zweten

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
zwetje
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 25 sep 2006, 21:17
Contacteer:

zweten

Bericht door zwetje »

hallo,
ik ben nieuw en wil graag mijn ervaringen vertellen
ik heb dus ook last van overmatig zweten over mijn hele lichaam, m,n gezicht,nek etc
ik heb het al zowel bij lichamelijke inspanning als in een stresssituatie,bij de geringste lichamelijke inspanning dan gutst het van mijn lijf af
het begon bij mij nadat ik (vermoed ik) een niersteenaanval heb gehad, en een paar jaar met nierstenen heeft gelopen voordat ik hem uitgeplast had, kreeg ik ook medicijnen voor verlichting als ik zo,n aanval kreeg.
nu heb ik een commerciele baan en staat altijd onder grote werkdruk, heb heel de week afspraken met allerlei mensen, dit werk doe ik al zo,n 15 jaar en nooit last gehad, sinds die nierstenen heb ik last van overmatig transpireren, als ik bij een bedrijf een gesprek heb dan is er altijd een zekere spanning en in het begin van gesprek gutst het zweet van mijn voorhoofd af, maar na een minuut of vijf dan ebt het weg, ik confronteer die persoon die tegenover me zit bewust met mijn probleem en dan krijg meestal wel begrip, maar ik heb ook gesprekken dat ik er geen last van heb.
--ik ben van mening dat het bij mij deels een lichamelijke oorzaak heeft, mijn nieren hebben door die nierstenen een opdoffer gehad, ik heb ook een niertest van de nierstichting opgevraagd.nieren hebben een reinigde funtcie w.b. vochtafvoer etc.
ik ben ook bij dokter geweest, bloeddruk is ok, bloedonderzoek is ok
maar zegt dat mijn hoofd wel erg "vol" is, ja inderdaad ik ben 44 jaar en heb veel meegemaakt in de loop der jaren

mijn tip is o.a ga bewust de confrontatie aan en ga alsjeblieft de moeilijke momenten niet uit de weg want dan wordt het probleem steeds erger
ik zit nu ook in een meditatiegroep van 20 onbekende mensen en als ik het woord kreeg in de groep dan kreeg ik ook last van spanning en dan werd mijn gezicht zo nat alsof ik uit de douche kwam, ik zei gewoon mensen kijk nou eens naar mij wat er met mij gebeurd, je moet het gewoon bespreekbaar maken, en je krijg dan toch medeleven en begrip voor je probleem, en nu heb ik in die groep er minder last van
het is ook een kwestie van je zelfvertrouwen opkrikken, ik geeft ook toe dat het bij mij de laatste jaren wat deukjes heeft opgelopen. maar knokken moet je ervoor
ik hoop dat jullie er wat aan hebben succes allemaal
zwetje
Deo gratias
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 19:14
Contacteer:

Bericht door Deo gratias »

Hallo,

Bedankt voor jouw verhaal. Ja, zweten en een commerciele baan is een lastige combinatie! Ik begin al te zweten als ik een colbertje en stropdas zie........., dus ik draag ze niet meer, en dat scheelt! Misschien moeten we allemaal maar boswachter of zo worden, ideaal.

Wat de nieren betreft, mijn moeder heeft in haar leven ook heel veel gezweet. Toen ze een jaar of 70 was werd er bij haar een (aangeboren!) nierafwijking geconstateerd. Nadat ze er aan is geopereerd, heeft ze nooit meer gezweet!! Eigenlijk zouden alle zweters hun nieren moeten laten onderzoeken en goed voor ze zorgen...........dus o.a. veel water drinken!

Groet!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht