder mijn oksels gezweet als van te voren...
En dan komen de andere verzinsels, op middelbare zodra je naar wc kon wcpapier opvouwen en onder je oksels douwen, met als gevolg dat je kleren naar de gallemiezen gaan en je jeuk krijgt van de restjes papier die door het vocht gevormd worden...
Washandjes in je shirt, en noem maar op...
toen kwam odorex... ook maandje of 2 a 3 geprobeerd.. zelfde effect als syneo 5... en het irriteerde ook nog eens :S
Tja.. wat moet je dan... iedere zomer chago...
toen kwam ik op de mbo terecht... leuk als enigste meisje en dan nog meer zweten als alle andere jongens bij elkaar :s frustratie frustratie!
Zat in het eerste jaar nog 1 ander meisje, en die kwam met de super tip "gewoon iedere ochtend en avond met antibacteriële zeep wassen, dat helpt" ja... zo wanhopig als je bent/wordt ga je het proberen.. met totaal geen oplossing natuurlijk...
tja.. toen leerde ik rexona kennen.. heb sindsdien geen andere deo meer gebruikt (ondanks dat het witte vlekken gaf, en na bepaalde tijd begon het alsnog zuur te ruiken onder mijn armen, maar deze irriteerde iig niet)
en kreeg de tic zodra het stonk, deo spuiten.. (dit was overigens weer havo of mavo) krijg je de opmerking "vind je het gek dat je zoveel zweet, je moet niet zovaak deo gebruiken" ja.. dan ga je proberen alleen in de ochtend deo te gebruiken.. uiteraard werkt ook dat niet..

jaren van ergernis en frustratie gaan eroverheen.. heb toen nog 3 jaar gerookt ofzo, krijg ik van de vader van me ex te horen 'ja als je nou niet rookt dan heb je dat niet" ja tuurlijk, daarom zweette ik ook al enorm (te) veel vóórdat ik rookte!

Toen ik eindelijk van school af was en me eigen geld ging verdienen gelijk gehele garderobe zwart aangeschaft.. tja.. heel me kledingstijl erop aangepast etc.. (en hou zoveel van paars... :() het enige felgekleurde wat ik draag zijn mijn sokken :S.

Totdat ik dan sinds dit jaar een nieuwe rij-instructeur kreeg.. ik mailde hem "vind je het niet erg dat ik met handschoenen (ondertussen leren aangeschaft, van die motorrij dingen die vond ik er wel stoer uitzien ook) les? Anders dan kan ik het stuur niet vasthouden" en toen volgden de magische woorden die mijn leven totaal hebben veranderd: "nee hoor, ik heb ervaring met mensen met hyperhidrosis".... toen ben ik gaan googlen, kwam ik hier terecht en heb ik dus een hoop met andere dingen ontdekt en geleerd! Therme (ook al sloeg dat niet aan tegen het zweet, het werkt wel tegen de zure lucht) odaban (na een hoop gepruts en moeilijk te doen slaat dit nu eindelijk wel aan, al moet ik het om de dag aanbrengen, ene dag wel dan niet dan wel etc) en de drionic (w8 nog af.. tik nog steeds nat op het toetsenbord, maar het duurt al wel ietsjes langer voordat ik met handschoenen hoef te gaan werken)....
hoop dat de drionic net zo gaat werken als odaban (odaban doet niks aan me handen.. voordat odaban is opgedroogd is het zweet er alweer doorheen gedrondgen) zodat ik voortaan handschoenloos kan fietsen, autorijden, typen, gamen en bellen! (telefoons die uit je klauwen glijden zijn nooit grappig)...

Bij deze gelijk een dankbetuiging aan dit forum en vooral ook aan mijn rij-instructeur die mij heeft laten ontdekken dat ik niet raar ben! (ff reclame maken, als niet mag dan haal ik het weg: www.dennismartijn.nl)

jeej wat een lang verhaal.. maar mag natuurlijk niet vergeten dat, ondanks dat mijn shirts nu droog blijven, mijn broeken nog zeikes nat (kunnen) worden, maar gelukkig alleen na inspanning of zitten in een warme ruimte of op een leren bank o.d. maar daar zie je het 9 van de 10 keer niet in (waarom hebben ze niet gewoon van begin af aan shirts van dezelfde stof gemaakt :P)
maar goed.. ben blij dak toch nog ff dit ellenlange verhaaltje heb neergetikt:P miss da niemand dit ooit lees, maar ben ik er toch ff vanaf..
andries
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:49
Contacteer:

Bericht door andries »

zozo dat is niet mis wat je allemaal al hebt meegemaakt zeg :weep

groeten
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door OkraMau »

Eigenlijk best erg zo ja haha :p
ach en ben verhaaltje van talkpoedertjes DO2 en weet ik het allemaal wel niet nog vergeten :p

heb trouwens zojuist in de pauze mijn mond ff opengetrokken, zaten buiten met wat collega's, en eentje vroeg ineens, waarom draag jij eigenlijk altijd zwart, het is zomer dan is dat toch veel te warm?
En toen ben ik maar eens begonnen met ratelen en alles uitgelegd..
voelde wel beetje opgelucht trouwens ^^
gelijk vragen etc, maar kon ze nou eindelijk eens beantwoordden.. wat mailtjes van links gestuurd.
lucht wel op ^^
Mr Sweat
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 27 jul 2008, 15:15
Contacteer:

Bericht door Mr Sweat »

Echt zo vervelend die HH. En me dokter maar stug volhouden, ACh het is de puberteit! (en ik ben 28 ) en damn! Ik dacht echt serieus dat ik de enigste was die me telefoon soms uit me handen laat vallen. Momenteel zit ik dus ook met natte vingers te typen. Wat google al niet voor je kan betekenen.

Dus Odoban maar kopen helpt zeg je? Ik ben echt ten einde raad, ga volgende week naar festival (5 dagen) , en geneer me nu al voor het feit dat het nogal warm kan worden daar.. en slapen in een tent met anderen.

Maar heb door de jaren heen wel geleerd er mee om te gaan.
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door OkraMau »

mja, kijk, odaban doet al veel voor mij, maar niet overal,
het slaat totaal niet aan op mijn handen..
en me kont wil ook nog niet echt...
maar ja, het is onder mijn oksels al een stuk beter, ik heb al een hele week zonder okselpads gelopen (behalve zaterdag op een feest, maar daar was het zoooo benauwd, daar zat iedereen aan de zweetparels...
(en dan kan ik er niet tegen als mensen daarover klagen, heb dan zoiets van ja gvd dat heb ik het hele jaar door!))
mja telefoon is heel erg hinderlijk.. had eerst op me werk een andere waarmee ik niet veel moeite had, maar nu heb ik een vaste met een gladde hoorn.. ja.. dat is met 2 handen telefoneren als het te warm is hier en ik ben mijn handschoenen vergeten :s
Plaats reactie