Psychologisch of niet?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
JayK
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 19:27
Contacteer:

Psychologisch of niet?

Bericht door JayK »

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en wist nie tot een paar weken geleden niet eens dat er een benaming (HH) voor overmatig zweten was.

Maar goed, de meeste ervaringen van mensen die hier lid zijn kan ik me wel in vinden. Als het warm is in de zomer (of broeierig) begin ik te zweten onder mijn oksels. Sinds een paar maand geleden heb ik Syneo5 ontdekt en dat heeft enorm geholpen. Ik heb namelijk geen last meer van zwetende oksels EN voeten.

Ik werk in een bakkerij dichtbij de bak-ovens waar het s'zomers 40+ graden is, dan zweet ik niet meer dan anderen. Of als het 30 graden is buiten en ik lig in de zon op het strand of zit gewoon ergens rustig in de zon, en ik heb 't gevoel dat niemand naar me kijkt of wat dan ook, zweet ik gewoon niet of nauwelijks (i.i.g. niet meer dan mijn ''normale'' medemens). Maar op het moment dat ik ga denken, oh; ik begin te zweten en mensen kijken me aan.. begint 't pas te lekken ! Ik bloos ook al om het minste of geringste vanaf mijn puberteit (ben nu 22) maar daar heb ik wel redelijk mee leren leven, ik negeer het gewoon en doe net of dr niets aan de hand is waardoor het niemand nauwelijks opvalt.

Het zweten daarentegen vind ik wel erg beschamend, tot een paar maand terug had ik er ook geen last van... Ik bedoel, ik had wel in de gaten dat ik snel zwetende oksels had, maar ik was er niet van bewust dat ik (mogelijk) HH had. Ik schonk er daarom geen aandacht aan wat ook leedt tot resultaat dat ik gewoon niet zweette in een moeilijke situatie.

Om het feit dat ik er geen aandacht aan schonk toendertijd en nu opeens wel, ben ik van mening dat het tussen de oren zit. Ik heb ook wel op de site gekeken naar boeken die je eraf kunnen helpen maar 't klinkt allemaal een beetje oplichterij.

Dus, mijn vraag, is dr iemand met hetzelfde probleem als ik en heb je daar een oplossing voor gevonden?!


bvd. Jeroen.
soepkip
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: do 10 apr 2008, 21:26
Contacteer:

Bericht door soepkip »

Jaa heb ik ook en daarom kijk ik amper op dit forum en en schenk er zo weinig aandacht aan!!! Ik ga gewoon weg bij die computer en andere dingen doen, zorgen dat je bezig blijft en hier niet in blijven hangen want dan maak je het alleen maar erger!! ;)
hoi
Beekje
Beekje
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:08
Contacteer:

Bericht door hoi »

beste jay, wat ik doe is mezelf een beetje in de maling nemen af en toe. op momenten dat ik me rustig en op mn gemak voel, bijvoorbeeld thuis of als ik niet zweet in het openbaar knip ik een paar keer in mn vingers. als je dit vaak doet, bijvoorbeeld ook als je je favoriete muziek hoort of je (/een leuk) meisje zoent etc.
als je je later geneert of je denkt je misschien geneert te gaan voelen, knip je met je vingers (of een andere beweging, een waar jij je goed bij voelt en waar je de 'goede mood' aan hebt gekoppeld) en je zult je echt beter voelen.
ik heb het ook niet zelf bedacht, maar als je het serieus volhoudt om het tijdens goede omstandigheden te doen werkt het zeker!

veel succes.
Plaats reactie