Mijn oplossing: Perspirex

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
bertjeconti
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 30 mar 2012, 19:37
Contacteer:

Mijn oplossing: Perspirex

Bericht door bertjeconti »

Hallo allemaal,

Een aantal weken geleden heb ik mij al voorgesteld in de rubriek "Wie ben je??" (viewtopic.php?f=15&t=88&start=255#p14289) , waarin ik vertelde dat ik een middel gevonden heb dat de zweetproblemen voor mij opgelost heeft.
Ik heb extra nog een aantal weken gewacht om zeker te zijn dat het middel blijft werken alvorens hier mijn ervaring met jullie te delen.

Ruim 6 weken geleden liep ik weer eens bij het kruidvat door het rek met deo's en anti transpirants te zoeken of er misschien nog iets bruikbaars bij stond.
Ik gebruik de deo's van Nivea, onder andere de SilverProtect, omdat deze bij vooral helpen tegen vervelende geurtjes, het zweten zelf wordt er niet minder van. Ook had ik al een de Odorex-dry creme geprobeerd, maar ook dit product helpt perfect tegen geurtjes maar niet tegen het zweten zelf.
Tijden het "browsen" viel mijn oog op een klein onopvallend doosje met een behoorlijke prijs. Doosje gelezen en in het mandje, ik dacht zulk duur spul dat moet misschien wel werken, niet geschoten is altijd mis. En er stond bij dat het aluminium-chloride bevatte, en daarvan wist ik nog van vroeger dat goed hielp tegen stink zweet voeten, waarvan ik overigens al 25 jaar genezen ben (het stink deel welteverstaan).
Thuis de bijsluiter van het doosje Perspirex goed doorgenomen, en me voorgenomen mij exact aan de aanbevelingen te houden.
Beginnen met een aantal dagen achter elkaar (3) Perspirex s'avonds voor het slapen gaan aanbrengen op de droge oksels, dan de volgende ochtend de oksels goed wassen en je favoriete deo aanbrengen (bij mij Nivea 24H roller)
- 1e nacht geen bijverschijnselen, de volgende dag gewoon zweten
- 2e nacht na een paar uur flink prikken en wel een aantal uren wakker gelegen, maar de dag erna nagenoeg droge oksels
- 3e nacht, wederom na een paar uur flink prikken/jeuken en weer een aantal uren niet kunnen slapen, maar de dag erna DROOG !!!
daarna heb ik Perspirex om de 3 a 4 dagen aangebracht, met als resultaat blijvend droge oksels.
De eerste 2 weken had ik wel veel jeuk onder de oksels, maar dat werd langzaam minder. Ook het prikken/jeuken na het opbrengen van de Perspirex werd in de loop van de weken minder.
Overdag had ik af en toe het gevoel dat ik weer aan het zweten was, vooral onder 'moeilijke' omstandigheden, maar als ik dan controleerde, dan waren de oksels en shirt kurkdroog.

Nu 6 weken later heb ik geen prikken/jeuk meer. Ik gebruik het nog steeds 2* per week (op zondag en woensdag avond) en ik denk dat ik zelfs terug kan vallen op slechts 1 keer per week aanbrengen van de Perspirex. Oksels blijven onder alle omstandigheden droog, maar er is wel een toename van het zweten in de handpalmen en voeten, maar daar kan ik best wel mee leven!!

Overigens heb ik dit forum pas gevonden naar aanleiding van de aanschaf van de Perspirex, om meer te weten te komen over dit product, daar las ik ook enig pessimisme over dit product, maar bij mij werkt het echt.
Misschien dat ik er toch lotgenoten mee kan helpen.

Groetjes Rob, die zich sinds een week of 6 veel gelukkiger voelt en weer zin heeft in sociale contacten :D
JWBokx
Rivier
Rivier
Berichten: 88
Lid geworden op: di 01 mei 2012, 14:12
Contacteer:

Re: Mijn oplossing: Perspirex

Bericht door JWBokx »

Waar mag je die zalf gebruiken?
Alleen onder de oksels, of ook op bijvoorbeeld je hoofd?
Bij de Odaban staat dat je het niet over je hele lichaam mag gebruiken.
Je lichaam heeft het zweten natuurlijk ook nodig.
Bij mij helpt de odaban wel tegen de geur, waar de deo's die ik getest heb het af laten weten.
Maar het helpt niet tegen het zweten.
bertjeconti
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 30 mar 2012, 19:37
Contacteer:

Re: Mijn oplossing: Perspirex

Bericht door bertjeconti »

Hallo JWBokx
Het is een roller (net zoals bijvoorbeeld de Nivea deo roller) en volgens mij alleen bedoeld voor gebruik onder de oksels.
Het lijkt mij ook lastig aanbrengen op het voorhoofd of handen.

Je schrijft dat je lichaam het zweten nodig heeft, dat is maar gedeeltelijk waar.
Als je je fysiek in spant (sporten) dan ga je uiteraard zweten, lijkt mij heel normaal. Maar ik had juist giga last van natte oksels, zonder dat daarbij enige fysieke inspanning aan te pas kwam, wat vooral invloed heeft op je humeur.
Bij het uitoefenen van zware fysieke arbeid en omstandigheden waarbij ik me op het gemak voel, had ik daarentegen helemaal geen last van zweet onder de oksels, maar meer verdeeld over mijn lichaam, zoals rug en hoofd, inderdaad bedoeld om het lichaam te koelen, zoals het hoort.

Het overmatig zweten onder mijn oksels had een heel andere oorsprong, wat bij mij dus ontstond in situaties waarbij ik mij onzeker voelde, en me zou schamen voor zweetplekken!. Alleen al deze gedachte maakte het nog erger.

Maar gelukkig ben ik met dit product geholpen, en wandel ik nu een stuk vrolijker door het leven.
JWBokx
Rivier
Rivier
Berichten: 88
Lid geworden op: di 01 mei 2012, 14:12
Contacteer:

Re: Mijn oplossing: Perspirex

Bericht door JWBokx »

Een roller is inderdaad niet handig voor op je rug. Zo flexibel ben ik niet.
De odaban is een spray, is wel lastig mikken maar met wat oefening lukt het wel.
Bij is het ook niet als ik me inspan, maar al bij lichte beweging.
Op mijn werk gaan we meestal tussen de middag wandelen. Bij een buitentemperatuur van 13 graden loop ik in een blouse met korte mouw, terwijl de collega's met jas aan lopen.
Zij hebben het koud, en ik loop te zweten voornamelijk op mijn rug en borst. In iets mindere mate op mijn hoofd, maar dat begint wel als ik weer binnen kom.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht