Geweldig resultaat met Odaban

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

martijnvisser
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 25 jul 2014, 14:14
Contacteer:

Geweldig resultaat met Odaban

Bericht door martijnvisser »

Hallo,

De reden dat ik me heb aangemeld is omdat ik eindelijk een oplossing heb gevonden die voor mij werkt, Wat mij deed realiseren dat anderen daar ook voordeel van zouden kunnen hebben. Vandaar dat ik dit wil delen.

Mijn klachten waren ernstig. Ik had hyperhydrosis over mijn hele lichaam, behalve, ironisch genoeg, op mijn handen, voeten en oksels. De rest van mijn lichaam was standaard kletsnat, dag en nacht. Het was niet gewoon zweten, het gutste in grote druppels uit al mijn poriën.

Ik had dit al geaccepteerd en kleedde me erop. Voor mijn hoofd had ik altijd een zakdoek bij me en elke dag moest ik mijn beddegoed vervangen. Het was echt behoorlijk erg.

Een aantal week geleden hoorde ik over Odaban, dus ik probeerde dit. Volgens de instructies moest het aangebracht worden op een droge huid, wat nogal lastig was. Met de föhn en een handdoek kon ik steeds een stukje huid droogkrijgen en het snel aanbrengen. Ik gebruik het alleen op mijn hoofd, romp en armen, anders is het geen doen. En het zweet op mijn benen stoort mij niet zo.

In bed lag ik zoals gewoonlijk weer enorm te zweten. De volgende dag was het algeheel iets minder erg. 90% van wat het was. Maar ik nam aan dat de Odaban niet goed kon inwerken, omdat ik het gelijk weer van mijn lichaam afzweette. Daarom begon ik talkpoeder te gebruiken. De hele dag door hield ik mijzelf zo droog mogelijk en gebruikte ik groete hoeveelheden poeder. Dit resulteerde in een drogere huid bij het aanbrengen van Odaban en de volgende ochtend was het toch echt minder erg. 75%.

Dus ik deed die dag hetzelfde weer, en de dag daarna. En de ochtend daarna werd ik droog wakker, wat nogal een verrassing was. Het gedeelte van mijn bed waar mijn benen lagen was nog nat, maar het bovenlichaamgedeelte was gewoon droog. En gedurende de dag zweette ik heel weinig. Alleen mijn hoofd zweette nog een beetje, dus ik gebruikte nog wat talkpoeder en Odaban en volgende dag heb ik gewoon niet gezweet.

Die avond besloot ik om voor de zekerheid nog een keer Odaban te gebruiken. Talkpoeder was niet meer nodig. De volledige drie dagen daarna had ik helemaal geen klachten. Toen heb ik voor de zekerheid weer wat Odaban gebruikt en tot mijn verbazing bleef ik 4 dagen droog voordat ik weer een klein beetje begon te zweten. Dus weer wat Odaban gebruikt en nu is twee keer per week om vrij van klachten te blijven.

Het werkt voor mij erg goed, vandaar dat ik dat wil delen. Het enige nadeel van Odaban is dat het prikt gedurende de eerste paar uur van aanbrengen, maar dat wordt ook minder erg als je huid eraan gewend raakt. Ik heb een erg gevoelige huid met eczeem en huiduitslag en de eerste paar keer kreeg ik er dan ook huiduitslag van. Maar dat is nu over. Ik breng het voorzichtig aan met een wattenschijfje, wat prima werkt.

En wat een interessant effect is dat het af en toe een beetje prikt (niets om je druk om te maken) op de momenten dat je gewoonlijk zou zweten. En dat gebeurt niet op het gehele oppervlak, maar soms hier en daar. Misschien gaat dat ook wel over.

Ik moet zeggen, het is een aparte ervaring. Het zweet komt gewoon niet.
Plaats reactie