DIY Deodorant - baking soda

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

DIY Deodorant - baking soda

Bericht door Thijs »

DIY: deodorant

Waarschijnlijk de goedkoopste, meest natuurlijke en beste deodorant die ik ooit heb gehad. Zelfgemaakt! Eindelijk een deo waar geen rommel in zit en goed wérkt! Wil jij weten hoe je zelf homemade deodorant maakt? Het is onwijs simpel en past helemaal in de vegan lifestyle.

Waarschijnlijk de goedkoopste, meest natuurlijke en beste deodorant die ik ooit heb gehad: zelfgemaakte! Ik heb al heel wat natuurlijke merken uitgeprobeerd, maar iedere keer was er toch weer een reden om ontevreden te zijn. Nu heb ik eindelijk een deo gevonden waarvan ik zeker weet dat er geen rommel in zit en die ook nog eens wérkt! Ik wil nu al nooit meer anders. Wil jij weten hoe je zelf je eigen deodorant kan maken? Het is echt onwijs simpel!


Wat heb je nodig?

4 eetlepels maizena

4 eetlepels baking soda (wij kochten dit pak bij een Chinese winkel)

5 of 6 eetlepels kokosolie (gesmolten kokosvet)

eventueel: essentiële olie, om een geurtje naar keuze aan je deodorant te geven

Wat moet je doen?

1. Smelt het kokosvet tot het een vloeibare olie is geworden.
2. Doe de olie in een bakje en schep de maizena en de baking soda erbij.
3. Roer heel goed door tot het een gladde massa is geworden.
4. Laat hard worden.
5. Smeer een beetje zelfgemaakte deodorant op je vingers en smeer dit uit over je oksels. That’s it!
(je kan er natuurlijk ook aan denken om hier een lepel of kwast voor te gebruiken)

Ik hoor je denken: dit kan niet waar zijn. Het kan toch niet zó simpel zijn om zelf deo te maken? Zeker wel! Probeer het zelf maar. Deze deodorant is mild voor je huid en werkt echt tegen ongewenste geurtjes. Hier komt geen spuitbus en geen rotzooi aan te pas!


http://www.degroenemeisjes.nl/diy-deodorant/

Iemand bekend hiermee ? Naar verluid schijnt het ontzettend goed te helpen tegen stinkvoeten.

gr Thijs
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: DIY Deodorant - baking soda

Bericht door Erje »

Ik heb altijd wel het gevoel dat dit soort middeltjes voor de gewone zweters misschien helpt, maar niet bij HH. Maar een goeie tip en leuk om eens uit te proberen.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: DIY Deodorant - baking soda

Bericht door Thijs »

Het is niet tegen HH maar het is echt pur sang tegen overmatig stinkende voeten.
Dee
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 24 jan 2019, 17:23
Contacteer:

Re: DIY Deodorant - baking soda

Bericht door Dee »

Het kan veel makkelijker, enkel natriumbicarbonaat (ander woord voor wijnsteenpoeder, bakingsoda). Hierbij voeg je een paar duppeltjes etherische olie bij als je er een geurtje aan wilt hebben, maar voor de werking is het niet nodig. Dit poeder dep je onder je vochtige oksel (of voeten).

Het zweten zal niet af nemen, maar de geur is helemaal weg, de hele dag.
Ik ben zoooo blij dat ik dit spul ontdekt heb. Ik heb van alles geprobeerd, van aluminiumspray en botox tot de miradry. Niks gaf het gewenste resultaat.
Omdat ik nu zeker weet dat ik niet ga stinken, houdt dit me minder bezig, waardoor ik nu veel minder zweet.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: DIY Deodorant - baking soda

Bericht door Thijs »

Hoi Dee,

Bedankt voor je reactie..... ja soms kan het heel simpel zijn en die bakingsoda werkt dus echt tegen geur inderdaad. Fijn dat dit helpt voor jou!
Vreemd dat botox en de miraDry niet het gewenste resultaat gaven. Hoe vaak heb je de MiraDry behandeling laten doen en waar ?
Dee
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 24 jan 2019, 17:23
Contacteer:

Re: DIY Deodorant - baking soda

Bericht door Dee »

Hallo Thijs,
Ik heb de miraDry laten doen bij Aleida Dijkstra, op de hoogste stand, dus daar heeft het niet aan gelegen. Ik ondervond er naderhand veel ongemak van, naast de pijn vond ik de mega opgezwollen bovenarmen (zeker 1 maal in omvang toegenomen) door het vocht het ergst. Daarnaast bleven er ontsierende plekjes achter + een bult in mn oksel (litteken weefsel volgens mijn huisarts). Dit gaat niet meet weg.

De zweetklieren groeiden gewoon weer terug, het verschil was uiteindelijk minimaal. Ik heb er niet nog meer geld aan willen besteden, en al helemaal niet het risico willen lopen dat de huid rond mijn bovenarmen, wegens de zwelling, zou gaan hangen.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: DIY Deodorant - baking soda

Bericht door Thijs »

Hoi Dee,

Balen zeg.... er is helaas een klein percentage mensen waarbij de miraDry niet werkt. Waarschijnlijk ben jij er daar 1 van. :(
Dit geldt ook voor botox overigens..... mooi balen.

Heel veel sterkte verder.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht