Info over ervaringen met oxybutine

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Dennis
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 30 okt 2005, 19:32
Contacteer:

Info over ervaringen met oxybutine

Bericht door Dennis »

Hallo,

Op dit forum staan diverse berichten van mensen die al een tijdje Oxybutine gebruiken. Ik ben heel erg benieuwd tegen wat voor soort zweten dit helpt. Heb zelf veel last van zweetvoeten (die overigens zelden stinken), zweethanden en bilnaad/bovenbenen. Het rare is dat ik uit mijn oksels normaal zweet.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen met dit medicijn tegen het zweten op één van deze plaatsen. Blijven bijvoorbeeld je handen hier echt droog door?

Alvast bedankt voor de reacties! En dit forum is echt een steun!!!
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Hoi Dennis,

bij mij helpt oxybutynine ook tegen zweethanden.

Groetjes,

Zwetertje1977
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Ik gebruik oxybutinine alleen als ik het nodig vind.
dus als ik moet werken en een feestje heb bv.
Ik zweet over mijn hele lichaam, en ik heb hier echt een goed medicijn aan!!!
Ben erg blij dat mijn huisarts het dus heeft voor willen schrijven.

Succes, gr Kim
snowfreakz
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 22:08
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door snowfreakz »

ik zweet het meest op mijn gezicht, vooral voorhoofd en in mijn nek bij de haargrens. Iemand enige ervaring of oxybutinine ook op deze plekken helpt?

grt J
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Ik zou zeggen vraag je huisarts of je het 2 weken mag proberen!!
Ik zweet over mijn hele lichaam dus ook in mijn nek op mijnhoofd, alles!!
En ik merk zeker verschil met het gebruik van oxybutinine!!

gr Kim
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Normaal als ik in de trein zat na mijn werk liep het zweet ook vanaf mijn hoofd, met oxybutynine heb ik daar geen last van.
Mirjam1
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:06
Contacteer:

Bericht door Mirjam1 »

Ik lees veel goede berichten over Oxybutynine & ik zou dit ook heel erg graag willen proberen. Ik vraag me alleen af hoe ik mijn huisarts zover kan krijgen om dit medicijn voor te schrijven. Hij weet wel dat ik Hyperhidrosis heb (heb er 10 jr. geleden een operatie voor gehad), maar hij is niet zo makkelijk met het geven van een receptje.

Heeft iemand een tip (of wellicht weet iemand een website waar een artikel in staat) waarmee ik hem kan overtuigen??
Alvast bedankt voor jullie reactie(s).
Gr. Mirjam
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Ik zou zeggen laat hem de reacties hier op het forum lezen!
Dan moet hij je haast wel de tabs voorschrijven al is het alleen om het te proberen of het voor jou zin heeft!

succes en lat weten hoe het gaat!
Gr Kim

Ps heeft de operatie(ik neem aan dat je de thoracale sympathectomie hebt gehad) niet geholpen????
Mirjam1
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:06
Contacteer:

Bericht door Mirjam1 »

Beste Kim,
Bedankt voor je reactie!
Heb inderdaad 10 jr. geleden aan mijn rechterkant "thoracale sympathectomie" laten doen. Nu zijn mijn rechteroksel en -hand nagenoeg droog, maar omdat het herstel zo pijnlijk was en lang duurde, durfde ik niet meer terug voor mijn linkerkant. Daarnaast zweet ik ook op nagenoeg alle andere plekken van mijn lijf (met name linkerhand, -oksel en beide voeten) & lees ik de laatste tijd pas dat die operatie behoorlijk wat risico's met zich meedraagt, dat ik dat echt niet meer ga doen.

Ik ga binnenkort maar weer eens met mijn huisarts om te tafel & ben benieuwd of ik hem kan overtuigen! Ik laat het zeker weten!

Groetjes, Mirjam
Steff
Plas
Plas
Berichten: 42
Lid geworden op: di 31 jan 2006, 21:25
Contacteer:

Bericht door Steff »

Als nieuweling op het forum haak ik maar ergens in met een vraag die mogelijk al eens ergens anders binnen dit forum is beantwoord:

die oxybutynine-tabletten zijn zeker alleen maar op recept verkrijgbaar?

Loop al jarenlang te kloten met het o zo fijne zweetprobleem. Kwam afgelopen week bij toeval op een site over zweten van "Je zult het maar hebben" van BNN, waar ik weer een link tegenkwam naar dit forum. En dat geeft me hoop! Alleen de gedachte al dat er mogelijk iets is dat kan helpen tegen dat gezweet geeft me al kriebels in mijn buik!

Dat ik op mijn hele lichaam overmatig zweet en daarom vaak witte of zwarte kleren draag en niet eens iets blauws of grijs, daar kan ik inmiddels prima mee leven. Die stromen die (vooral bij warm/drukkend weer, maar ook spontaan tijdens bijvoorbeeld een lastig vraaggesprek tijdens mijn werk) soms van mijn hoofd lopen, DAAR wil ik in ieder geval iets tegen vinden, want ik laat het mijn leven nu veel te veel beïnvloeden. Probeer dan ook dolgraag die tabletten! En als ik daar een droge mond (dus ongetwijfeld ook slechte adem) en/of slechte stoelgang van krijg: ik heb het er graaaaaag voor over!!
Zou daarom mooi zijn als die tabletten ook buiten de huisarts om ergens te verkrijgen zijn, al ga ik er ook graag voor bij hem langs natuurlijk. Ben alleen wat bang voor een 'ach joh, iedereen is anders; leer ermee leven'-reactie. Al merk ik dat vanzelf wel en kan ik de 'noodzaak' vast wel duidelijk maken. Desnoods door hem eens op dit forum te wijzen!



Zo, ik wil ook even 1 vraagje stellen hoor; meteen een heel verhaal eruit. Lekker idee dat er eens mensen zijn die begrijpen met welk probleem je zit en die weten hoe het voelt. Al bedoelt mijn moeder het nog zo lief, maar het 'niemand ziet het, alleen jij zelf' duidt toch vooral op een hoop onbegrip. ;)
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Steff,
Ja dat is zeker onbegrip van je moeder denk ik, laat haar ook dit forum lezen!
Wie weet snapt ze je wat beter!
Ik ben zelf bij Papaul geweest om aandacht te vragen voor ons probleem(15 maart 2005 na te kijken via archief op internet)
De oxybutinine tabletten heb ik ook en ze helpenmij prima!
Ook heb ik botox laten spuiten en twee operaties gehad om eraf te komen!
Ik zweet over mijn hele lichaam!
Dus heeel vervelend!
Maar de tabletten helpen mij goed dus er is hoop!
Naar je huisarts en vraag m gewoon !
Succes ,
Kim
Steff
Plas
Plas
Berichten: 42
Lid geworden op: di 31 jan 2006, 21:25
Contacteer:

Bericht door Steff »

Thnx. Ga zeker de huisarts bezoeken (nog steeds vanuitgaande dat ik niet op een andere manier aan de tabletten kan komen).

Papaul heb ik niet gezien, maar ik zal de archieven eens induiken!
skid kahula
Vijver
Vijver
Berichten: 53
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 02:11
Contacteer:

Bericht door skid kahula »

ik heb ze via internet besteld
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Via internet zal je ze ook zelf moeten betalen!!!
Ik heb ze via de huisarts en dus via ziekenfonds!
Vind het wel verstandig om het via huisarts te doen omdat het toch medicijnen zijn en dus de arts het moet weten ivm eventuele reacties met andere medicijnen?!!!!!!

Kim
Steff
Plas
Plas
Berichten: 42
Lid geworden op: di 31 jan 2006, 21:25
Contacteer:

Bericht door Steff »

Ik zie dat ik sowieso geen keuze heb: beschik niet over een creditcard. Via internet uit USA is dan dus niet te doen.
Plaats reactie