Salvia van Dr Vogel: druppeltjes

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
anoniempjeee
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 17 jul 2005, 14:49
Contacteer:

Salvia van Dr Vogel: druppeltjes

Bericht door anoniempjeee »

Misschien een aanrader voor iemand: Salvia van Dr Vogel. Het is zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek. Ze moeten vaak wel even zoeken, en het moet besteld worden. Het werkt op zich wel, maar zo'n flesje kost een paar euro en je hebt dat binnen 2/3 weken al op.
In het begin wordt het even veel erger, na een paar dagen treedt de werking op. Het is een homeopatisch geneesmiddel.
rianne88
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 21:29
Contacteer:

Bericht door rianne88 »

en waar zijn die druppels voor? oksels, of ook voor andere plekken? (in mijn geval handen/voeten) en moet je dat op je huid smeren of moet je t slikken?

rianne
anoniempjeee
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 17 jul 2005, 14:49
Contacteer:

Bericht door anoniempjeee »

het zijn druppeltjes om in te nemen, dat ik het gebruikte is al een tijd geleden, ik geloof dat je een paar druppeltjes in een beker moet doen en met water verdunnen. het is echt heel vies maar ja je moet er wat voor over hebben he.
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ja, het zijn saliedruppeltjes. Ik heb ze ook geprobeerd maar bij mij werden mijn handen nu de hele dag door klam op een nare manier. Werd er echt helemaal gek van. Verder verminderde het zweten ook totaal niet, alleen bij mijn handen dan. Maar doordat die nu geen enkel moment droog waren werden ze heel 'droog', zeg maar. Allemaal kloofjes en bultjes van de vochtigheid.
rianne88
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 21:29
Contacteer:

Bericht door rianne88 »

zijn die druppels oorspronkelijk ook bedoelt tegen het zweten of zijn ze eigenlijk ergens anders voor?
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Salie zou zogezegd helpen tegen overmatig zweten. Zo staat het ook letterlijk op de doosjes.
Als je dat ziet, denk je: ah, eindelijk gevonden.
Maar... ik heb drie verschillende merken geprobeerd en telkens een lange tijd. Maar nee hoor, niks geen verandering.

Hanneleen
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ik had saliethee. Dat dronk ik dan twee keer per dag. Salie is een kruid en dat schijnt onder anderen het zweten te verminderen. Het werd bij mij toen geloof ik toch wel iets minder over de rest van mijn lichaam nu ik er nog eens over nadenk, alleen mijn handen waren, zoals ik al schreef :), echt continu nat. Het voelde wel minder nat aan maar het was wel heel vervelend. Ik had ook de hele tijd dat onderhuidse gevoel dat ik wel aan het zweten was maar dat er geen water uit mijn huid kwam. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik dat heb geprobeerd toen ik denk ik een jaar of zestien was. Nu, zeven jaar later, heb ik het inmiddels nog veel erger dus weet niet hoe het werkt als je het heel erg hebt. en zoals Hanneleen al zegt; sommigen zullen er vast niets van merken en anderen weer hetzelfde als wat ik ervaarde.

Maar ik zou zeggen probeer het! Het is gewoon kruidenthee en de druppels ervan zijn ook gewoon homeopathisch. Baadt het niet, schaadt het niet!

Groetjes, Angela
rianne88
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 21:29
Contacteer:

Bericht door rianne88 »

Salie kruid is inderdaad heel vies, bah! Ik heb geen salie thee ofzo gehaalt, maar gewoon een zak met die kruiden erin. Geen idee hoeveel je moet nemen wil het effect hebben dus heb net een lepel met die kruiden gegeten. bah wat vies!
Plaats reactie