Hyperhidrose en ligfietsen

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Ach
Rivier
Rivier
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 27 mar 2006, 23:01
Contacteer:

Hyperhidrose en ligfietsen

Bericht door Ach »

Zijn er mensen hier die wel eens fietsen op een ligfiets? Het schoot mij zomaar te binnen of fietsen op een ligfiets nu juist meer of minder problemen geeft met hyperhidrose. Ik kan mij voorstellen als je snel transpireert op je rug, dat je niet beter af bent met je rug op een onder steuning. Maar als je nu net als ik vooral last hebt van transpirerende liezen tijdens het fietsen, geeft een liggende houding nu minder een broeiende warmte in die streek?

Zijn er hier mensen met ligfiets ervaringen? Ben ik benieuwd naar. Ik kan mij voorstellen dat het een aardig alternatief is voor sommigen hier, al was het alleen maar dat het fietsen minder fysieke arbeid kost per afgelegde kilometer dan op een 'normale' fiets.
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ik zweet veel op de rug dus net wat je al zei, lijkt het me voor mij dus absoluut niets. Ik moet rijwind hebben om m'n shirt te bollen (geen contact met huid = geen zichtbare zweetplekken) en om alles te koelen. Dit gaat dus niet bij een ligfiets. :)
skid kahula
Vijver
Vijver
Berichten: 53
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 02:11
Contacteer:

Bericht door skid kahula »

kun je uberhaupt wel goed op het verkeer letten op zo'n ligfiets?!
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

skid kahula schreef:kun je uberhaupt wel goed op het verkeer letten op zo'n ligfiets?!
Gewoon niet in slaap vallen. ;)

Die dingen zijn goedgekeurd voor de openbare weg dus ze zullen wel veilig genoeg zijn.
Ach
Rivier
Rivier
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 27 mar 2006, 23:01
Contacteer:

Bericht door Ach »

Ik heb het eens geprobeerd en een lange tocht gemaakt. Ik heb iets meer dan 50 km. gefietst zonder lange tussenstop. En waar ik al op hoopte en stiekem op rekende blijkt ook zo te zijn. Waar mijn broek na een goed half uur op een gewone fiets langzaam vochtiger wordt op bepaalde plekken, blijft deze door de luchtstroom nu geheel droog en dat dus twee uur lang!

Ik kan het iedereen met hyperhidroserende liezen aanraden het fietsen eens op een ligfiets te proberen, ideaal voor woon-school-werkverkeer. De rug dreigt wel vochtiger te worden, dus niet geheel geschikt voor andere vormen van hyperhidrose, zoals TomH al dacht. Maar in mijn geval bleef ook mijn rug droog, zoals altijd, het voelde alleen wat warmer aan. Het is bij mij dus echt de liezen waar ik last van heb.
onehandy
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 13 nov 2007, 09:41
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door onehandy »

Ik ben dus een ligfietser, bij loopt het zweet uit elke porie. Ga ik fietsen blijft het kruis droog, alleen daarna ben ik van top tot teen doorweekt. In mijn geval ( agerukte zenuwen, veel pijnmedicatie ) is het niet vreemd.
Wel een rotgevoel, sinds een week gebruik ik oxibutynine en moet blij zeggen dat ik droger ben. Weet een van jullie nog een middel zonder bijwerkingen? :cry:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht