Nieuw op het forum

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
M@ndy
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 09:06
Contacteer:

Nieuw op het forum

Bericht door M@ndy »

Hallo,

Ik heb ook al jaren last van hyperhidrosis. ik ben er nog niet zo lang achter dat dit overmatige zweten een naam heeft en dat er zoveel meer mensen zijn die er last van hebben. dat was een verrassing, maar ook dat er wel degelijk meer behandelingen mogelijk zijn dan welke mijn dermatoloog heeft aangedragen ( alleen een soort lotion en botox en het advies om je er bij neer te leggen).
Ik ben nu bezig met iontoforese en heb goede hoop dat dit verschil uit gaat maken. Ik heb er wel nog vragen over. Wie weet kan iemand op het formum me wijzer maken.
Succes allemaal met het zoeken naar oplossingen en het bereiken van een droog leven.

Groetjes M@ndy
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nieuw op het forum

Bericht door Thijs »

Hoi Mandy,

Welkom op dit forum. Wellicht kan ik wat vragen beantwoorden.... dus stel ze maar.....

groetjes Thijs
biagee
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 27 jun 2011, 15:53
Contacteer:

Re: Nieuw op het forum

Bericht door biagee »

Hallo,

Ik ben Biagee van 45 jaar, en al jaren heb ik er last van dat als ik ook maar iets doe begin te zweten en er een kraan open gezet word op mn hoofd.Niet alleen mijn voorhoofd maar het hele hoofd.Binnen een mum van tijd is mijn haar nat alsof ik uit het zwembad stap.Je moet toch een keer iets doen aan de huishouding dus je gaat door, maar grote druppels vallen naar beneden en het houd niet op binnen een uurtje ofzo. Moet mijn dingen in etappes doen anders houd ik het zelf niet vol.
Ik vind het vooral vies als ik met mensen moet omgaan, sta als vrijwilliger in een museum en doe er veel met kinderen, van de week stond ik te druppen boven de kinderen, lijkt me niet gezond.

Heb een afspraak gemaakt bij de ha en mag er morgen naar toe, Ik ben benieuwd of hij het op mn gewicht gooit.Natuurlijk heeft dat er ook mee te maken maar ook toen in dunner was had ik dit al. Het heeft niets met stress te maken want hoe kun je stress hebben van iets wat je leuk vind om te doen?

Ik lees hier dus dat er medicijnen voor zijn, het zal per persoon verschillen hoe de werking is?
Ben in ieder geval erg blij te lezen dat er meerdere mensen zijn die hier last van hebben, ben ik toch niet zo gek als ik dacht.

Familie kijkt je aan , schiet in de lach, vinden het maar raar. Zelfs 's Winters loop ik te zweten en ik heb alleen maar teenslippers aan.Houd er van als het buiten vriest, mag je natuurlijk niet zeggen want dan ben je niet wijs.
Wiet en dingen gebruik ik niet, roken doe ik niet meer, gelukkig , dus dat is ook al geen optie.

Het is een heel verhaal geworden maar de blijdschap is groot dat ik lotgenoten heb!

Wel al kan ik wellicht een oplossing voor de oksels geven, ik gebruik Syneo5, dit werkt 5 dagen en je zweet niet of nauwelijks en je ruikt dus niet meer.Zalig gewoon.Maar bij mij is het hoofd toch het ergst, maar kan moeilijk zo'n flesje op mn hoofd leegspuiten.
Gesloten