Odaban veilig

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Jessica32
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 07 jan 2014, 20:05
Contacteer:

Odaban veilig

Bericht door Jessica32 »

Beste forumgenoten,

Sinds kort gebruik ik Odaban en ben zeer tevreden over het resultaat. Mijn zweetprobleem lijkt verleden tijd.
Toch blijf ik met de vraag lopen of het middel 100 % veilig is. Op de verpakking is niet te vinden dat het middel dermatologisch getest is, dus ga ik ervan uit dat dit niet gebeurd is. Op internet wordt gezegd dat odaban 100 % veilig is, maar ook dat aluminium chloride niet 100 % veilig is voor het lichaam.
Volgens mij is dit op het forum nog niet besproken, dus weet iemand hier een duidelijk antwoord?
Jessica32
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 07 jan 2014, 20:05
Contacteer:

Re: Odaban veilig

Bericht door Jessica32 »

Weet niemand hier iets vanaf?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Odaban veilig

Bericht door Thijs »

Zover ik weet is er nooit aangetoond dat een anti transpirant onveilig is. Er gingen een paar jaar geleden verhalen de ronde dat je er kanker van zou kunnen krijgen maar dit is nooit bewezen. In de meeste goede anti transpiranten zit aluminium chloride.

gr Thijs
Jessica32
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 07 jan 2014, 20:05
Contacteer:

Re: Odaban veilig

Bericht door Jessica32 »

Hoi Thijs,

Bedankt voor je antwoord, een beetje late reactie van mij ;)
De verhalen over kankerverwekkende stoffen heb ik inderdaad ook gehoord en dit baarde mij toch wel zorgen.
De dag na het opspuiten heb ik enorme jeuk onder mijn oksels, dus ik ben er nog steeds niet gerust op. Het is toch een reactie van het lichaam op de aluminium chloride.
Maar daar tegenover staat een middel dat echt goed werkt tegen zweten. Tja...het blijft een beetje lastig dat ik nog steeds met twijfels rondloop.

Groetjes Jessica
Plaats reactie