Om gek van te worden

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

rico
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 14:31
Contacteer:

Om gek van te worden

Bericht door rico »

Ik zie hier sommige mensen gewoon erom lachen dat ze hyperhidrosis hebben...

Bij mij persoonlijk heeft het invloed op alles gehad....liefde.school,sociaal leven werk en noem maar op....


Ik was altijd een jongen die genoot van het weer,,,ik was overal waar maar iets te beleven valt...


Het begon allemaal toen ik ongeveer 18 was....ik trok zoals altijd gewoon mijn stoere vel gekleurde kleren aan...na een dag vol gezelligheid en veel plezier kwam ik thuis,en voelde iets oonangenaam...ik keen in de spegel en deed mijn armen omhoog...en schrok wat ik zag...maar dacht er verder niet bij na...tot de volgende dag toen ik weer naar buiten ging...merkte ik weer ie onangename gevoel....


Ik begon me zorgen te maken...want ik ben juist een jongen die streeft naar pefectie...ben een goed uitziende jongen met veel vrienden elke dag was er weer iets te beleven....tot het probleem steeds mij meer ging ergeren...ik wilde det mensen het nooit zagen bij mij...dus ging ik minder met vrienden om....ik negeerde ze...alles deed ik alleen zodat ze het bij mij niet zouden zien....het is gewoon zo erg bij mij dat ik wel eens aan zelfmoord heb gedacht....ik geniet niet meer van het leven zit elke keer waneer het warm weer is thuis....ben bijna al mijn vrienden kwijtgeraakt omdat ik ze maar steeds negerden....alsof dat niet genoeg is leed mijn werk en school ook onder,,,,ik werkte namelijk in een kledingzaak...heb ontslag genomen ,,,terwijl mij het werk gewoon beviel....en het ergste is ik ben nu 21 jaar bijna 22 jaar...en ben nog steeds bezig met mijn mbo diploma....en elke keer weer zodra het zo een weer is als vandaag ga ik niet eens meer naar school....


altijd op begin van schooljaar gaat alles goed tot weer die vervelende kutzomer eraan komt...ik haat dit zo erg he dan laat ik het van me afweten en miss ik weer teveel van school,waardoor ik niet kan slagen....

je kunt wel zeggen van ja je kunt het beddeken....maar juist daardoor krijg je het nog benauwder en word het zweten veel erger....

En ik praat er ook heel moeilijk erover...het is echt een zwakke kant van me geworden,,,maar inmiddels zijn we drie jaar verder....en wat kan ik zeggen dat ik eraan gewend bent geraakt....sinds ik dat probleem heb...ben ik geen milimeter vooruit gegaan met mijn leven...

En laatst staan als je een relatie hebt....hoe leg je dat uit,ik heb een aantal relaties gehad,,,zit er nu zelf ook erin....maar ze weet er nix van,en al paar dagen negeer k haar helemaal,ik weet niet meer wat ik moet doen...


ik kan alleen zeggen dat het zoo irritant is.....ik ben ook momenteel werkloos...en je wilt niet weten hoe graag ik weer wil gaan werken...maar zodra ik ergens solliciteer is het erste waar ik naar kijk...wat voor werkleding ze dragen....en dan zie je dat ze een hemd als werkleding dragen..en dan ben ik daar al weg geen zin meer om te solliciteren....


En ik weet dat dit heel bekend in jullie oren zal klinken...maar als je bijvoorbeeld vandaag naar buiten gaat,wat is het eerste waar je op let...bij mij is het echt meteen dat ik bij de mensen bij hun oksel kijk,of ze zeg maar zweten of niet...en dan zie je dat er nix te bekken valt,,,en word je weer alleen maar gekker....


man mijn hele leven is verandert sinds ik dat heb....heb bijna alles verloren daardoor....
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2788
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Rico, :welkom op ons forum.

Indrukwekkend verhaal. Ik denk dat de meesten van ons hier heel veel herkennen in je verhaal. Ik begrijp je schaamte heel goed, maar zeker met een relatie kun je bijna niet anders dan het gewoon vertellen. Als ze echt om je geeft zal ze het begrijpen en je zult merken dat het voor jou ook een opluchting is om "jouw probleem" met iemand te delen.

Op dit forum staan veel tips en middelen die je kunt proberen om het zweten tegen te gaan. Zelf ben ik ook een oksel zweter en ik ben al jaren gebaat bij botox. Lees het forum goed door en als je vragen hebt stel ze. Als ik het zo lees dan ben jij hard toe aan botox injecties :!:

Hou je taai, kop op, ik heb al +- 16 jaar last van extreem zweten onder mijn oksels en word pas 5 jaar geinjecteerd. Je bent niet de enige en het is goed te verhelpen!

Groetjes Thijs
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Hoi Rico

Ga zo snel mogelijk iets proberen. En ga naar je arts als je daar nog niet geweest bent. Ik had ook verschrikkelijke last van okselzweet, kringen tot halverwege m'n T-shirt. Daarbij stonk het ook nog en kon het dus moeilijk verbergen. Mijn huisarts heeft me goed geholpen en het lijkt dat ik er vanaf ben.
GA IETS PROBEREN zodat je je oude leven weer op kan pakken want wat er met jou gebeurt is niet goed

Groetjes en succes, Carina
rico
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 14:31
Contacteer:

Bericht door rico »

Thijs schreef:Hoi Rico, :welkom op ons forum.

Indrukwekkend verhaal. Ik denk dat de meesten van ons hier heel veel herkennen in je verhaal. Ik begrijp je schaamte heel goed, maar zeker met een relatie kun je bijna niet anders dan het gewoon vertellen. Als ze echt om je geeft zal ze het begrijpen en je zult merken dat het voor jou ook een opluchting is om "jouw probleem" met iemand te delen.

Op dit forum staan veel tips en middelen die je kunt proberen om het zweten tegen te gaan. Zelf ben ik ook een oksel zweter en ik ben al jaren gebaat bij botox. Lees het forum goed door en als je vragen hebt stel ze. Als ik het zo lees dan ben jij hard toe aan botox injecties :!:

Hou je taai, kop op, ik heb al +- 16 jaar last van extreem zweten onder mijn oksels en word pas 5 jaar geinjecteerd. Je bent niet de enige en het is goed te verhelpen!

Groetjes Thijs


ik kan moeilijk in elke relatie waar ik inzit het vertellen,en ja wat kan ik over de botox zeggen...ik heb inderdaad vorig jaar een afspraak gemaakt ergens in bussum het gooi ofzo...

eerst was ik helemaal opgelucht ik dacht eindelijk iets wat helpt..naa kort gesprek daar,zegt die dat de botoxbehandeling.4 tot 9 maanden kan werken.... nou ik kan niet om de 4 maanden 900 euro gaan betalen....en heb ook bijd e verzekering gevraagt of ze het vergoeden maar nee...toen heb ik het erbij laten zitten...

ben dus geen behandeling onder gegaan....ik had wel laatst op tv op een duitse zender,,had een vrouw precies hetzelfde wat wij hadden,en ze is een operatie indergegaan,en dat heeft gewerkt...en het was ook niet tijdelijk.....weet hier iemand of je ook een operatie kan ondergaan,want echt ook als kost het me 10.000 euro.ik ben bereid om het te financeren...

Als het maar voorgoed weg blijft....en bedankt voor je reactie thijs
rico
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 14:31
Contacteer:

Bericht door rico »

Carina schreef:Hoi Rico

Ga zo snel mogelijk iets proberen. En ga naar je arts als je daar nog niet geweest bent. Ik had ook verschrikkelijke last van okselzweet, kringen tot halverwege m'n T-shirt. Daarbij stonk het ook nog en kon het dus moeilijk verbergen. Mijn huisarts heeft me goed geholpen en het lijkt dat ik er vanaf ben.
GA IETS PROBEREN zodat je je oude leven weer op kan pakken want wat er met jou gebeurt is niet goed

Groetjes en succes, Carina


hey carina na de huisarts ben ik al gegaan,toen heeft die mij een medijcijn voorschreven wat heel veel alcohol bevatte.maar zonder werking...heeft niks geholpen...

dus weer terug gegaan naar de arts,na een gesprek heeft die mij doorgestuurt naar het ziekenhuis....nou wat ze daar hebben gedaan snap ik nog steeds niet,ze hebben bloed afgenomen,en ze zeggen er is niks aan de hand is je bent kern gezond,alsof ze niet eens geintreseert waren.


bedankt voor je reactie
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hey Rico!

Leef echt met je mee. Ik heb het ook ontzettend erg en moet eerlijk toegeven dat ik het soms ook allemaal niet meer zie zitten daardoor. Het verschil is dat het bij mij langzaamaan steeds erger werd, van jongs af aan af. Ik heb er dus min of meer aan kunnen 'wennen' en ik zit er al enorm mee, laat staan jij!

Qua relaties; ik vertel het gewoon meteen en ik krijg eigenlijk altijd erg positieve reacties. De laatste tijd ben ik er ook heel open over tegenover vrienden en die reageren ook erg positief. Het is zelfs zo erg dat ik met een vriendin de slappe lach krijg als ik weer eens een kletsnatte broek heb of wat dan ook. Klinkt misschien nogal lullig, maar zo bedoel ik dat in ieder geval niet!

Heel veel sterkte ermee!!!
ettina
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 12:39
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door ettina »

Hoi Rico,
Welkom. Ik begrijp je probleem als geen ander, vooral de kleding waar je al naar kijkt als je bijvoorbeeld gaat solliciteren. Kan je niet voorstellen dat een ander hier totaal geen last van heeft en gewoon alles aan kan trekken. Stel je voor dat ik in een cafe moet werken met een strakke blouse aan??!! TJAA, mij niet gezien, erg eigenlijk toch.

Zo zie je maar dat je niet de enige bent, ik heb zelf een hele tijd gedacht(bijna 10 jr) dat ik de enige hiermee was. Sprak er met niemand over totdat ik me een paar maanden geleden hierin ging verdiepen. Zo ontdekte ik dat dit hyperhidrosis heet. Ik was verbaasd, en besloot er echt wat aan te gaan doen.
Mijn huisarts weet volgens mij niks van deze aandoening, had ik niks aan.
Ik ondekte syneo5, heb het besteld en nu gebruik het zo'n 1 1/2 maanden. Het werkt dat zeker, maar heb last van eczeem.
Ik heb wel ondervonden wat het is om met droge oksels te leven, geweldig!
Nu heb ik besloten om naar carpe kliniek in Antwerpen te gaan, ik wil me laten injecteren. Ik ga al volgende week 9 juni. Als het goed gaat laat ik het je weten, misschien ook een overweging voor je..het is een stuk goedkoper dat in Nederland. Ik heb er in ieder geval een rit naar Belgié voor over.

Verder heb ik begrepen dat hoe vaker je je laat injecteren hoe langer de tussenperiodes worden. Dit is toch goed nieuws!

Groetjes, Ettina
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Hoi Rico,
Ik vind het schandalig, dat ze bij het ziekenhuis, jou met een kluitje in het riet hebben gestuurd. U bent gezond meneer! Aan mijn hoela.
Als je bij overmatig zweten naar het topic zwetende oksels gaat, dan kan je een stukje lezen over Al. chl. 20 %. Bij mij helpt het echt, ongelooflijk.
Dit kan je aan je huisarts op recept vragen en vraag het dan in creme vorm, das vermoedelijk zachter voor je huid, als de lotion. ;)
Succes, en laat het even weten of het lukt.
Groetjes Ina
gvr
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 03 jun 2005, 18:55
Contacteer:

oksel zweet

Bericht door gvr »

hey mensen ik heb eigenlijk het zelfde probleem als rico allen heb ik men vrienden nog tot nu toe wel kunnen behouden ik ben nu 16 jaar het is bij mij al 1,5 jaar geleden begonnen zijn er egt medicijnen die dit probleem kunnen voorkomen? want geld voor zo'n dure behandelingen heb ik ook niet. kan je dan het beste een keer naar de dokter gaan of niet?

alvast bedankt
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Hoi gvr

JA :!: ga eens bij je huisarts langs, die kan je vast verder helpen.
Kijk eens rond op dit forum en je zult zien dat er genoeg aan te doen is, Alleen even proberen of het jou ook helpt.
succes er mee

Groetjes, Carina :D :D :D :D
gvr
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 03 jun 2005, 18:55
Contacteer:

Bericht door gvr »

okey carina ik zal is keer naar de huisarts gaan want het is echt vreselijk en het komt gewoon aanzetten ofdat het niks is maar bedant

groetjes gvr
undercover
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 08 jun 2005, 15:33
Contacteer:

Bericht door undercover »

Ik heb precies hetzelfde probleem, ben nu 18 jaar en ik ben heel
erg onzeker en wanhopig omdat ik dacht dat ik de enige was en daardoor
had ik geen zin in het leven.
Durf ook niet bij mensen te staan bang dat ze het ruiken op school overal in winkels bij familie en schaam me gewoon heel erg, durf zelf ook niet naar de dokter te gaan omdat ik in het verleden geen zin meer had in het leven en schaam me ervoor.
Ben ook heel erg bang voor de toekomst want ben heel erg afstandelijk bij iedereen!
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Undercover!
Hier kun je lezen dat je niet de enige bent !
En wat je zoal kunt proberen !
Laat het leven je weer toelachen!
Zoek hier uit wat voor jou kan werken!
Praat er met ons over!!!
Laat je niet hierdoor zo meenemen!!
Wij zijn er ook voor jou!!!
Kim
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Hoi Undercover

Ga echt eens naar je huisarts, die lacht je toch niet uit?
En als je echt 'stinkzweet' hebt, (had ik namelijk ook, me regelmatig kapot geschaamd. :cry: ) vraag dan naar ERYDERM bij je huisarts. Het is een lotion voor acne maar dat schijnt volgens mijn huisarts dezelfde bacterie te zijn. Samen met de aluminium-chloride 20% werkt het bij mij heel goed.

Groetjes Carina :D :D :D :D
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Steun

Bericht door dientje »

Hee rico!!
Ik kan het me heel erg voorstellen, ben zelf namelijk ook 20. En in deze tijden zijn vrienden maken en vrienden behouden gewoon erg belangrijk. Daarbij hoort ook het uiterlijk. Ik kreeg er zelf last van in de tweede van de middelbare school. Ik zat er echt ongelooflijk mee. Droeg dikke kabeltruien in de winter en in de zomer zag ik dr nie uit.

Gelukkig heb ik botox ontdekt en voel ik me weer een stuk prettiger en zekerder. Als je eens gewoon erover wilt praten dan stel ik me daarvoor open.

Succes!!
Groeten Berdien
Plaats reactie