Wannéér je zweet

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Zwetenisirritant
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 18 apr 2007, 17:40
Contacteer:

Wannéér je zweet

Bericht door Zwetenisirritant »

Ik heb iets opmerkelijks, en ik hoop dat jullie weten wat het is of waardoor dit komt.
Op school zweet ik namelijk ontzettend veel, en ik durf ook bijna geen strakke t-shirts te dragen.
Thuis zweet ik alleen op héél sommige momenten, maar ik ben vrijwel altijd clean {ofwel, thuis zweet ik dus gewoon haast niet}. Hoe komt dit? Komt dit door de temperatuur? Volgens mij is die vrijwel hetzelfde, alhoewel ik dit niet zeker weet. Misschien span ik me ook meer in op school?? Wie weet het antwoord; en vooral, wie heeft dit ook?
Of welke opmerkelijke dingen hebben jullie te melden?
fraz
Plas
Plas
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 10 feb 2006, 23:31
Contacteer:

Bericht door fraz »

ja bekend. In mijn eigen omgeving bij vertrouwde mensen zweet ik weinig eigenlijk zoals een normaal mens. Maar zodra ik een beetje spanning heb of niet helemaal op mijn gemak ben zweet ik meer dan normaal. En omdat ik dat weet ben ik bang dat ik ga zweten met als resultaat juist meer zweten. Dat bevestigt mijn angst waardoor de volgende keer ik bang ben om te gaan zweten waardoor ik prompt veel gaat zweten etc etc. Ook kleding waarin ik bang ben dat ik ga zweten zorgt ervoor dat ik ga zweten. Bij mij hoort zweten dus bij emotie, inspanning en spanning.
snowfreakz
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 22:08
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door snowfreakz »

Bij het bovenstaande sluit ik mij helemaal aan. Op school zweete ik ook veel meer dan thuis, of op andere 'vertrouwde' plekken.
Afgelopen zomer naar Portugal op vakantie geweest en daar zweete ik ook een stik minder, al was het wel rond de 30 graden. Maar ja, je bent op vakantie, geen stress geen drukte. Was het altijd maar zo :-)
Monkeyman
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 02 apr 2007, 16:38
Contacteer:

Bericht door Monkeyman »

zijn jullie zeker dat dit probleem dan verholpen kan worden met behandelingen tegen hyperhidrosis ? ik heb er zo mijn twijfels over, als het dan van spanningen voorkomt, of het probleem, dat normaal gezien fysisch is en niet psychisch wel verholpen kan worden. Maar wie niet waagt die wint niets natuurlijk.
fraz
Plas
Plas
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 10 feb 2006, 23:31
Contacteer:

Bericht door fraz »

Ik weet niet of behandelingen tegen hyperhidrosis kunnen helpen. Ik merk dat bepaalde deodoranten wel iets helpen (zoals odorex extra dry) maar misschien is dat ook een psychologisch effect. Ik zweet tijdens sporten en andere lichamelijke inspanningen ook wel meer dan een normaal persoon dus is het bij mij denk ik een combi. Namelijk al iets meer zweten dan normaal, daar erg in hebben en dat vervelend vinden en daardoor tijdens die "stress"momenten veel meer zweten. Misschien zou botox bijv. wel kunnen helpen omdat je dan merkt dat je minder zweet dus krijg je daardoor ook meer vertrouwen maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb wel okselpads geprobeerd maar dat helpt eigenlijk alleen maar in shirts onder een jasje/vest bijvoorbeeld omdat ik vond dat je die pads toch wel zag zitten en me daardoor weer onzeker voelde. Het is dus vooral de "angst" om te gaan zweten dat ervoor zorgt dat je extra extra veel gaat zweten maar het extra makkelijk zweten zit er wel al in bij mij vanaf de puberteit.
Zwetenisirritant
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 18 apr 2007, 17:40
Contacteer:

Bericht door Zwetenisirritant »

Okay, maar weet iemand wat ik er tegen kan doen? Ik ga geen botox ofzo doen hoor.. :P ben wel blij om te horen dat ik niet de enige ben.. Ik was ook op kreta waar ik haast niet zweette, bij 40 graden..
Saar.
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 11:31
Contacteer:

Bericht door Saar. »

Als ik op school ben of ik me ook maar een beetje inspan word het bij mij ook erger. Thuis zweet ik meestal ook redelijk erg, maar wel iets minder.
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

De reden waarom mensen in vakantielanden minder zweten dan in Nederland heeft denk ik ook met het klimaat in Nederland te maken. De luchtvochtigheid is hier bijvoorbeeld anders dan in de meer zuidelijke landen. In Nederland zal het in de zomer veel benauwder zijn dan in zuidelijke landen ondanks dat het hier minder warm is. Gevolg, sneller zweten. Dat is mijn idee erover. Ik ben ook op Kreta geweest, en daar zweette ik ook stukken minder, terwijl ik me in dezelfde zomer hier in Nederland kapot zweette.
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

Kreta = eiland = voortdurend een windje = minder zweten
Ook de een andere soort luchtvochtigheid.
nissiey
Rivier
Rivier
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 16:14
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door nissiey »

ik heb dat ook.
volgens mij heeft dat niks met temperatuur te maken.
het gaat om of je je goed voelt.
bij school ben je bang dat ze het zien en daardoor ga je meer
zweten maar thuis niet omdat ze niks erover zeggen , snap je?
maar eigenlijk is dat ook een vraag bij mij. haha
maar wat ik weet zeg ik , maar toch blijft het ook een vraag voor mij
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht