Medicijn werkt! (bij mij)

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi,

Als je last hebt van een overmatig werkende schildklier dan testen ze dit via je bloed, waarom je dan naar een internist moet ?!?!?!?! vreemd

Groetjes Thijs
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Thijs schreef:Hoi,

Als je last hebt van een overmatig werkende schildklier dan testen ze dit via je bloed, waarom je dan naar een internist moet ?!?!?!?! vreemd

Groetjes Thijs
Hoi Thijs,

ze hebben al 2x bloed afgenomen om mijn schildklier te controleren, ik "lag op de grens" volgens de huisarts dus hij gooide het niet op de schildklier. Ik begrijp ook niet precies waarom nu een internist, maar ik sta er voor open dat de huisarts alles wilt laten onderzoeken.

groetjes
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Suikerziekte.

Bericht door Ina van Ringen »

Hallo allemaal,
Mijn compu is kapot geweest, dus ik ben even afwezig geweest. In die tijd is er wel het een en ander gebeurd.
Ik heb nl mijn huisarts gevraagd om een bloedonderzoek, om te kijken of ik misschien suikerziekte had. Ik had veel dorst, droge mond, moest een bril aanschaffen en vertrouwde het niet. :(
Welnu, en of ik suikerziekte had! De bloedglucose spiegel was boven de 34 en de meter sloeg op hol, we zijn ons rot geschrokken, want met die waarden is diabetes levensbedreigend.
Meteen is alles in werking gezet, direct pillen en nog geen week later al insulinen spuiten. Gelukkig daalt de bloedchlucosespiegel nu behoorlijk, maar het zal wel eventjes duren voor ik helemaal stabiel ingeregeld ben.
Ik vraag me nu toch af, of mijn overmatig zweten daar niet vandaan is gekomen. De toekomst zal het me vertellen.
Misschien voor jullie een idee, om je bloed op suiker te laten controleren?
Ik hoor van heel veel mensen, dat zweten ook een van de verschijnselen is van diabetes.
Groetjes Ina
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Hoi Ina,

vervelend dat je suikerziekte hebt. Mijn zus had mij ook al eens voorgesteld om mij te laten onderzoeken op suikerziekte daar het ook veel in onze familie voorkomt. Ik ga me nog zeker laten testen daarop.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt als het overmatig zweten daardoor werd veroorzaakt. En mocht het zo zijn, dat het zweten nu je medicatie ervoor gebruikt verminderd. Ik ben erg benieuwd, sterkte.
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

Komende weken ook bloedonderzoek, zal het eens navragen om ook op suiker te controleren, heb een tante die nl suikerziekte heeft dus het zit in de familie.
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Er zijn twee soorten Diabetes, type I en type II. Vooral type II is erfelijk, dit type stond voorheen ook wel bekend als ouderdomssuiker maar tegenwoordig hebben ook veel kinderen dit. Dus het hoeft niet zo te zijn dat de suikerziekte van je tante erfelijk is... Maar zou het zeker laten testen. Zweten is één van de meest voorkomende symptomen, net als veel plassen, gewichtsverlies en dorst (glucose houdt vocht vast, wanneer de glucose niet opgenomen wordt door het gebrek aan insuline, dus suikerziekte, verlaat deze via de urine het lichaam waardoor er veel vocht verloren gaat... Hierdoor krijg je weer veel dorst.). Veel succes ermee!
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Ik hoop dat je gelijk hebt Angela. Op het ogenblik zweet ik niet zoveel.
Mijn Bloedglucose spiegel is ook al aardig gezakt. Ik zit nu beneden de 10 en das toch al heel anders. Als mijn zweten inderdaad van de suikerziekte komt, dan ben ik benieuwd hoe het komende zomer gaat. Afgelopen zomer was het een drama, ik liep helemaal leeg.
Ik ben inderdaad afgevallen, zo'n 6 kg, vind ik niet erg, want ik kan ze best missen. Liefst nog een kilotje of 10 meer, maar dat zal wel niet doorgaan dat feest. ;) ;) ;)
Gr. Ina
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ja, Ina, echt een geluk dat je het ontdekt hebt!!! Beneden de tien is al erg netjes! Ik hoop echt dat je klachten verminderen, waarschijnlijk zal je nu ook minder moe zijn en meer energie hebben. Door het insulinetekort kan de glucose de cellen niet goed in terwijl glucose de voornaamste energiebron van het lichaam is, maar dat weet je natuurlijk inmiddels allemaal al. Hoop echt dat je je snel veel beter zal voelen!
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Dank je wel Angela voor je reaktie. Inderdaad heb ik al meer energie, ondanks de flinke kou die ik opgelopen heb. Ik ben wel positief.
Ik heb een nieuwe soort insuline gekregen " lantus" heet het. Daarbij hoef ik maar een keer per dag te spuiten en dat hoeft niet persee voor het eten. Wel moet het altijd op hetzelfde moment van de dag. Lantus schijnt ook niet van die pieken en dalen te geven, dus wat dat aangaat ben ik wel goed af, denk ik.
Gr. Ina
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ja, Lantus ken ik wel ja! Ik geloof dat dat een mix is van langwerkende en kortwerkende insuline waardoor je niet meer voor het eten hoeft te spuiten. Op deze manier is er altijd een basishoeveelheid insuline in het lichaam aanwezig. Dat is wel fijn, dan ben je er niet continu in gedachten mee bezig! Ben erg blij voor je, kan me voorstellen hoe fijn het is als je niet weet wat er mis is met je lichaam er eindelijk eens iets ontdekt wordt! Beterschap met de kou en hou ons op de hoogte!
amber
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 06 nov 2005, 20:50
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Bericht door amber »

vraagje;

Ik ben vandaag begonnen met oxybutinine,maar de apotheek heeft nog een extra sticker op het doosje geplakt: Pas op met alcohol en kan de rijvaardigheid beinvloeden!!
Iemand hier nare ervaringen mee??

groetjes amber(die ook zo hoopt dat het medicijn ook bij mij werkt!)
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

amber schreef:vraagje;

Ik ben vandaag begonnen met oxybutinine,maar de apotheek heeft nog een extra sticker op het doosje geplakt: Pas op met alcohol en kan de rijvaardigheid beinvloeden!!
Iemand hier nare ervaringen mee??

groetjes amber(die ook zo hoopt dat het medicijn ook bij mij werkt!)
Ik gebruik het sinds een week. Via de google zoekmachine heb ik geprobeerd te achterhalen wat de consequenties bij gebruik in combinatie met alcohol kunnen zijn. Uiteindelijk kwam ik op een website terecht waarop stond dat wanneer je alcohol wilt nuttigen het beste rustig kan opbouwen om te kijken hoe je erop reageert, blijkbaar reageert iedereen anders daarop.

Van het weekend ben ik uitgeweest, voordat ik de deur uit ging had ik er eentje genomen. Ik heb ongeveer 5 a 6 biertjes gedronken en 1 tequilla, ik had nergens last van.

Succes, ik hoop dat het aanslaat. Bij mij heeft het totzover redelijk effect, denk nog te kort om echt goed te kunnen oordelen, maar merk wel degelijk verschil.
amber
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 06 nov 2005, 20:50
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Bericht door amber »

dank je voor je reactie!

Ik ga vanavond ook uit en wilde daarom ff weten hoe het zit.
Ik zal het langzaam opbouwen...denk dat oxybutinine bij mij ook gaat aanslaan ,merk het al een beetje maar ook te weinig,vandaag is pas de derde dag!
Succes!!
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Hoi Angela, vanmorgen was ik voor het eerst beneden de 8, dus we gaan de goede kant op. Ik voel me al een stuk beter en ben niet zo onwijs moe meer. Nu mijn ogen nog, die veranderen zowat met het uur. Ben gisteren naar de oogarts geweest, en ze zijn gelukkig nog niet beschadigd. De oogarts zei, dat met een week of zes, mijn ogen wel weer op hun normale sterkte zijn. Nu wissel ik wat met diverse leesbrillen, zodat ik in ieder geval nog iets kan zien.
Gr. Ina
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hoi Ina,

Fijn zeg! Ben blij dat je ogen nog in orde zijn! Heb je ook nooit iets gemerkt aan je voeten enzo? Maar het is wel heel goed dat je al onder de 8 zit!! Vind je het erg moeilijk om nu je eten aan te moeten passen? En heb je al het idee dat het zweten minder wordt? Ben erg benieuwd :D. Had je het zweten nou al vanaf jongs af aan of pas vanaf een paar jaar?

Haha, ben te nieuwsgierig! Maar sinds ik deze opleiding volg raak ik er steeds meer van overtuigd dat verkeerd eten bepaalde symptomen kan veroorzaken, als je al ziet wat diabetes wel niet voor gevolgen met zich mee kan brengen! Dus ben erg benieuwd hoe jij alles ervaart!

Heel veel succes nog!

Groetjes, Angela
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht