het zweet gutst uit mijn lichaam

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
gutsguts
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 13 jul 2006, 15:19
Contacteer:

het zweet gutst uit mijn lichaam

Bericht door gutsguts »

Hallo allemaal,

ikzelf ben een jongen van 25, sportief (al rook ik wel) en heb sinds de puberteit last
van overmatig zweet.

het is sindien altijd een probleem voor me geweest, omdat ik eigenlijk altijd wel veel zweet,
voornamelijk op mijn rug en borst. Mijn hoofd houdt het ook lang niet altijd droog en met deze warme dagen doen
mijn handen en voeten ook gezellig mee.

nu denk ik wel dat het bij mij in mindere maten voorkomt als bij anderen hier op het forum, maar toch voel ik
me er nooit op mijn gemak door. Anderen zien het en het wordt vrijwel direct geassocieerd met vies/stinkt/ranzig
Ook heb ik altijd zwarte kleding aan, omdat ik er op kan rekenen dat ik ergens op de dag zal gaan zweten waar ik
het niet wil..

een zweetuitbarsting kan bij mij op elk moment van de dag uitbreken, soms na wat inspanning maar soms ook niet
Een paar voorbeelden:

ik moet kleren kopen, dus ik ga naar wat winkels, niks aan de hand, totdat ik het pashokje instap, boem! het breekt me uit.

3 minuten fietsen naar kapper, gaan zitten en het breekt me uit.

wachten bij de douane controle op een vliegveld is ook erg vervelend, ze denken gelijk van waarom zweet hij zo?

en elke rit in de auto hou ik een natte rug aan over.

Is er iets tegen te doen? Na wat lezen op dit forum denk ik dat Oxybutinine tabletten mischien wel een uitkomst voor
me kunnen bieden. Ook aangezien het bij mij niet op één bepaalde plek voorkomt maar over zowat mijn hele lichaam.

Kan iemand mij daar meer over vertellen?

Moet je het dagelijks innemen? of kan je dat zelf bepalen? (bijvoorbeeld als je een feestje hebt)

En wie heeft er bijwerkingen van de Oxybutinine tabletten gekregen?

Ook wil ik binnenkort bij de huisarts mijn bloedsuiker laten onderzoeken. Een glucosetolerantietest las ik hier,
want ik heb ook altijd dorst. Misschien dat dat het is, maar ben bang van niet.

Het doet me in ieder geval goed om te lezen dat er meerdere mensen zijn die weten hoe het
voelt om overmatig te zweten. Want soms denk ik toch echt dat ik de enige ben die aan het zweten is. Bedankt voor het
delen van jullie ervaringen en bedankt Thijs voor de website.

Verder alvast hartelijk bedankt voor enig advies dat jullie me kunnen geven.

Mark.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Mark,

Welkom hier op het forum. Ik heb je bericht even verplaatst naar de Tabletten gedeelte want daar word uitgebreid ingegaan over de oxybutinine tabletten. Hier kan je dus ook heel veel lezen en vragen hieromtrent.

Ik gebruik zelf die pillen niet dus kan je niet uit eigen ervaring iets vertellen.

De bijwerkingen die anderen hier melden zijn divers, van geen bijwerkingen, tot een droge mond en vaker moeten plassen.

Zo en zo adviseer ik een ieder om eerst naar de huisarts te gaan als je zweet probleem met de normale huis tuin en keuken deo's niet opgelost wordt. Hou ons op de hoogte!

Groetjes Thijs
petra
Beekje
Beekje
Berichten: 26
Lid geworden op: di 13 sep 2005, 22:01
Contacteer:

Bericht door petra »

Hoi Mark,

Ja ik ken het vreselijk he, zo zat ik laatst bij de optichen, hij mn ogen opmeten, kom ik van de stoel (leer) helemaal nat, die man keek me zo raar aan...pfffff dan zou je hard willen weg rennen erg is dat!!

Ik zweet over mijn gehele lichaam, eerst tot twee jaar terug alleen mn oksels en handen, toen heb ik een operatie ondergaan DOMDOMDOM maar toen was ik nog niet bekend met deze site :o

Als ik dat geweten had had ik die operatie nooit laten doen, want sinds dien zijn mijn oksels, handen, voeten, rug, borst en dijen nat, straaltjes lopen overal tegelijk langs vreselijk!!

Totdat ik op de site iets hoorde over oxybutinine, ik ben naar de huisarts gegaan en slik nu sinds een paar dagen 3x 5 mg. en een heel goed resultaad!!!! Ik zweet nu lang niet meer zoveel als voorheen, geen druppels meer, echt heel minimaal wat ik nu heb!!! Ik geniet er echt van ik was gewoon depri van dat natte gedoe, nu kan ik leuke kleren aan zomar gekleurd WOUWWWWWIIIEEEE Ik zou je adviseren om hier eens met je artshet over tehebben, probeer het gewoon uit!!!

Graag hoor ik van je!

Liefs Petra
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

hoi

Oxybutinine is heel goed om het overmatige tegen te gaan, maar het is niet zo dat het zweten stopt!!

Ik vind het een prettig middel!!

kim
Giovanni
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 14 sep 2006, 12:49
Contacteer:

Bericht door Giovanni »

Beste Mark ,

Jouw bericht te lezen , zou ook mijn eigen bericht kunnen zijn .

Heb jaren geen of zelden last gehad van overtollig zweten , maar tegenwoordig steeds vaker . Ben nu 45 jaar , in prima conditie ( Tennis / Golf / fietsen , etc ) geen overgewicht. Ben directeur van een handelsfirma met 20 man personeel, en eigenlijk gaat het leven prima . Op dat ineens hevig zweten op de meest "lullige" momenten . Regelmatig natuurlijk in pak met stropdas op stap . Auto met leren bekleding , en ondanks airco vaak met een kletsnatte broek en overhemd(rug) uitstappen . Of een gesprek aangaan , niets aan de hand en dan ineens gutst het uit m'n lichaam . Verder niemand lijkt het warm te hebben , alleen ik . Heb eigenlijk ook geen faalangst of leg moeilijk contacten, sta eerdere vooraan dan achteraan .
Door deze situatie ga ik mij echter steeds minder safe of zeker voelen . Het belemmert mijn functioneren .
Maar ook in privé , om altijd als eerste /enige met een nat T-shirt te lopen .....baal daar van . Opmerkingen daar gelaten , je voelt je er alles behalve lekker bij .

Heb gelezen via dit forum over oxybutinine, en ga het zeker aan m'n huisarts vragen of ik dat middel zou kunnen krijgen van hem .

Zou zo graag van dit vaak onverwachte, niet welkome verschijnsel afkomen .

Groet Giovanni .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht