Laatste updates forum

Voor vragen, suggesties of problemen betreffende het forum maar ook mededelingen omtrent het forum.

Moderators: Thijs, Erje

Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Erje »

Goed bezig!
Als ik morgen maar een verslagje kan schrijven van m'n MiraDry behandeling vanavond ;-)
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Thijs »

Erje schreef:Goed bezig!
Als ik morgen maar een verslagje kan schrijven van m'n MiraDry behandeling vanavond ;-)
thanx..... dat zal wel goed komen. Morgen komt de stable release uit. Ik ga hem dan eerst op de test server updaten. (ik weet al hoe of wat) Als dat werkt wat ik wel verwacht dan ga ik in de loop van volgende week het echte forum doen. Het is een beetje afhankelijk van hoe ik me voel en wanneer ik tijd heb. Zal wel in de avond/nacht gebeuren want dan ben ik op mijn best :) Ik weet al veel meer dan 2 dagen geleden; ik heb het idee dat ik nu precies weet wat en hoe ik het moet doen! Ik hou jullie allemaal uiteraard op de hoogte!

Thijs met hoofdpijn :)
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Erje »

Oei hoofdpijn....misschien even lekker naar buiten dan om van het prachtige weer te genieten?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Thijs »

Nah ben verkouden.... grieperig...... ik heb trouwens phpBB 3.1 RC6 werkend op het test forum. Alles werkt. Ziet er alleen ietsjes anders uit. Een klein probleempje: ik kan niet inloggen op het test forum. ahhahahaha fix ik ook wel. Het werkt en het lukt me daar gaat het om. ;)
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Erje »

Beterschap dan maar Thijs.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Thijs »

Dankjewel Erje. Hatsjoe. ;)
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Thijs »

Grappig, de nieuwste phpbb 3.1 release is veel beter en mooier passend etc op een mobiele telefoon. Ik ben eigenlijk best wel enthousiast geworden.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Thijs »

Hoop test werk al gedaan maar ik moet nog een hoop hoop doen. Eigenlijk moet je die nieuwe phpBB 3.1 zien als een compleet nieuw forum pakket die ik van scratch weer moet configureren. pfffffffffff de nederlandse vertaling laat nog even op zich wachten en ik wacht sowieso tot die uit is gekomen. Ik ga eerst de test forum helemaal opzetten naar 3.1 met alles er op en er aan. Pas als dat werkt gaat dit forum naar 3.1. Het is een hele grote klus maar ik ben er zo goed als klaar voor. Wanneer? Geen idee kan nog wel even duren.

gr Thijs
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Erje »

Jeetje zeg, wat een werk. Ik was nog even van plan om een eigen forum op te zetten ( ander onderwerp natuurlijk ;-) ), maar dat laat ik toch maar achterwege, als ik dat zo hoor.....
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Thijs »

Nou er zijn ook andere forumsoftware pakketten. Vaak betaal je daar wel voor. Phpbb is open source dus gratis en vaak beter en sneller. Als je beetje verstand van php en sql hebt helpt het enorm. Ik heb dat niet echt maar heb het mezelf beetje geleerd. Ik weet wel wat ik doe hoop ik hahahaha. Als het goed draait dan is phpbb erg stabiel. Tis alleen een klus met dit soort grote updates. Komt goed support is redelijk goed ook.

gr thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Thijs »

ik ben lekker bezig al zeg ik het zelf. :) Test forum draait nu op phpBB 3.1 engels want nederlands is nog niet uit. Logo staat er op alleen de text er onder moet nog gecentreerd worden. Lijkt simpel is het niet. :) Banners staan er ook op. 1 probleem: op een mobiele telefoon zie je dus het hoofdlogo niet omdat die waarschijnlijk te breed is. De banners zie je wel maar te breed. Het is onmogelijk om dat te verkleinen want dan is het niet meer leesbaar. Ik weet ook niet hoe. Kortom, jammer dan. Het is te ingewikkeld om een m.overmatigzweten.nl sub domein aan te maken geschikt voor smartphones. De nieuwe phpbb3.1 style is al automatisch geschikt voor smartphones; alleen voor banners en brede hoofdlogo's dus niet. Naja het zij zo. Op een pc is hij goed; zal zo op een tablet kijken.

gr Thijs
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Erje »

Zou mooi zijn als het op een tablet goed werkt, want nu kan ik moeilijk scrollen als ik een bericht getypt heb en ik wil het nog even nalezen. Zodra het bericht wat langer is kan ik niet meer scrollen en moet dus na elke zin checken op spelfouten. Niet dat dat erg is, maar ik zie er nog wel eens eentje over het hoofd en als je dan het geheel naleest, dan valt het beter op als er nog een foutje tussen staat.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Thijs »

Ik heb het ff getest op de nieuwe 3.1 via tablet. Ik kan ook niet scrollen als een bericht lang is. Heel irritant. Ook staat het hoofdlogo niet gecentreerd. Lastig.... je kunt wel scrollen maar niet zoals het zou moeten. Is toch een minpunt van phpBB. Ik weet zo 123 niet hoe ik dit kan fixxen. Ik zal eens een balletje opgooien bij support. Ik vrees dat het simpelweg niet is ingebouwd in de ajax editor (quick reply) van phpbb3.1 evenmin dus als deze huidige versie 3.012. Pfffffffff wellicht moet ik dan een andere quick reply installeren als die al uit zijn. Ik heb weer wat te doen ! :)
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Erje »

Hey het is de bedoeling dat ik jou wat werk uit handen neem, maar nu heb je er dus weer extra bij :-)
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Thijs »

Erje schreef:Hey het is de bedoeling dat ik jou wat werk uit handen neem, maar nu heb je er dus weer extra bij :-)
hahaha maakt niet uit hoor. Prioriteit 1 is om het forum weer up en running te krijgen en goed werkend op de pc/laptop na de update. Ik heb gelezen dat de nieuwe style van 3.1 automatisch ratio toepast tov het device wat gebruikt wordt (tablet/smartphone). Klopt wel, echter dus niet voor banners en hoofdlogo. Ik zou dus een kleinere andere hoofdlogo nodig hebben maar dat wil ik niet. Voor wat betreft het scrollen in een reply moet ik even afwachten wat de toekomst brengen zal. Er zijn nog weinig officiele extensions uitgebracht. Eigenlijk wil ik te snel en kan ik beter even geduld hebben. Kan over een half jaar ook nog updaten. :) phpbb3.1 is een vooruitgang, ongetwijfeld, maar er kleven ook wel nadelen aan heb ik gemerkt. Eerst wachten op het nederlandse taalpakket die een dezer dagen wordt uitgebracht vermoed ik. Ik kijk wel ff; moet er ook tijd en zin in hebben. ;) :o
Plaats reactie