aanstaren en reacties

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
wet girl
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 22 aug 2007, 20:48
Contacteer:

aanstaren en reacties

Bericht door wet girl »

Hallo,

Het aller ergste vind ik vaak de reacties en het aangapen van anderen. Soms hoor ik wel eens achter me bah wat een vies meisje. terwijl ik 1 of 2x oer dag douche en 2x daags een schoon schirt aan doen.

Vroeger schaamde ik me wel meer. Vooral op de middelbare school kreeg ik vaak reacties dat ik vies was. Soms werd me wel eens gevraagd of we thuis geen douche hadden. Hierdoor werd ik nog onzkerder en ging ik nog erger zweten.

Vaak als ik erg zweet maak ik een opmerking dat ik het erg warm heb, terwijl ik op dat moment kippenvel heb, ik heb het namelijk snel koud.

Kennen jullie deze reacties ook?
en hebben jullie misschien tips om hier mee om te gaan?

Groetjes :?:
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ach ja, die reacties krijgen we allemaal wel denk ik. "Warm he?" of "een deo'tje doet wonderen" van dat soort opmerkingen. En ja hoe er mee om te gaan... Ik denk dat dat weer per persoon verschilt. Ik probeer me er niet zoveel van aan te trekken maar het raakt je wel. Ik probeer me altijd zo te kleden dat het niet zo opvalt dus erg veel opmerkingen krijg ik niet maar toch gebeurt het wel eens. Of van die blikken, geen opmerkingen maar zo'n gezicht alsof ze een vieze lucht ruiken.

Naja, gewoon blijven lachen en doen alsof je gek bent!! Hahaha!! :D Lang leve de lol.
Pantoffel
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 19:43
Contacteer:

Bericht door Pantoffel »

Ik had pas stagegesprek, alles was goed ik was een goede stagaire, alleen mijn luchtje was niet oké. Ik zat te shaken daar op die stoel en op de fiets heb ik wel even zitten janken. Het is zo genant :( Ookal kan ik er niets aan doen. ik heb een Chloridespray ofzoiets voorgeschreven door de dokter, het zal me benieuwen of het werkt, maar toch. Dan ben je voor het eerst op stage, je eerste stage week, dan is alles goed.... en dan wordt dat overschaduwed door zo iets. Wat er ook allemaal gezegd werd, dat het zal hinderen in sociale contacten, dat mensen mij zouden afstoten, dat het hinderlijk was voor in relaties :? Hij bleef maar doorgaan met opsommen van dingen, ik werd er zo verdrietig van :oops:
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Beste pantoffel, wat een ongelofelijke flapdrol is de persoon waarmee je een stagegesprek had.
Neem van mij 1 ding aan, mensen zullen je echt niet afstoten door het overmatig transpireren, en mensen die dat wel zouden doen, die zijn jou niet waard. Ik zweet al veel jaren en ik heb nog nooit gehad dat mensen mij hebben afgestoten en ik weet zeker dat veel anderen forum leden het hier mee eens zullen zijn. Ik vind het hartstikke goed dat je eerste stageweek goed hebt doorstaan, en ga vooral zo door. En wat dat luchtje betreft, blijf positief en probeer verschillende deo's en sprays uit tot je wat hebt gevonden waar je prettig bij voelt. En vergeet alles wat die man op je stage tegen je heeft gezegd, want als ik het zo hoor is het maar een naar figuur die het niet waard is om je druk over te maken.
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ik ben het helemaal met je eens! Er is ook nog nooit iemand geweest die mij heeft 'afgestoten' vanwege het zweten. Iemand die zulke dingen zegt weet niet waar hij het over heeft. Had hij dat wel geweten dan had hij geweten dat mensen je daarom niet af zullen stoten.
Alejandro
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 24 sep 2007, 16:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Alejandro »

:( Ik heb ook zoiets meegemaakt op stage, maar ze zeiden het niet recht in mn gezicht, maar hoorde collega's praten... wat mij erg onzeker had gemaakt.... en toen van mn stagebegeleidster een opmerking van " nieuwe deo proberen misschien" en dan een botte smile en weglopen.... snap niet dat sommige mensen zo hard kunnen zijn :evil: maak me daar echt kwaad over, ik bedoel iedereen heeft wel een of ander iets aan zn lichaam wat niet werkt zoals het hoort....

:?
alex d.
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 17:06
Contacteer:

Bericht door alex d. »

Precies! Mensen praten altijd zo alsof je er iets aan kunt doen. Dat je het express doet ofzo. Zo van: "Ik verveel me, laat ik maar eens gaan zweten vandaag". :evil:

Waarom hebben alle klootzakken nou hier geen last van? Waarom zijn het de lieve mensen zoals wij die van zichzelf al een beetje onzeker zijn?
Het is niet eerlijk. :cry:

(het zal wel met elkaar te maken hebben) :zweet :zweet
Mammavan4Kids
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 09:07
Locatie: Middelburg (Zeeland)
Contacteer:

Negatieve reactie,s

Bericht door Mammavan4Kids »

:(
De mensen die negatief reageren op mensen die zweten ( stinken ) :?:
Moeten eerst maar eens naar zichzelf kijken :? Hun hebben een probleem..

Ik krijg ook erg vaak reactie,s van:
Goh mevrouw ze verkopen deodorant hoor..

Dan zeg ik meestal: Let eerst eens op u zelf en dan op een ander... :roll:


Over andere mensen praten is makkelijk...

Groetjes:
Afbeelding
Plaats reactie