HH ergernissen

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

HH ergernissen

Bericht door OkraMau »

Ik zou graag eens willen weten wat jullie ergernissen allemaal zijn mbt. HH, zo zat ik mij zojuist te ergeren aan een collega die zei 'bah ik houd niet van dat warme weer, daar moet ik van zweten" wilde bijna kwaad worden en zeggen 'kun je je voorstellen, voor mij hoeft het niet eens warm te zijn en ik zweet al" of die "supertip" die je al 100 x gehoord hebt qua die en die deo moet je proberen, of deze en die kleding moet je dragen, was je een paar keer meer, gebruik die en die zeep..
Of bij mij van toepassing"als je het al zo warm hebt, waarom draag je dan in godsnaam handschoenen" nee in de winter "waarom draag je een t-shirt, wil je soms ziek worden" bweh! :x

nee, deze is goor: je tshirts strijken, dan komt (zodra je het oksel gedeelte gaat strijken) echt zo'n vieze gorte (katten)pis lucht te voorschijn.. :(

Waar ergeren jullie je allemaal nog meer aan?
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ik moest laatst door de douane op het vliegveld van L.A., Amerika. Nou zijn ze daar natuurlijk behoorlijk streng dus er stond een enorme rij. Tegen de tijd dat ik aan de beurt was moest OOK IK mijn vingerafdruk laten scannen. Eerst de ene vinger... Nat, dus dat werkte niet! Andere vinger... ook niet! Allebei afvegen op aanraden van de beambte ondanks dat ik hem vertelde dat dat toch niet zou werken omdat ik continu zweet. Goed, werkte ook niet De enorme rij achter mij stond zich behoorlijk op te vreten maar uiteindelijk mocht ik doorlopen ZONDER vingerafdruk! Goede beveiliging daar ;). E natuurlijk; zodra ik wegliep waren mijn handen kurkdroog :).

Ik ergerde me er eigenlijk niet zozeer aan, werd alleen een beetje ongeduldig en vond het eigenlijk wel heel erg grappig. Die man maar blijven proberen, ZUCHT. Denk dat de rij achter mij zich meer ergerde :).
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door OkraMau »

haha op zich wel beetje herkenbaar, heb hier ivm werk ook een vingerafdrukscanner staan (ik moet anders veel te vaak wachtwoorden invoeren op sites, dit is sneller) maar moet minstends 12x me vinger erop drukken ofzo hahaha :p
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Haha, ja, lekker handig zijn die dingen! Moet zeggen dat alle nieuwe technologische veranderingen wel van dit soort ongemakjes voor ons meebrengen. Maar ja, niets aan te doen!
Ric
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: di 16 sep 2008, 15:53
Contacteer:

Bericht door Ric »

Nog zo'n handige tip: 'Dan doe je toch helemaal niks, dan zweet je ook niet zo."
Of het toppunt van medeleven: "Zweet jij? Oh ja, ik zie het, jakkes. Vind je dat niet vies?"
En de echte intelligenten zeggen natuurlijk: "Waarom doe je daar dan niks aan?"

Zo kan ik nog wel even doorgaan... :roll:
gabie
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 13:00
Contacteer:

Re: HH ergernissen

Bericht door gabie »

Het ergste wat ik heb meegemaakt betreffende mijn HH was bij de nagelstyliste. Ik heb al mijn hele leven last van zweethanden maar ik heb hier wel mee leren leven en heb er in het dagelijks leven ook niet zoveel last meer van. Ik heb nog steeds wel vaak zweethanden, maar ik schaam mij er niet meer zo voor. Als ik iemand een hand moet geven zeg ik bijvoorbeeld meestal: sorry, ik heb een beetje zweethanden.

Laatst was er echter wel een situatie waarin ik erg met mijzelf werd geconfronteerd en me erg schaamde voor mijn zweethanden. Ik ging naar de nagelstyliste. Dat doe ik dus noooooit meer. Ik zat daar en mijn handen begonnen zo erg te zweten, de druppels hingen aan mijn vingers. Het was echt alsof er een hevige regenbui uit mijn handen kwam. Niet normaal meer. Nou wist ik natuurlijk wel van tevoren dat ik zweethanden zou krijgen, maar ik wil mij nooit door mijn zweethanden laten belemmeren om iets te doen, zo ook niet naar de nagelstyliste te gaan. Daar denk ik nu wel anders over. De vietnamese vrouw die mijn nagels probeerde te doen zat mij heel raar aan te kijken en zei vervolgens iets in het vietnamees tegen haar vietnamese collega, waarop zijmij ook heel raar aankeek. Nou versta ik geen vietnamees, ik kon natuurlijk wel raden waarover ze het handen. Vervolgens kwam een van de vietnamese vrouwtjes in de winkel naar mij toe, en zei met een raar accent: 'je hebt zweethanden'. -_- NEE GOH! BEDANKT VOOR DAT GEWELDIGE INZICHT!

Dit alles was natuurlijk niet bevordelijk voor de vermindering van mijn zweetproductie, en spontaan vloeiden er steeds meer druppels uit mijn handen waardoor het vrijwel onmogelijk werd voor nagelstyliste om mijn nagels te doen. Uiteindelijk wist ik mezelf wel enigzins te kalmeren en werden mij handen wel wat droger. Maar, dit doe ik dus nooit meer!
Betje
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 26 apr 2009, 15:00
Contacteer:

Re: HH ergernissen

Bericht door Betje »

Mensen kunnen echt zo dom zijn he soms!
Iedereen zweet toch wel eens, dus moeten ze dat toch kennen? Hoewel het bij ons natuurlijk beel erger is maar alsof we daar iets aan kunnen doen? We vragen er toch niet om he!
Op school moesten wij soms de fortloop doen, 3 kilometer lopen, en mijn haar was altijd helemaal kletsnat door het stomme lopen... Waardoor ene slimme kerel vroeg: "zijn jullie gaan zwemmen?". Ja tuurlijk, en al de anderen zijn kurkdroog.. 'Dom'
Of, ik ging ooit is bowlingen, en ik had natuurlijk weer schone grote okselvijvers, zei dat ene meisje zo: "wow jij zweet nogal onder je armen, mag ik is zien?" Ik kon wel in de grond zakken van schaamte! Heel m'n avond was natuurlijk naar de vaantjes..
Op een feestje vorig jaar had ik een rokje aan, maar er waren enkel plastieken stoelen met als gevolg dat m'n rok nat was. Diegene waar ik samen met reed wou als eerste al door, waardoor ierdereen me kon zien in m'n natte rok!

Pfoe het is toch een hel hé, al dat zweet!
Ben toch wel blij dat ik het hier allemaal kan vertellen :)
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: HH ergernissen

Bericht door OkraMau »

korte rokjes zijn soms idd een funeste, dan doe je al geen panty aan omdat die al helemaal extra aan je benen blijven plakken, maar als het dan echt niet meer te doen is qua temperatuur ofzo, en er lopen vanuit je liezen o.d. zweetdruppels naar beneden, dan denken de mannen om je heen dat je sexueel overdreven opgewonden bent... das pas lekker genant :s
lila89
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 15 jul 2009, 18:28
Contacteer:

Re: HH ergernissen

Bericht door lila89 »

Mijn vriendengroep komt altijd 1 x in de week bij elkaar om een spelletje te doen. kolonisten van Catan. Je moet dan kaartjes met elkaar ruilen. leuk als je tegenspeler een nat kaartje van jouw krijgt.
We gaan ook wel eens wii'en, mijn handen zweten dan zo erg dat de druppels door de kamer heen vliegen. Als je dan je controller door moet geven moet ik hem eerst altijd ff aan mijn tshirt afdrogen.
Verder vond ik het altijd erg fijn om te gymen op blote voeten. Aangezien er dan altijd een voetafdruk van mij op de grond stond.
Met rijlessen droeg ik handschoenen.
Als ik noueenmaal begin te zweten houdt het niet meer op. en op alles wat ik dan aanraak staat een natte handafdruk.

Verder kan ik als ik zweet absoluut niet tegen ''niet natuurlijke stoffen''.
ik werk in de kinderopvang, en als ik dan een luier moet verschonen en ik raak die luier aan, nou dat gaat door merg en been :onweer
Plaats reactie