DO2

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

robmike
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 07 jan 2011, 16:48
Contacteer:

Re: DO2

Bericht door robmike »

Ik reageer maar even in het algemeen over dit product met aluinkristallen.
Voorop gesteld dat ik vind dat zweetgeur niet helemaal terecht in het verdomhoekje zit.
Mijn kat zou wel eens gelijk kunnen hebben dat ze graag in mijn oksel verdwijnt en daar bijna niet meer weg te jagen is en honden leggen graag hun kop op de schoenen van de baas.
Gene voor zweetgeur, lichaamgeur in het algemeen, is nog niet zo oud. Je ruikt meteen na een douchebeurt of na het wassen.
Als je een partijtje voetbal of tennis hebt gespeeld of hebt gevreeën ruik je naar vers zweet, heel vreemd als dat niet zou zijn.
Wie heeft ons geleerd lichaamgeur niet goed te keuren? Nou, in iedergeval doet de cosmetica industrie wel heel erg zijn best ons onzeker te maken over hoe de natuur ons heeft geschapen.
Zij worden er vet beter van als wij elk geurtje maar camoufleren ook al zijn ze de gewoonste zaak van de wereld.
Napoleon wilde alleen maar vrijen met ongewassen vrouwen, nou wil ik niet stellen dat hij in alles gelijk had, hij heeft een nogal bloedig verleden, maar toch!
Nu over dat do2, aluin is het mineraal in water opgelost, het remt vooral de geur die zweet kan produceren.
Deze geur heeft ondermeer te maken met je hormoonwerking, een puber ruikt heel anders dan de 30-ger of 50-ger. Ook wat je eet bepaald je geur, zouten, vetten what ever, het wordt allemaal deel van je systeem en stoffen die je weer uitstoot.
Bij mij werkt het do2 wel, als ik een T-shirt aan doe en de hele dag werk, zou ik het de volgende dag zo weer aan kunnen doen. Als ik het do2 niet gebruik, ruik ik mijzelf al na een paar uren.
Ik vind mijzelf niet onaangenaam ruiken, dus ik gebruik deo voor de ander.
Wel vind ik het do2 setje aan de dure kant, bij het kruitvat was het in de aanbieding voor 5,95, maar inmiddels alweer 6,95 en op internet zag ik het aangeboden voor 7,95, belachelijk.
Het spuitsysteem han inderdaad verstopt raken, zeer ergelijk.
Het buisje in het flesje loopt tot halverwege, dus je moet vaak bijvullen, wel dat is niet zo`n klus, even goed schudden en het water raakt weer verzadigd met aluin.
Een tip blijft, washand op de wasbak en als je het nodig vind, een paar keer per dag even wassen. Je poetst je tanden toch ook een paar keer per dag?
Plaats reactie