ervaring odaban

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

edje
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 10:21
Contacteer:

ervaring odaban

Bericht door edje »

Omdat sommige topics al wel verouderd zijn start ik even een nieuwe over mijn ervaring met Odaban. Ik had al jaren klamme en zweterige oksels en was altijd met zakdoekjes aan het wrijven om te drogen en met deo aan het spuiten.
Ik droeg altijd een extra ondershirt voor het zweet maar dat verstikte de oksels juist waardoor het alleen maar erger werd (deze ervaring had ik ook met de oksel-pads)
Van de huisarts kreeg ik aluminium hydroxychloride maar hier zweete ik gewoon doorheen. Op dit forum zag ik een stukje over odaban en heb dat toen besteld. Na de eerste keer gebruiken is het zweten ook meteen gestopt. Ik heb het 5 dagen achter elkaar gebruikt en nu 2 keer per week en de oksels blijven droog! Kan weer alle kleding aan en heb geen problemen meer.
Wel breng ik het aan met een watje omdat ik met rechtstreeks spuiten irritatie krijg.
Wel vreemd dat ik wel vaak momenten heb dat ik het gevoel krijg dat ik weer zweet maar dat is dan niet zo. En daarnaast kwam ik er achter dat ik met sporten ook geen zweet meer produceer onder de oksels (Ik vraag me wel af of dat goed is maar goed)

Ik zou het iedereen aanraden (in ieder geval om eens een te proberen) Als je zoekt op internet kom je 'm tegen voor 15 euro incl. verzendkosten en 60 dagen "niet goed geld terug" garantie.(sweat-guide.nl)
Proberen waard dus.
maarten90
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 14 apr 2009, 02:57
Contacteer:

Re: ervaring odaban

Bericht door maarten90 »

Hoi Edje,

ook ik had al aardig wat jaren last van echt klotsende oksels. Omdat nu de zomer erweer aankomt en ik bijna 19 wordt vond ik het weleens tijd om iets tegen het zweten te vinden wat helpt. Had zelf alle middeltjes al geprobeerd, en na een nacht doorhalen op het internet kwam ik ook uit bij odaban. Eerst geloofde ik de reacties van mensen niet, maar toen ik het een dag later zelf kon gaan gebruiken was ik echt verbaasd. Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn oksels een hele dag droog waren. En het meest rare is dat ik de hele dag denk dat er zweetdruppeltjes langs me armen lopen, maar als ik dan kijk is alles kurkdroog!
Ik spuit het direct op mijn oksels en merk dan idd dat de irritatie wel heel erg is. Wordt dit bij jou veel minder als je een watje gebruikt?
In ieder geval ben ik al blij dat ik weer grijze shirts enzo aankan, zonder me druk te maken over zweetplekken. Ik had ook net als jou altijd dubbele shirts aan, okselpads erbij, maar wat je zegt: dat verstikt alleen maar.
Ik gebruik het nu een tijdje, en merk ook dat ik met sporten niet meer onder mijn oksels zweet, maar wel meer op me hoofd etc. Dus volgens mij is het dan niet zo dat je lichaam de warmte niet kwijtkan.

IN ieder geval vind ik odaban een echte aanrader, aangezien mijn hele familie last heeft van overmatig zweten, en bij iedereen odaban resultaat heeft.
Ferry24
Beekje
Beekje
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 19 dec 2008, 17:15
Contacteer:

Re: ervaring odaban

Bericht door Ferry24 »

Hey Edje, zweette jij alleen onder je oksels? Niet op je rug/borst ofzo? Na gebruik van Odaban voor mijn oksels ben ik nu veel op mijn rug en borst aan het zweten, terwijl ik nu wel vaak droge oksels heb. Dit zal wel psychisch bij me zijn, omdat ik mij nu niet meer druk maak om natte oksels maar wel om een natte rug ga ik daar meer zweten. Hopelijk helpen de Oxy tabletten (Zie forum tabletten) bij mij om ook het zweten op de rug te stoppen..
edje
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 10:21
Contacteer:

Re: ervaring odaban

Bericht door edje »

Hoi Maarten,
Als ik het via een watje opbreng heb ik inderdaad geen irritatie meer, en het resultaat is gewoon hetzelfde. Gewoon eens proberen.

Ferry, het zweten zat voornamelijk onder de oksels ja. Verder ook wat meer op m'n hoofd maar dat is niet echt erger geworden nu de oksels droog zijn. Of het psychisch is weet ik natuurlijk niet. Ik weet wel dat als ik na begon te denken over het zweten en dat anderen het zouden kunnen zien het inderdaad alleen maar erger werd. Maar daar heb ik nu geen last van.
John
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 16 jan 2006, 16:17
Contacteer:

Re: ervaring odaban

Bericht door John »

Wow, wat gek dat ik dit nu allemaal pas lees. Heb al jaren zweetoksels en -voeten, en wilde eigenlijk gaan kijken naar Botox.
Maar ik heb nooit serieus naar Odaban gekeken, al heb ik het wel voorbij zien komen hier. Nu lees ik eens wat het precies is:

It is the partial blocking of the sweat ducts by these poral "plugs" that causes a re-routing of the perspiration to the blood capillaries where it is transported to areas of the skin from which evaporation can take place more easily or to the kidneys for excretion. The net result is to leave the treated skin area dry and without compensatory sweating elsewhere on the body.

Dus het vocht gaat gewoon via je bloedbaan naar je nieren, dus je gaat niet ergens anders zweten en je verstopt je klieren ook niet.

Ik ga meteen een flesje bestellen en ben benieuwd of het werkt. Ik zit zowat met tranen in mn ogen dit te lezen, zou echt geweldig zijn als het zou helpen!
Deo gratias
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 19:14
Contacteer:

Re: ervaring odaban

Bericht door Deo gratias »

T.a.v. Ferry. (en anderen die geinteresseerd zijn!)

Ik lees net in een wat oude 'post' dat je na gebruik van Odaban in de oksels, meer bent gaan zweten op jouw rug en borst. Jij stelt dat het misschien psychisch is. Het antwoord is (misschien helaas) NEE. Wat jij ervaart is 'compensatiezweten', komt vaak voor! Het zweet moet namelijk ergens naartoe, minder zweet in de oksels levert meer zweet elders op! Cremes helpen vaak goed, maar altijd plaatselijk. Voor een 'totaal effect' moet je toch aan tabletten denken. Mensen die veel last hebben van zweet op het (voor-)hoofd, kunnen daarom beter niets doen aan alleen de oksels, want het (voor-)hoofdprobleem wordt vaak erger en is veel moeilijker te camoufleren dan oksels! Je komt dan toch vaak uit op tabletten. Ben zelf recent begonnen met Oxybutynine en ben tevreden, al zijn er wat eigenaardigheden.....

Succes iedereen, de warme maanden komen er aan!

Groeten!

DG
D.D
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 24 mei 2009, 13:09
Contacteer:

Re: ervaring odaban

Bericht door D.D »

Hallo iedereen, vandaag heb ik Odaban ook binnen gekregen, het is jammer dat er in de bijsluiter geen nederlandse uitleg staat, en wat ik van alle site's heb gelezen, gebruikt iedereen odaban op een andere manier, andere hoeveelheid per dag. Dus nu ben ik een beetje door elkaar.. is er geen vaste manier van hoe je het aan moet pakken? Ik spuit het vanavond het eerst op en ben benieuwd of ik volgende week rond deze tijd, al mijn gewenste kleding weer kan aan doen!

x D.D
Jaden
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 02:00
Contacteer:

Re: ervaring odaban

Bericht door Jaden »

Hallo,

Ik gebruik Odaban nu al een maand, daarvoor heb ik syneo5 gebruikt. Het zijn allebei werkende spullen, alleen zitten er nare nadelen aan. Syneo5 kun je bijv. max 5 dagen gebruiken en als je je scheert, epileert etc. moet er 2 dagen tussen zitten, maar dat is erg lastig vooral nu met dit weer na 2 dagen heb ik al weer haargroei dus dat betekent dat ik niet mag scheren etc. maar ik kan het product dus ook niet gebruiken hoe je het wendt of keert, ik moet zoiezo 2 dagen zweten:( en o ja ik moet dit er ook even bij melden, ik heb me 1 keer toch maar geepileerd en syneo5 opgespoten en het was zo bizar, er werden gelijk haartjes zichtbaar:s Toen heb ik via jullie site gelezen dat je Odaban niet zo vaak hoeft te gebruiken en dat je het langzaam op moet bouwen, het werkt idd, maar hier zitten ook weer nadelen aan, het prikt namelijk vreselijk! Ik kan de jeuk niet meer verdragen en mijn huid is erg droog! En ik moet het nog steeds erg vaak gebruiken? Voor de jeuk heb talkpoeder gebruikt, maar het valt me op dat het dan niet werkt en dat ik dan weer begin te zweten en ook i.c met scheren epileren etc. nadat je je dus scheert etc. en ookal laat je er dus 2 dagen tussen zitten, begin ik weer gigantisch te zweten, dus ik weet het niet meer.......en heb ook nare steken in me borst sinds ik Odaban gebruik?? En nog iets, ik stink weliswaar niet naar zweet, maar mijn transpratie heeft een eigenaardige geur: plastic achtig?? Enige ervaringen hiermee?
John
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 16 jan 2006, 16:17
Contacteer:

Re: ervaring odaban

Bericht door John »

Nou ik gebruik het nu ruim een week, en ben gematigd enthousiast.

Ik gebruik het voor oksels en voeten.
Beide plekken doe ik door wat Odaban op een watje te spuiten.
Mijn oksels worden er soms rood en jeukerig van, maar dat is wel te doen op zich.

Nu de ervaringen: na ongeveer een week lijkt het erop dat het zweten onder de oksels enorm is afgenomen.
Ik heb nu regelmatig (bijna) compleet droge dagen! Dus daar ben ik erg blij mee.

Voor de voeten werkt het helaas nog niet, die zijn nog steeds kletsnat. Misschien moet ik die niet met een watje doen, maar gewoon direct besprayen..

Ik blijf in elk geval doorgaan met de behandeling, het is alvast fijn dat het bij de oksels werkt. Al weet ik niet of dat lang blijft duren.

Ohja, bij mij zat er een aparte bijsluiter in het Nederlands bij. Er staat niet zoveel bijzonders op, gewoon niet teveel gebruiken, langzaam opbouwen en als je gevoelig bent met een watje aanbrengen. Het kan een paar dagen tot weken duren voor het werkt.
Jaden
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 02:00
Contacteer:

Re: ervaring odaban

Bericht door Jaden »

Ow mijn god, ik heb vreselijke pijn en ben vandaag met spoed naar het ziekenhuis gegaan:( Ik gebruik het nu al bijna 2.5/3 maanden het leek super te werken totdat het hevig begon te prikken en jeuken, het gekke is ook dat ik het alleen aan mijn rechteroksel heb, ze hebben er een sneetje ingezet en al het viezigheid eruitgehaald. Mijn hele oksel is kapot, trouwens odaban heeft vanzichzelf al een hele rare geur..mischien kunnen ze het spul in dat opzicht wat verbeteren +plus wat huidvriendelijker. Maar ik stop er zeker mee!
John
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 16 jan 2006, 16:17
Contacteer:

Re: ervaring odaban

Bericht door John »

Ik gebruik het nu ongeveer 3 weken. Bij de oksels heb ik het idee dat het wel enigszins werkt. Ik heb tot nu toe geen enkele keer meer zweetplekken in shirtjes gehad, maar de oksels zijn niet elke dag kurkdroog ofzo. Soms wel, soms niet. Maar echt enorm nat zijn ze niet meer.

Bij m'n voeten werkt het helaas (nog) niet, die zijn nog elke dag lekker nat. Misschien mail ik de fabrikant nog een keer om te vragen of ik iets fout doe ofzo.

Trouwens, mijn oksels zijn ook wel gevoelig want ik heb ook rode plekken die af en toe jeuken. Maar het is niet ondraaglijk ofzo.
johnyboy
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: za 18 apr 2009, 12:06
Contacteer:

Re: ervaring odaban

Bericht door johnyboy »

Ik heb zojuist 2 flesjes besteld. Kan iemand mij uitleggen hoe ik Odaban het beste kan gebruiken? (hoevaak per week?afbouwen? etc..)

Alvast bedankt,

Joost
Paul P. Kopinsky
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 02 feb 2009, 11:43
Contacteer:

Re: ervaring odaban

Bericht door Paul P. Kopinsky »

Jaden schreef:Ow mijn god, ik heb vreselijke pijn en ben vandaag met spoed naar het ziekenhuis gegaan:( Ik gebruik het nu al bijna 2.5/3 maanden het leek super te werken totdat het hevig begon te prikken en jeuken, het gekke is ook dat ik het alleen aan mijn rechteroksel heb, ze hebben er een sneetje ingezet en al het viezigheid eruitgehaald. Mijn hele oksel is kapot, trouwens odaban heeft vanzichzelf al een hele rare geur..mischien kunnen ze het spul in dat opzicht wat verbeteren +plus wat huidvriendelijker. Maar ik stop er zeker mee!
Hoi!

"Antitranspiratie zijn eenvoudig aan te brengen producten, met een zeer goede werking tegen overmatig zweten. Door constant overmatig zweten, worden de betreffende delen van de huid heel gevoelig. Wanneer deze huid behandeld wordt met een antitranspirant kunnen licht huidirritaties optreden zoals roodheid, jeuk en branderigheid. In AHC20 sensitive zijn hiervoor extra plantenextracten toegevoegd en is daardoor veel zachter voor de huid. Toch kan de gevoelige huid lichte irritaties ondervinden. In veel gevallen heeft het scheren van de okselharen hierin een aandeel. Special voor deze lichte huidirritaties is Nutric2 re-active Lotion ontwikkeld welke roodheid, jeuk en branderigheid tegen gaat zonder de werking van de antitranspirant te beïnvloeden."

Nutric2 re-active lotion tegen huidirritaties: https://schwitzen.com/shop/tegen-huidir ... p/cPath/24

Liefs, Paul from Poland :beer
sjemmie79
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 12:28
Contacteer:

Re: ervaring odaban

Bericht door sjemmie79 »

Ow mijn god, ik heb vreselijke pijn en ben vandaag met spoed naar het ziekenhuis gegaan:( Ik gebruik het nu al bijna 2.5/3 maanden het leek super te werken totdat het hevig begon te prikken en jeuken, het gekke is ook dat ik het alleen aan mijn rechteroksel heb, ze hebben er een sneetje ingezet en al het viezigheid eruitgehaald. Mijn hele oksel is kapot, trouwens odaban heeft vanzichzelf al een hele rare geur..mischien kunnen ze het spul in dat opzicht wat verbeteren +plus wat huidvriendelijker. Maar ik stop er zeker mee!Jaden
rookie

Berichten: 2
Geregistreerd op: ma mei 25, 2009 1:00 am
viezigheid, verklAAr je eens nader
sjemmie79
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 12:28
Contacteer:

Re: ervaring odaban

Bericht door sjemmie79 »

Paul P. Kopinsky schreef:
Jaden schreef:Ow mijn god, ik heb vreselijke pijn en ben vandaag met spoed naar het ziekenhuis gegaan:( Ik gebruik het nu al bijna 2.5/3 maanden het leek super te werken totdat het hevig begon te prikken en jeuken, het gekke is ook dat ik het alleen aan mijn rechteroksel heb, ze hebben er een sneetje ingezet en al het viezigheid eruitgehaald. Mijn hele oksel is kapot, trouwens odaban heeft vanzichzelf al een hele rare geur..mischien kunnen ze het spul in dat opzicht wat verbeteren +plus wat huidvriendelijker. Maar ik stop er zeker mee!
Hoi!

"Antitranspiratie zijn eenvoudig aan te brengen producten, met een zeer goede werking tegen overmatig zweten. Door constant overmatig zweten, worden de betreffende delen van de huid heel gevoelig. Wanneer deze huid behandeld wordt met een antitranspirant kunnen licht huidirritaties optreden zoals roodheid, jeuk en branderigheid. In AHC20 sensitive zijn hiervoor extra plantenextracten toegevoegd en is daardoor veel zachter voor de huid. Toch kan de gevoelige huid lichte irritaties ondervinden. In veel gevallen heeft het scheren van de okselharen hierin een aandeel. Special voor deze lichte huidirritaties is Nutric2 re-active Lotion ontwikkeld welke roodheid, jeuk en branderigheid tegen gaat zonder de werking van de antitranspirant te beïnvloeden."

Nutric2 re-active lotion tegen huidirritaties: https://schwitzen.com/shop/tegen-huidir ... p/cPath/24

Liefs, Paul from Poland :beer
interessante link paul, ik denk dat ik dat eens ga uitproberen ipv odoban als ik de ervaringen van jaden zo doorlees :o
ik zelf heb geen last van overmatig zWeten maar wel van een rare sterke lichaamsgeur (bromhidrosis genaamd) dat ik al 10 jaar bij me draag :roll: en wat ik ook doe, niet gekruid eten, 2 keer op een dag douchen, nix werkt
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht