Drionic aangeschaft, mijn ervaringen

Alles over iontoforese apparatuur en ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Pep
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 11:58
Contacteer:

Drionic aangeschaft, mijn ervaringen

Bericht door Pep »

Na het lezen van een hoop positieve reacties op de Drionic heb ik besloten er een aan te schaffen. Inmiddels ben ik er 2 weken mee bezig en ben erg tevreden. Na jaren last te hebben gehad van zweethanden ben ik daar nu (deels) vanaf. Ik zeg deels omdat je complete hand niet goed in het apparaat kan, ik heb tot nu toe het apparaat "verkeer om" gebruikt, en m'n handpalmen zijn inmiddels droog. Nu ben ik met m'n vingers begonnen. Erg grappig om te zien dat de onbehandelde delen nog zweten en de andere niet, het verschil is erg goed te zien!

Een groot nadeel vind ik dat hij batterijen slurpt, ik ben nu al aan het 3e paar batterijen toe. Nu begrijp ik dat er ook 9v batterijen op aan te sluiten zijn, weet iemand me te vertellen of die er gewoon (met wat soldeerwerk) op aan te sluiten zijn? Ik heb helaas geen meetapparatuur om precies te zien hoeveel stroom de originele batterijen leveren.
Morpheus
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 23 feb 2006, 14:55
Contacteer:

Re: Drionic aangeschaft, mijn ervaringen

Bericht door Morpheus »

Pep schreef:Een groot nadeel vind ik dat hij batterijen slurpt, ik ben nu al aan het 3e paar batterijen toe. Nu begrijp ik dat er ook 9v batterijen op aan te sluiten zijn, weet iemand me te vertellen of die er gewoon (met wat soldeerwerk) op aan te sluiten zijn? Ik heb helaas geen meetapparatuur om precies te zien hoeveel stroom de originele batterijen leveren.
Dit is inderdaad mogelijk. Op deze website is te vinden hoe dit moet: http://www.geocities.com/drionicmods/nobatteries.html

Dit vereist echter best wat soldeerwerk en gepruts. Daarnaast neem ik aan dat als je zoiets doet, dat je garantie geheel verdwenen is. Ik heb ook nog een aantal andere berichten op het internet gevonden die misschien wel wat practischer zijn. Ik heb nog geen drionic (ik probeer nog steeds te kijken of ik het vergoed kan krijgen), maar ik was wel van plan dit uit te proberen:
I've been using rechargeable 9v batteries for a few months now and they work quite well. However, each battery lasts only for approx 2.5 hrs of use. I bought a cheap brand of battery, a better brand may give a longer charge.

I mounted the battery inside the machine using a 9v battery mounter, used a battery connector (the ends of which I soldered to mini-clips. Then, I connected the mini-clips to the positive and negative terminals of the Drionic machine. This setup is very good, since it doesn't change any wiring in the machine, and can be removed anytime by just removing the mini-clips.

I did visit the website in geocities, but I still found it too complicated, and I prefer the freedom of not having to plug the machine to the wall.
Indien jouw Engels niet zo best is; hierboven wordt beschreven dat men 'normale' 9V batterijen heeft kunnen aansluiten op de Drionic. Volgens de eerdergenoemde website gebruikt de Drionic ook gewoon 9V batterijen, maar dan in een andere vorm, die ogenschijnlijk langer meegaan dan de gebruikelijke variant. Als je echter kiest voor de 'normale' oplaadbare 9V batterijen, denk ik toch dat je al snel goedkoper uit bent dan de dure Drionic batterijen.

De aanpak die beschreven wordt, is om een normale 9V batterij aan te sluiten middels een connector (ik neem aan zoiets: http://www.norcalqrp.org/kits/NCKeyer/e ... 90015a.jpg) en de draadjes vervolgens middels klemmetjes (ik neem aan zoiets: http://www.cnj-electronics.com/media/779_235.jpg) aan te sluiten op de respectievelijke aansluitingen die normaal met de Drionic batterij in contact zouden staan. Eventueel zou je de batterij ook in een behuizing kunnen doen (http://www.maplin.co.uk/images/full/36603i0.jpg) die je dan aan de drionic kan vastmaken. Dat maakt de constructie wat practischer.

Het voordeel van deze techniek boven diegene die volgens de bovenstaande website wordt beschreven, is dat je dit ook makkelijk weer kan afkoppelen en alsnog aanspraak kan maken op je garantie, mocht het apparaat kapot gaan. Daarnaast ben je dan ook niet gebonden aan een kabel en stopcontact en zou je eventueel makkelijker voor de TV kunnen gaan zitten. De GP Powerbank Specialty (http://www.gpbatteries-nl.com.hk/html/p ... ialty.html) is misschien niet goedkoop, maar verdient zich op termijn terug en is bovendien eenvoudiger, gezien je niet steeds nieuwe batterijen moet gaan bestellen.

Ik hoop dat je snapt wat ik hiermee bedoel. Ik heb het dus nog niet geprobeerd, maar ik neem aan dat je je hiermee zou moeten kunnen redden. Mocht je dit daadwerkelijk hebben uitgeprobeerd, dan hoor ik graag wat jouw ervaringen ermee zijn!
Pep
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 11:58
Contacteer:

Bericht door Pep »

Bedankt voor je antwoord, dit was precies wat ik van plan was. Ik zal het binnenkort uit gaan proberen, maar moet eerst de onderdelen zien te vinden bij een electronica winkel. Zodra ik het werkend heb zal ik het hier posten!
Morpheus
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 23 feb 2006, 14:55
Contacteer:

Bericht door Morpheus »

Pep schreef:Bedankt voor je antwoord, dit was precies wat ik van plan was. Ik zal het binnenkort uit gaan proberen, maar moet eerst de onderdelen zien te vinden bij een electronica winkel. Zodra ik het werkend heb zal ik het hier posten!
Cool, ik ben erg benieuwd of het je lukt :)
Pep
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 11:58
Contacteer:

Bericht door Pep »

Morpheus schreef:
Pep schreef:Bedankt voor je antwoord, dit was precies wat ik van plan was. Ik zal het binnenkort uit gaan proberen, maar moet eerst de onderdelen zien te vinden bij een electronica winkel. Zodra ik het werkend heb zal ik het hier posten!
Cool, ik ben erg benieuwd of het je lukt :)
Ok, het heeft even geduurd.... maar inmiddels heb ik hem werkend op standaard 9v batterijen. Het blijkt een stuk minder moeilijk, de batterijen passen er exact in. Als het enige probleem is dat de + het apparaat net niet raakt. Het enige wat je nodig hebt is een stukje metaal dat voor die verbinding zorgt. Ik heb zelf een standaard zekering van een auto in 2 stukken geknipt en erin gezet (1 pootje per apparaat). Door de druk die op de batterij staat blijft het stukje metaal mooi op z'n plek zonder aanpassingen te hoeven maken. Het is nu dus iets moeilijker om batterijen te vervangen voor me, maar het scheelt me wel zo'n 15 euro per keer.....
Morpheus
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 23 feb 2006, 14:55
Contacteer:

Bericht door Morpheus »

Pep schreef: Ok, het heeft even geduurd.... maar inmiddels heb ik hem werkend op standaard 9v batterijen. Het blijkt een stuk minder moeilijk, de batterijen passen er exact in. Als het enige probleem is dat de + het apparaat net niet raakt. Het enige wat je nodig hebt is een stukje metaal dat voor die verbinding zorgt. Ik heb zelf een standaard zekering van een auto in 2 stukken geknipt en erin gezet (1 pootje per apparaat). Door de druk die op de batterij staat blijft het stukje metaal mooi op z'n plek zonder aanpassingen te hoeven maken. Het is nu dus iets moeilijker om batterijen te vervangen voor me, maar het scheelt me wel zo'n 15 euro per keer.....
Ok, cool! Heb je misschien een foto'tje of zo, zodat we kunnen zien hoe het er nu uitziet?

Werkt het verder prima? Geen vreemde verschillen in de sterkte v/d behandeling ofzo?

Zou je ook nog kunnen zeggen welke batterijen je hebt gebruikt? (ik weet niet of dat werkelijk iets uitmaakt, maar toch)
Pep
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 11:58
Contacteer:

Bericht door Pep »

Beetje laat antwoord, maar je merkt geen verschil in sterkte. Ik gebruik batterijen van de Lidl nu, die gaan ongeveer 2,5 uur mee. Weet trouwens niet of de Lidl in Nederland deze ook verkoopt, zit in het buitenland.

Hier een fototje:
Afbeelding
Morpheus
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 23 feb 2006, 14:55
Contacteer:

Bericht door Morpheus »

Pep schreef:Beetje laat antwoord, maar je merkt geen verschil in sterkte. Ik gebruik batterijen van de Lidl nu, die gaan ongeveer 2,5 uur mee. Weet trouwens niet of de Lidl in Nederland deze ook verkoopt, zit in het buitenland.
Bedankt! Gisteren was mijn originele Drionic batterij op, dus ben ik zelf ook maar eens aan het knutselen geweest. De 9V batterijen passen er echt _exact_ in. Zelfs de "battery guard" (het klepje om de batterij op zijn plaats te houden) sluit precies aan. Dit moet meer dan toeval zijn; ik vermoed dat die dingen hier ook gewoon voor gebouwd zijn, maar dan is het des te vreemder dat je (volgens de handleiding althans) per se de originele batterijen moet gebruiken.

Eerst een foto van de Drionic met de originele batterij:

Afbeelding

En dan de Drionic met een 9V batterij:

Afbeelding

Anyway, ik ben er achter gekomen dat het _nog_ makkelijker kan: de batterij past er sowieso precies in, maar de + maakt geen contact met het plaatje. Nu kan je er natuurlijk een stukje metaal tussen proppen om de afstand te overbruggen, maar het kan nog makkelijk :-) Het enige dat je hiervoor nodig hebt, is een (kleine) schroevendraaier.

Hier een foto van de aansluitingen:

Afbeelding

Punt 2 en 3 zijn hierbij (via de achterkant) gewoon aan elkaar gesloten. Bij de originele Drionic batterij sluiten punt 1 (-) en punt 3 (+) aan op de batterij. Bij de 9V batterij zijn dit punt 1 (-) en punt 2 (+). Punt 2 sluit bij de 9V batterij niet precies aan op de batterij.

Nu kan je tussen punt 2 en de batterij iets tussen proppen om de afstand te overbruggen, maar je kan natuurlijk ook punt 2 naar voren buigen. Hier is wel wat toegepast geweld voor nodig; er zit namelijk een puntje die voorkomt dat punt 2 naar voren gaat. Dit is (neem ik aan) bedoeld om te voorkomen dat punt 2 in aanraking komt met de originele Drionic batterijen, maar voorkomt nu dus ook het contact met de 9V batterij. Dit puntje is ongeveer 3 millimeter groot en ziet er zo uit:

Afbeelding

Zodra je dit puntje hebt afgebroken, kan je het contactje bij punt 2 naar voren buigen. Na afloop, ziet het er dan zo uit (let goed op het verschil tussen de voor- en na-foto):

Afbeelding

Afbeelding

Zodra je dit hebt gedaan maakt de 9V batterij meteen contact met de + en kan je dus voortaan zonder problemen gebruik maken van 9V batterijen in plaats van de (dure) Drionic batterijen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht