kletsnat haar

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
groetnoetwinzem
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 17 jul 2007, 18:40
Locatie: Winsum
Contacteer:

kletsnat haar

Bericht door groetnoetwinzem »

Hallo allemaal,

Ik heb al jaren last van overmatig zweten, maar alleen op mn hoofdhuid. Zelfs na hele lichte inspanning (bv. een klein stukje lopen) duurt het minstens een uur voordat ik weer op temperatuur ben.
In deze periode van het jaar loop ik standaard met een handdoekje bij me om het zweet weg te vegen. Op mn werk zit ik de hele dag bij de ventilator en dan is het vol te houden. Maar in de bus of trein terug... pffffff

Helemaal erg is het als ik wat zwaardere inspanning doe (schoonmaken bv of in de tuin werken) of bv in de kroeg ben. Mijn haar is dan zooo nat dat het lijkt alsof ik net onder de douche vandaan kom. Daardoor voel ik me erg onzeker en beslist niet aantrekkelijk of mooi. Zonder ventilator duurt het erg lang voordat ik weer "normaal" ben.

Het gekke is dus dat dit alleen op mn hoofdhuid en een beetje in mn gezicht voorkomt. De rest van mn lichaam is dan helemaal niet zo warm, mn armen voelen soms gewoon koud aan, maar ik heb het gevoel dat mn hoofd uit elkaar barst....

Ik zou bijna zeggen dat het hormonaal is omdat het bij mij pas begonnen is na de geboortes van mijn dochters (nu 9 en 12 jaar geleden), daarvoor kon ik bijna niet zweten. Echter, het schijnt ook in de genen te zitten, want mijn moeder en broer hebben hetzelfde probleem.

Weet iemand wat hier aan te doen is? Alle middeltjes die hier worden geadviseerd werken niet echt op een hoofdhuid met haar... :(( en juist daar heb ik het het meeste nodig.

Ik zit hier al jaren mee en ik zou toch echt wel eens graag hiervan af willen dus alle tips, uitleg etc. is zeer welkom. Niet alleen voor mij, maar ook zeker voor mijn moeder en broer.

Groetjes
Wieter
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 20 apr 2018, 22:32
Contacteer:

Re: kletsnat haar

Bericht door Wieter »

Heb je ondertussen al een oplossing voor je probleem met zweten in de haren gekregen?
Ik zie dat je je vraag 10 jaar geleden al stelde!
Ik heb hetzelfde probleem en mijn huisarts lacht me gewoon uit!
Zodra het zonnetje er is en de temperaturen omhoog gaan worden mijn haren onmiddellijk nat.
Bij mijn job waarbij ik vele mensen moet te woord staan is dit echt niet leuk
Ik voel me zo beschaamd en begin vaak al te panikeren wanneer ik hoor dat men mooi weer voorspelt
Welke medicatie werd er jou aangeraden?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: kletsnat haar

Bericht door Thijs »

Het emailadres van groetnoetwinzem bestaat niet meer dus ik denk niet dat hij/zij nog actief is hier.

Voor zweten in de haren lijkt mij het medicijn glycopyrronium de beste oplossing. Lees hierover in het sub-forum medicijnen. Staat een hoop over geschreven. Ga weer naar je huisarts en vraag er specifiek om.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

gr Thijs
Plaats reactie