TJa, en nu

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
pas
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 23 aug 2006, 21:04
Contacteer:

TJa, en nu

Bericht door pas »

Ha,,

Ik ben 'n jongen van 15 jaar..
Zweet nu al 1.5 jaar gigantisch onder mijn oksels.
Waar ik zelf heel erg mee zit. Ik draag alleen witte shirts. Omdat daar mijn zweetplekken niet in te zien zijn. De geur valt gelukkig wel mee, Ik spuit ook heel veel deo. Omdat ik denk dat ik anders ga stinken ( na 'n tijdje ga ik dat ook)... Heb nu alle dingen al geprobeerd... alle deo's..dat odorex extra dry, Maar niks wil helpen.. Durf 't niet met m'n moeder over te hebben om naar de dokter te gaan.. Maar nu zelfs na 't schrijven van dit bericht, heb ik al 'n giga zweetplek, Ik baal er echt van... Met alles wat ik doe krijg ik 't al..

Kunnen jullie mij misschien helpen?
jotika01
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 19:54
Contacteer:

?

Bericht door jotika01 »

Hoezo durf je het niet met je moeder erover te hebben? En waarom durf je niet naar de dokter te gaan?

Er is een andere oplossing voor jou: botox injecties bij de dermatoloog. Deze helpen bij de meeste mensen wel. Echter dit wordt niet vergoed door je verzekeraar...

Succes
HotHead
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 10 aug 2006, 23:57
Contacteer:

Bericht door HotHead »

Ik weet hoe je je voelt, en hoewel er altijd zat mensen in je omgeving zijn die het raar zullen vinden, kun je het best aan je dichtste sociale contactgroep, je familie, vertellen. Je kunt er immers zelf weinig aan doen, het is min of meer een ziekte.

Over oplossingen gesproken : veel mensen raden mij het middeltje Obadan aan, zelf heb ik het nog nooit geprobeerd maar ben van plan het binnenkort te gaan doen. Ik wou dat ik je kon vertellen waar het gemakkelijk te verkrijgen is, maar naast obadan.com heb ik helaas nog geen (Nederlandse) leverancier gevonden. Ik houd je op de hoogte.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

HotHead schreef:
Over oplossingen gesproken : veel mensen raden mij het middeltje Obadan aan, zelf heb ik het nog nooit geprobeerd maar ben van plan het binnenkort te gaan doen. Ik wou dat ik je kon vertellen waar het gemakkelijk te verkrijgen is, maar naast obadan.com heb ik helaas nog geen (Nederlandse) leverancier gevonden. Ik houd je op de hoogte.
Volgens mij is het in nederland niet te krijgen, alleen via Internet. In Engeland zou het wel in winkels verkrijgbaar zijn, of bij de apotheken, maar ik heb het daar nog nooit gezien.
Als je geen creditkaart hebt kun je via Paypal betalen.

http://www.paypal.nl/nl

Pas, praat maar zo snel mogelijk met je moeder ( daar zijn moeders oa voor, ook als je al 15 bent ;) ), verder sterkte met alles.
Thijs88
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 20 okt 2006, 17:18
Contacteer:

Bericht door Thijs88 »

bestellen via internet in dus niet een een optie voor deze jongen.

wat je altijd kan doen is naar je huisarts gaan. dat is een vertrouwenspersoon en hoort zijn/haar mondje te houden ;)

je kan dan vragen naar aluminiumchloride 20%

kan je afhalen bij de apotheek. meestal worden deze dingetjes niet vergoedt. wat dus een voordeel is, is dat je geen rekening mee naar huis hoeft te nemen.

je moet alleen zelf 16 euro uit je spaarpot trekken...

lees wat verder op het forum, er staat genoeg over dit 'medicijn'.

succes
AnneMerle
Beekje
Beekje
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 15 okt 2006, 23:24
Contacteer:

Bericht door AnneMerle »

Hoi hoi,

ik ben verzekerd bij Amicon, en die aluminiumchloride werd bij mij wel vergoed. Of ik zou het nog terug moeten krijgen als dat ze het niet vergoeden. Als ze het niet vergoeden hoor ik dat altijd bij de apotheek.

Ik dacht:ik meld het even. Heb het trouwens nog niet geprobeerd, t staat in de kast :oops:

was op de site om even hier te checken. Ik stel t steeds uit 8)

Succes iig,

Groetjes

AnneMerle
ByrneGirl
Plas
Plas
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 18 okt 2006, 14:04
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door ByrneGirl »

Niet wachten, gewoon doen. Hoe eerder je het hebt geprobeerd hoe sneller je een middeltje hebt tegen hyperhidrosis!
B.
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 05 nov 2006, 21:03
Contacteer:

Bericht door B. »

Waarom durf je het niet er over te hebben met je moeder?
Zij is juist degene die je het meest zou moeten vertrouwen. :D
Ik snap je probleem wel,

Maar de huisarts die maakt wel wat ergere dingen mee hoor, die vindt dit heus niet raar.

Ik hoop dat je door durft te zetten om toch naar de huisarts te gaan.
Het lijkt in het begin misschien eng enzo,
maar uiteindelijk heb je er toch alleen maar baat bij als hij/zij medicijnen voorschrijft.

Persoonlijk zou ik niets via internet bestellen, de huisarts weet denk ik het beste wat het meeste bij jouw lichaam past.
Plaats reactie