Verwijderen complete okselhuid

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Mir
Beekje
Beekje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 10 jul 2010, 11:17
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Mir »

Hoi Lady,

Ik heb de foto's bekeken, deze zijn duidelijker.
Maar volgens mij trekt je been wel weer bij, het lijkt vrij oppervlakkig. (duurt alleen wel zo'n 2 jaar denk ik)
Die littekens in je oksels worden nog wel wit. Dat scheelt al een heel stuk voor jezelf.

Als je dit nou van te voren geweten had, had je het dan nog gedaan?

Groetjes Mir
LadyDark
Vijver
Vijver
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 22:16
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door LadyDark »

Hooi Mir ,

jah je kan het vergelijken met een schaafwond zeiden ze maarjah het is natuurlijk niet natuurlijk dus dan duurt het langer.
jah want dit is vreselijk.
ja ook al wist ik dit allemaal van te voren ik zou het zo weer doen ik ben wel van het zweten af en jah heel veel problemen gehad dat klopt maar straks als alles is zoals het hoort ben ik er wel vanaf en dat is heerlijk.

groetjes Lady
Mir
Beekje
Beekje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 10 jul 2010, 11:17
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Mir »

Ja precies, ik heb hetzelfde.
Ik heb nu lelijke oksels maar ik zweet totaal niet meer, dat is echt super! :cheer
LadyDark
Vijver
Vijver
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 22:16
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door LadyDark »

jah precies en ondanks wat je er allemaal voor heb moeten door staan het resultaat is er en ik voel me een stuk zekerder nu ik niet meer zweet het is gwn heerlijk
mirthe
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 17:22
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door mirthe »

Hoi Mir en LadyDark,

Ik heb alles geprobeerd , maar niets helpt. Ik vond jullie stukje over weghalen okselhuid wel heel drastische en eng klinken , maar zo langzamerhand heb ik het idee dat dit nog de enige echte oplossing is. Hoe is het nu met jullie? Ik heb een groot gebied in de oksel wat zweet. Wanneer de okselhuid verwijderd wordt ,heb je dan niet nog steeds last van zweten in gebied eromheen?
Hebben jullie nog last van compensatiezweet en zouden jullie deze ingreep zo weer doen?
Mir
Beekje
Beekje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 10 jul 2010, 11:17
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Mir »

Hoi Mirthe,

Ik kan me voorstellen dat je na veel te hebben geprobeerd iets anders zoekt. Wat ik mij afvraag is, wat is alles? Wat heb je geprobeerd?
Het verwijderen van de hele okselhuid is zeker drastisch en kan ik alleen aanraden wanneer je echt alles gedaan hebt.
Je bent dan wel van je zweet af, maar zit wel de rest van je leven met 2 grote littekens, dat moet je wel willen.

Mijn complete okselhuid is verwijderd, vanaf mijn rug is mijn huid aangetrokken en dat zit nu in de plaats daarvan. Mijn oksels kunnen nu hooguit (bij zware inspanning bijv) een heel klein beetje klam worden (net zoals op je rug) maar eigenlijk mag ik dat niet meer nat noemen, zo weinig is het.
Eromheen zweet ik ook niet. Ik heb wel een beetje compensatiezweet m.n. in het begin, maar dat is inmiddels al een heel stuk beter geworden, je lichaam moet eerst ook wennen denk ik.
Verder heb ik geen last meer van zweetlucht en okselharen ;)

Als ik het over mocht doen zou ik het zo weer doen, omdat ik weet dat dat mijn laatste optie was. Huid weghalen vind ik minder ingrijpend dan via je borstkas zenuwen door laten snijden met een ETS operatie, maar dat is mijn mening. Met deze operatie weet je dat je er vanaf komt en dat is zelfs met de ETS nog de vraag. (voor zweet handen, zou ik wel voor de ETS gaan)

Groetjes Mir
mirthe
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 17:22
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door mirthe »

Hoi Mir,
Bedankt voor je reaktie. Wat leuk dat je nog reageert op berichten. Ik kan me indenken, dat als je er niet veel last meer van hebt er waarschijnlijk ook niet meer zo mee bezig bent.
Huid weghalen vind ik ook heel drastisch hoor en zal dat zeker niet zo maar doen. Ik schrok zelfs wel toen ik je verhaal op dit forum een tijd geleden las. Ets zie ik inderdaad ook niet zitten.
Wat ik heb geprobeerd (afgelopen 25 jr) ;allerlei deodorants, odorex dry, vloeistof van dermatoloog(met vergelijkend effect als odorex dry), bellergal caps, syneo 5, deoleen, okselpads, therme, botox(hielp maar paar weken), lontforese en recent oksels laten laseren onderhuids om zo de zweetklieren te vernietigen. Volgens mij is er niet veel meer ,wellicht wegschrapen zweetklieren maar vergelijkbaar iets gedaan dmv laseren en had geen effect gek genoeg.
Mir
Beekje
Beekje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 10 jul 2010, 11:17
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Mir »

Hoi Mirthe,

Eigenlijk zit ik er nog wel eens mee, ik blijf soms nog checken en ruiken, bijv wanneer ik zweetlucht ruik, dan ben ik bang dat ik het ben, een paar seconden later besef ik dan wel dat ik het niet kan zijn, maar de reactie blijft erin :roll:(soms nog hoor) maar je hebt wel gelijk hoor, mijn leven wordt er niet meer door beïnvloed, zoals dat eerst wel was.

Oke je hebt wel alles geprobeerd zie ik. Misschien is het wel een goed idee om je te laten verwijzen naar een plastisch chirurg.
Deze operatie doen ze allemaal wel, met name bij mensen met Hidradenitis suppurativa, daarom wordt dit ook wel vergoed.
Ik heb ook een liposuctie laten doen, dat hielp bij mij ook niet.

Groetjes Mir
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Erje »

Hoi Mirthe,

Heb jij de Rexona Maximum Protection al eens gebruikt? Ik ben ook zo iemand waarbij niks helpt, maar dit is voor mij wel een openbaring hoor!!
Er is een topic over op deze site. Echt het proberen waard.
mirthe
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 17:22
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door mirthe »

Hoi Erje,die stond nog niet bij mijn lijstje maar heb ik wel geprobeerd. Volgens mijn vond ik het niet prettig ruiken en hielp het zoals de meeste anti transpirant deo's ook niet. Therme helpt nog het best en niet zo agressief voor de huid als odorex dry. Hielp botox bij jou niet? Of heb je dan alsnog de rexona er bij nodig?
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Erje »

De Rexona is ook niet agressief, want ik ben erg gevoelig voor die dingen, maar deze kan ik tot nu toe wel tegen. Ik gebruik het nu enkele weken. Botox helpt bij mij een paar maanden en dan begint de ellende weer. Dus om die tijd tot de volgende Botox even een beetje leuk door te komen gebruik ik nu dit. Maar het nadeel van zulke dingen is altijd dat als iets goed bevalt, het ineens weer veranderd ( nu vernieuwd!! ) kan zijn, waardoor ik er toch allergisch voor ben, of zelfs helemaal niet meer te koop. Ik hoop dat dit spul nog lang te koop blijft en in dezelfde samenstelling.
De geur vind ik meevallen, maar omdat je het 's avonds moet aanbrengen heb ik daar verder geen last van. De volgende dag ruik je het niet meer, maar het werkt dan nog wel. Als ik het 's morgens aanbreng ruik ik het wel en daar houd ik niet van.
mirthe
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 17:22
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door mirthe »

Misschien ga ik de mannenversie nog maar eens kopen, ruikt misschien iets prettiger en dan zal ik het eens wat langer gaan gebruiken.
Therme heb ik si gi avond weer gebruikt. Sinds de laseroperatie had ik nog geen sterke deo gebruikt, dus het kan zijn dat mijn operatie icm de therme wel beter effect zal hebben dan voorheen. Vaak is het jammer genoeg dat deze middelen wel een tijdje goed helpen en daarna opeens niet meer, maar wie weet
Wat jammer voor jou dat de botox niet zo lang werkt. Je blijft dan helaas toch weer deel van het jaar met het probleem zitten.Ik hoop voor je dat de rexona goed blijft werken.
Toch ben ik er van overtuigd dat in de toekomst wel een betere oplossing zal komen.Ik denk dan meer aan het behandelen van de okselhuid. Operaties zoals ets vind ik te ingrijpend. Ik heb ook al gelezen over transplantatie okselhuid. Dat lijkt me nu nog te eng en ben ook bang dat het er lelijk uit gaat zien. Toch zie ik wel meer een oplossing in het plaatselijk behandelen van dat stuk huid.
mirthe
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 17:22
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door mirthe »

Hoi Mir, nog even reaktie op jouw reaktie. Ik heb tijd geleden botox geprobeerd wat echter maar kort werkte. Het is wel gek ,want de tijd dat het werkte dacht ik nog steeds te zweten. Dan voelde ik maar was ik droog. Zoals jij beschreef kan ik me voorstellen dat je na zoveel jaren gezweet te hebbenn toch blijft checken.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door Erje »

mirthe schreef:Misschien ga ik de mannenversie nog maar eens kopen, ruikt misschien iets prettiger en dan zal ik het eens wat langer gaan gebruiken.
Therme heb ik si gi avond weer gebruikt. Sinds de laseroperatie had ik nog geen sterke deo gebruikt, dus het kan zijn dat mijn operatie icm de therme wel beter effect zal hebben dan voorheen. Vaak is het jammer genoeg dat deze middelen wel een tijdje goed helpen en daarna opeens niet meer, maar wie weet
Wat jammer voor jou dat de botox niet zo lang werkt. Je blijft dan helaas toch weer deel van het jaar met het probleem zitten.Ik hoop voor je dat de rexona goed blijft werken.
Toch ben ik er van overtuigd dat in de toekomst wel een betere oplossing zal komen.Ik denk dan meer aan het behandelen van de okselhuid. Operaties zoals ets vind ik te ingrijpend. Ik heb ook al gelezen over transplantatie okselhuid. Dat lijkt me nu nog te eng en ben ook bang dat het er lelijk uit gaat zien. Toch zie ik wel meer een oplossing in het plaatselijk behandelen van dat stuk huid.
Ja, ik denk ook dat er iets nieuws gaat komen en ik hoop dat het niet te leng meer gaat duren. Ook wat dat betreft is dt forum fijn, want je komt er dan meteen achter als er iets nieuws op de markt is. ETS zou ik ook echt nooit doen, mij te eng.
Wanneer heb je dat gesprek bij de kliniek van Slimlipo?
mirthe
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 17:22
Contacteer:

Re: Verwijderen complete okselhuid

Bericht door mirthe »

Hoi Erje,
Omdat ik wat ver van de kliniek woon en mijn oksels volgens mij wel goed genezen ,heb ik een telefonische afspraak gevraagd. Ik heb gebeld en kon pas over 2 wkn een telefonische afspraak krijgen aangezien hier natuurlijk toch wat tijd voor moet worden ingepland.
Ik vind dat geen probleem, geeft me nog de tijd om de therme of rexona te gebruiken, misschien geeft die combi met de laseroperatie dan toch wel effect.
Ik moet wel zeggen dat het zweten onder de oksels si de laser wel minder lijkt te ruiken. Dat is tot dusver mij wel opgevallen als positief effect.
Ik hou je nog op de hoogte van het gesprek en ook het gebruik van thermen/rexona icm de laseroperatie.
Groetjes Mirthe
Plaats reactie