stinken

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Katherine
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 13:19
Contacteer:

stinken

Bericht door Katherine »

Dag mensen,

Dit is de eerste keer dat ik op dit forum ben en ik zal me daarom even voorstellen. Ik zweet al vanaf peuter af aan enorm veel en mijn hele leven wordt al beheersd door dit ellendige zweten. Nou las ik laatst dat pas vanaf de puberteit zweet gaat stinken, maar bij mij was dit absoluut niet het geval. Al vanaf peuter af aan stink ik enorm naar zweet. Een van mijn eerste herinneringen is dat mijn moeder mij vertelde dat ik voortaan deodorant moest gaan gebruiken; en dat bij een vierjarige!

Ik zweet op handen, voeten en oksels enorm veel, maar vooral die oksels ervaar ik als een probleem. Natte plekken (heb ik altijd) interesseren me niet zo, daar schaam ik me inmiddels niet meer voor, maar die lucht... Gelukkig heb ik op mijn werk een mogelijkheid om te douchen. Ik douche nu 's morgens thuis, 's middags op mijn werk en nog een keer voor het slapen gaan. Ook trek ik een paar keer per dag een schoon t-shirt aan. Op die manier red ik het net, maar zodra ik een dag niet tussendoor kan douchen, is de stank echt niet te harden. zo had ik laatst een afdelingsdag in een een of ander conferentieoord. Dan ben ik op de wc constant bezig me op te frissen met baby-billen doekjes, maar die helpen nauwelijks. Ik merk dat ik mijn hele leven er op aan pas: altijd afstand houden van mensen, in een zaal altijd een stoel aan de buitenkant uitkiezen en die meteen een meter van mijn buurman/vrouw afschuiven etc.

Laatst kwam ik bij de drogist een middel tegen dat '5 dagen zonder zweetlucht' heet, uiteraard helpt dat niks bij mij.

Ik lees hier veel verhalen over mensen die klagen over hun natte plekken onder hun oksels, maar heeft iemand ook het probleem van stank? Het lijkt wel alsof mijn zweet direct stinkt zodra het eruit komt (en dat terwijl altijd gezegd wordt dat vers zweet niet stinkt).

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Groet,

Katherine
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Hallo Katherine

Ook ik had last van stinkend zweet en er ook op dit forum over geschreven, maar het is zo groot geworden dat het geen doen is om alles te lezen.
Mijn huisarts zei, dat het een bacterie is die de stank veroorzaakt. Het is een zelfde bacterie die acnee in het gezicht veroorzaakt. Hij heeft mij ERYDERM LOTION gegeven, dat is een anti-biotica lotion eigenlijk voor acnee.
Het werkt bij mij erg goed. De eerste 5 dagen gebruikte ik het 'savonds en 'smorgens, daarna alleen nog 'smorgens en 'savonds ben ik toen begonnen met aluminium-chloride 20%, na 1 week alleen nog de alu-chl. die je ook af kunt bouwen tot 1x in de week. Het werkt bij mij in ieder geval erg goed. Het was een experiment van mijn huisarts, maar ik ben er erg blij mee.
Probeer het eens, je weet het nooit of het voor jou ook werkt.

Groetjes Carina :D :D :D :D
Laatst gewijzigd door Carina op zo 03 jul 2005, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
TiGeR79
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: di 24 mei 2005, 19:29
Contacteer:

Bericht door TiGeR79 »

ik heb hierover een paar vragen :
het klopt dus dat het een bacterie is at zweet laat stinken, daarom is het ook meestal zo dat zweet na een poosje pas gaat stinken omdat deze bacterie zijn "weg moet vinden". Als deze zich eenmaal gaat voeden bij het zweet dan komen er chemische reacties aan pas waarvan eentje als resultaat de zweetlucht heeft. Nu heb je het over die anti-biotica creme die dezelfde bacterie bevat ? Ik denk dat het dus deze bacterie tegengaat. Als het deze bacterie zou bevatten zou het alleen de zweetlucht bevorderen ipv tegengaan. En aangezien een anti-biotica kuur is zijn er dan geen bijbehorende "tijden"? Want je kunt niet contstant anti-biotica bevattende creme gebruiken. Heeft deze creme dan een langdurige effect ofzow ?
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

hallo tiger

De anti-biotica lotion bevat niet dezelfde bacterie, maar het stinkzweet (tenminste dat van mij). De lotion bestrijd de bacterie. kwestie van lezen
ERYDERM-lotion wordt over het algemeen gebruikt TEGEN acne en zoals je leest heb ik hem ook nog geen 2 weken gebruikt, Als je je oksels met de alu-chl. droog kan houden, wat mij aardig lukt, heb je ook heel wat minder last van het stinken

Carina
Katherine
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 13:19
Contacteer:

Bericht door Katherine »

Dag allemaal,

Carina, bedankt voor je tip. Ik zal binnenkort eens bij mijn huisarts langsgaan. Heb dat al eerder gedaan, maar werd toen niet serieus genomen.

Verder ben ik reuze benieuwd of er mensen zijn zoals ik die echt al vanaf peuter af aan heel veel zweten (en stinken). Mijn huisarts vertelde mij namelijk doodleuk dat dat niet kon (maar mijn ouders weten gelukkig wel beter...).

Groet,

Catherine
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hmm, volgens mij ging jouw vraag meer over het stinken van jongs af aan, dat heb ik zelf gelukkig niet. Heb wel al van heel klein af zweethanden. Met de jaren kwamen daar in chronologische volgorde voeten, oksels, liezen, en rest van het lichaam bij. Maar dat het stinkt heb ik er gelukkig niet bij. Kan me voorstellen dat het heel rot voor je is! Succes met het zoeken naar een oplossing!
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Hoi Katherine

Heb je het al gebruikt, en heeft het geholpen?
Ben heel benieuwd.
anoniempje

Bericht door anoniempje »

Heeft iemand van jullie weleens betadine scrub hiervoor geprobeerd?
Ik heb dit namelijk van mijn huisarts gekregen voor de zweetlucht.
Ik heb alleen last dat mijn liezen en trouwens ook mijn voeten wat gaan ruiken en dat vind ik erg hinderlijk.
Plaats reactie