Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium

Moderators: Erje, Thijs

Pebbles
beginner

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Pebbles » vr jul 08, 2016 10:50 pm

Hallo,

Mijn dochter gebruikt nu een week glycopyrronium en ik heb toch nog wat vragen. Ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden..

Na een enthousiaste start hebben we namelijk toch weer wat teleurstellingen gehad. Het lijkt wel of het de ene dag beter werkt als de andere, komt dit toevallig bekend voor bij gebruikers?
Wat ook nog lastig blijkt te zijn, is om in de avond droog te blijven. In de ochtenduren, na het innemen op een nuchtere maag, werken de pillen steeds prima. Echter de tweede dosis in de loop van de dag blijkt toch minder goed te werken, waardoor ze dus van de week op een feestje 's avonds toch weer een probleem had :(

Iemand tips om echt de hele dag droog te blijven? Of is het alleen een kwestie van de dosis verhogen? Tot nu toe is de hoogste dosering die ze genomen heeft 4x 1mg in de ochtend en 's middags nog 3x 1 mg. Hier zweette ze dwars doorheen, terwijl ze een dag eerder met 3 om 2 mg meer succes had, maar bijvoorbeeld vandaag weer niet. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Qua inspanning, omgevingstemperatuur of lastige (sociale) situaties was het allemaal een beetje om het even, dus ik heb niet het idee dat dat het verschil in werking kan verklaren.

lyda
rookie

Bericht door lyda » zo aug 14, 2016 12:52 pm

Hallo, Reactie op GLYCOPYRRONIUMBOMIDE . ik gebruik dit nu ongeveer 6 maanden, De eerste weken was het heerlijk ! kon weer gewone normale
truitjes aan !! Nu na ongeveer 6 maanden is het voor bij, het werkt bij mij niet meer , Ik ben nu even gestopt in de hoop dat het over een weekje
weer gaat werken, zo lang zit ik met 2 ventilatoren naast m,n stoel helaas,Maar ik raad het wel iedereen aan hoor ! want als het werkt is het super

oxbutine heb ik ook gebruikt, geeft ook wel resultaat > Maar toch niet voldoende, Dus ik zou zeggen Porobeer het !!

Waterkanon
rookie

Bericht door Waterkanon » wo jun 07, 2017 2:58 pm

Ook ik had veel last van overmatig zweten. Na het raadplegen van dit forum ben ik met een boekwerk aan informatie naar de huisarts gegaan.
Hij nam de tijd voor me en ging de informatie op zijn gemak doorlezen, hij begreep mijn probleem.

Drie dagen later mocht ik terugkomen bij hem om het één en ander door te nemen. Hij had besloten dat ik de Glycopyrronium tabletten kon gaan proberen mits ik hem wekelijks op de hoogte zou houden. Wat een WONDER TABLETTEN. Ik zet s ochtends om 06:00 de wekker om 2 tabletten van 1mg in te nemen. Dit is 1,5 uur voordat ik op sta. Het beste is om ze op een nuchtere maag te nemen. Bij grote maaltijden lijken de pillen inderdaad minder goed te werken.

Wat een wondertabletten. Sinds een jaar gebruik ik Glycopyrronium tabletten 2x1mg daags. Ik zweet bij inspanning nog wel onder mijn oksels maar zweten op mijn hoofd is verleden tijd! Dit wilde ik toch graag even delen aangezien het mijn leven heeft veranderd.

Zorgt zweten voor een probleem in je dagelijks functioneren ga naar de huisarts en bespreek je probleem!!

Erje
Moderator

Bericht door Erje » wo jun 07, 2017 4:18 pm

Waterkanon schreef:
wo jun 07, 2017 2:58 pm
Ook ik had veel last van overmatig zweten. Na het raadplegen van dit forum ben ik met een boekwerk aan informatie naar de huisarts gegaan.
Hij nam de tijd voor me en ging de informatie op zijn gemak doorlezen, hij begreep mijn probleem.

Drie dagen later mocht ik terugkomen bij hem om het één en ander door te nemen. Hij had besloten dat ik de Glycopyrronium tabletten kon gaan proberen mits ik hem wekelijks op de hoogte zou houden. Wat een WONDER TABLETTEN. Ik zet s ochtends om 06:00 de wekker om 2 tabletten van 1mg in te nemen. Dit is 1,5 uur voordat ik op sta. Het beste is om ze op een nuchtere maag te nemen. Bij grote maaltijden lijken de pillen inderdaad minder goed te werken.

Wat een wondertabletten. Sinds een jaar gebruik ik Glycopyrronium tabletten 2x1mg daags. Ik zweet bij inspanning nog wel onder mijn oksels maar zweten op mijn hoofd is verleden tijd! Dit wilde ik toch graag even delen aangezien het mijn leven heeft veranderd.

Zorgt zweten voor een probleem in je dagelijks functioneren ga naar de huisarts en bespreek je probleem!!
Hallo Waterkanon,

Welkom hier en bedankt dat je je ervaringen hier even wilde delen. Wat een toffe huisarts heb je zeg! Eigenlijk zou elke huisarts zo moeten reageren, maar in de praktijk is dat helaas niet zo.
Wat fijn dat de pillen voor jou de oplossing gebracht hebben en je leven op een positieve manier hebben veranderd. Super!

Groetjes van Erje

Plaats reactie