Odaban werkt bij mij 100% en heb alles!! al geprobeerd

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Re: Odaban werkt bij mij 100% en heb alles!! al geprobeerd

Bericht door dientje »

Hallo...
Dus ook gewoon bij de drogist te koop??
Allright!
Misschien ga ik dat wel doen.. Meer mensen die daar ervaring mee hebben. Ik vind het trouwens nog steeds top spul. Heb gisteren een optreden gehad, en het opgespoten. Had het ook echt nodig!
En ohja.. ik vind dat ze voor ons overal airco moeten hebben!
Ismene
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 30 jun 2010, 16:24
Contacteer:

Re: Odaban werkt bij mij 100% en heb alles!! al geprobeerd

Bericht door Ismene »

Hiephoi! Het werkt!
Na het lezen van dit forum heb ik dit kennelijke wondermiddel ook aangeschaft en jawel hoor, ook bij mij succes. Kan ik eindelijk gewoon aantrekken wat ik wil. Fijnfijnfijn!
Temansy
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: di 15 dec 2009, 09:43
Contacteer:

Re: Odaban werkt bij mij 100% en heb alles!! al geprobeerd

Bericht door Temansy »

Seneo 5 irriteerde enorm bij mij, ik lees dat Obadan dit in mindere mate/niet doet? Voorlopig ben ik "tevreden" met rexona en voor Maaikiehhh; als je enorm geurt bij het zweten; ik was tegenwoordig mijn oksels met een bacteriedodende zeep (bv unicura) sindsdien ruik ik niet meer penetrant onder de oksels! Het bllijkt dat de bacterieën die dit veroorzaken door gewone zeep niet verwijderd/gedood worden, waardoor je al snel weer kan geuren.
sinds ik dit doe, ben ik veel zekerder, ik mag dan af en toe nog flink transpireren (maar dat doet iedereen bij deze temperaturen en ik werk ook in de zorg; ook zwetend werk) maar ik geur niet meer; wel aan het einde van een warme dag, maar dan ruikt niemand meer okselfris, het is alleen niet zo erg dat je me ruikt aankomen zeg maar :D
anonymous89
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 28 jun 2010, 12:45
Contacteer:

Re: Odaban werkt bij mij 100% en heb alles!! al geprobeerd

Bericht door anonymous89 »

Ik heb gisteren Obadan besteld. Als het goed is heb ik hem op de mat liggen als ik thuis kom. Ik hoop echt dat het werkt voor mijn oksel probleem!
Kleutviôl
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 04 jul 2010, 12:49
Contacteer:

Re: Odaban werkt bij mij 100% en heb alles!! al geprobeerd

Bericht door Kleutviôl »

Ik heb sinds vorige zomer erg veel last van te veel zweten rondom en vooral tussen de billen. Ik weet niet of ik het de jaren daar voor ook had, maar pas sinds vorige zomer zit ik er mee. Ik denk dat voor een deel ook psychish is en dat het vooral voor mijn gevoel heel erg is, terwijl anderen misschien hetzelfde hebben maar dit niet zo als een probleem zien.
Maar hoe dan ook, ik zit er mee en ik wil er vanaf. Daarom heb ik Odaban besteld en hoop het zo snel mogelijk te ontvangen. Aangezien ik heb gemerkt dat het rond mijn stuitje begint en vanaf daar verder uitbreidt, wil ik proberen om het eerst op die plek aan te brengen. Op die plek is het het ergst. Als het daar minder wordt, hoop ik dat ik mij na verloop van tijd beter op mijn gemak ga voelen.
Als iemand dit verhaal bekend in de oren klinkt en misschien nog tips heeft (algemeen of wat betreft het aanbrengen van Odaban), dan lees ik dat graag!
Ik houd jullie op de hoogte over de effecten.
anonymous89
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 28 jun 2010, 12:45
Contacteer:

Re: Odaban werkt bij mij 100% en heb alles!! al geprobeerd

Bericht door anonymous89 »

Odaban heeft tot nu toe perfect voor me gewerkt. In tegen stelling tot Odorex blijf ik helemaal droog en het is ook simpeler om gewoon te spuiten.

ik hoop echt dat het blijft werken. TOP middel!
Kleutviôl
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 04 jul 2010, 12:49
Contacteer:

Re: Odaban werkt bij mij 100% en heb alles!! al geprobeerd

Bericht door Kleutviôl »

Ik heb het vandaag ontvangen, vanavond uitproberen. Ik hoop dat al snel effect heeft, want vanaf morgen wordt het weer warm!
Kleutviôl
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 04 jul 2010, 12:49
Contacteer:

Re: Odaban werkt bij mij 100% en heb alles!! al geprobeerd

Bericht door Kleutviôl »

In de bijsluiter staat dat je Odaban niet mag aanbrengen op kapotte of geïrriteerde huid. Waarom niet? Is het gevaarlijk? Of is het alleen maar omdat je er irritatie van krijgt?
Paul P. Kopinsky
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 02 feb 2009, 11:43
Contacteer:

Re: Odaban werkt bij mij 100% en heb alles!! al geprobeerd

Bericht door Paul P. Kopinsky »

Two reasons:

First, the aluminium compound (salt) might hurt, itch or irritate the wounded skin! Do NOT use antiperspirants like Odaban, Yerka or AHC on freshly shaved skin! The dermal irritations will "kill" you (however, this is not dangerous at all, just use a healthy lotion to calm the irritated skin a.s.a.p.)

Second reason is, the aluminium could enter your body through the wounds, using the blood vessels. Normally, an antiperspirant is NOT able to enter the deeper skin layers (where the blood vessels are located) so there won't be any danger of getting "polutet" by aluminium. Scientist are still NOT sure if aluminium is able to do any harm within your body (in such low doses!) but you never know. So, again: Do not use such remedies on wounded or shaved skin. Wait at least 24 h after shaving!

Liefs PfP :beer
Kleutviôl
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 04 jul 2010, 12:49
Contacteer:

Re: Odaban werkt bij mij 100% en heb alles!! al geprobeerd

Bericht door Kleutviôl »

Bedankt voor de uitleg :)
Kleutviôl
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 04 jul 2010, 12:49
Contacteer:

Re: Odaban werkt bij mij 100% en heb alles!! al geprobeerd

Bericht door Kleutviôl »

Weet iemand of ik Odaban mag meenemen in het vliegtuig? Aangezien ik het nog steeds (bijna) dagelijks aanbreng, wil ik het meenemen op vakantie. Ik wil het in mijn handbagage meenemen, voor het geval mijn koffer enkele dagen later pas terecht komt. Maar aangezien er met grote letters "keep away from naked flame" op staat, vraag ik me af ze dat bij de controle bij het inchecken leuk gaan vinden ...
Paul P. Kopinsky
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 02 feb 2009, 11:43
Contacteer:

Re: Odaban werkt bij mij 100% en heb alles!! al geprobeerd

Bericht door Paul P. Kopinsky »

Nee ... you're not allowed to do that.
Kleutviôl
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 04 jul 2010, 12:49
Contacteer:

Re: Odaban werkt bij mij 100% en heb alles!! al geprobeerd

Bericht door Kleutviôl »

Bedankt voor je antwoord. Ik ben al terug van vakantie. Voordat ik vertrok heb ik het nog even telefonisch nagevraagd en het werd inderdaad afgeraden om het bij de handbagage te stoppen. Ik heb het dus gewoon in mijn koffer meegenomen en verder geen problemen mee gehad.
Ikke71
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 09:17
Contacteer:

Re: Odaban werkt bij mij 100% en heb alles!! al geprobeerd

Bericht door Ikke71 »

Hoi,

Ik heb sinds kort ook Odoban in gebruik. Het helpt wel, dat zeker. Ik zit alleen met vragen over de frequentie van het gebruik, en de hoeveelheid die je kan gebruiken, en op welke plaatsen;

Als ik zo de informatie lees, gaat het voornamelijk over oksels en voeten. Laat dat nou net niet het ergste zijn voor mij :?
Ik heb het rare verschijnsel, dat ik werkelijk in een kwestie van een paar seconden, mijn hele rug, borst/buik echt zeikend nat heb, op elk willekeurig tijdstip, temperatuur of wat dan ook voor omstandigheid. ( geen idee of dat eigenlijk hyperhidrosis is of niet, maar het is iig heel erg vervelend )

Nu heb ik Odoban gekocht, nav wat ik hier zoal gelezen heb. Ik heb het op mijn rug gespoten, en in mindere mate ook wat op de borst en onderop de buik.
Begonnen met 2 pufjes onder iedere oksel, om te kijken of ik niet verschrikkelijk last kreeg. Dat viel dus wel mee.
Dus, qua oppervlakte heb ik aardig wat gebruikt. Het flesje gaat dan ook behoorlijk snel leeg. Ik heb het nu iets minder gebruikt, maar de eerste periode heb ik het 3 keer per week aangebracht. Iets later heb ik op gegeven moment ook nog wat op mijn voorhoofd en een beetje op de hoofdhuid aangebracht. ( geen idee of dat zomaar kan.. ben er niet aan dood gegaan iig ;) )

Nu zou het zo zijn dat je niet plaatsvervangend zou gaan zweten. Dat gaat bij mij niet op, of het lijkt alleen maar zo.
Ik heb nu, op momenten dat ik niet eens het idee heb dat ik erg ga zweten, dat ik klef wordt rondom me kruis. Als je een spijkerbroek inbeeld, ( bij een man )
dan is het vanaf onderkant gulp, tot knoop en van zak tot zak zeg maar. De achterkant is geen ( erger geworden ) probleem.

Gebruik ik te veel? Of is dit toch weer normaal. Ik zweet nog steeds op mijn benen, armen ( en die delen zijn ook niet kleinste ;) ) en naja, eigenlijk overal waar ik het niet gebruik.

Het liefst zou ik me zelf onderdompelen in een oplossing dat het gewoon overal stopt met soppen, maarja, kan me voorstellen dat dat idd niet gezond is :roll:
Alhoewel ik bij extra inspanning toch nog wel behoorlijk kan "zwemmen" moet ik zeggen. Is dat overigens wel normaal? En verknal je met zweten door extra inspanning, de werking van Odoban?

Gr,

Ikke
Mack
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 09:15
Contacteer:

Re: Odaban werkt bij mij 100% en heb alles!! al geprobeerd

Bericht door Mack »

Ik heb Odaban ook sinds een week of twee in huis. De donderdag geloof ik toegekregen en 's avonds meteen gebruikt. Ook vrijdag, zaterdag, zondag en maandag opgedaan. Ik merk echt het verschil en ik ben superblij.
Normaal zat ik op het werk om 11u al met natte oksels. Nu blijf ik compleet droog. Enkel na de middagpauze, wanneer ik van buiten weer in de warmte binnekom merk ik dat mn oksels nog een beetje vochtig worden, maar dat gaat meteen weg + geeft ook helemaal geen plekken!
Ik denk zelfs dat het gewoon mijn deo is die dan weer vochtig wordt.

Vanmorgen mn oksels geschoren en nu wacht ik tot zondag- of maandagavond om het nog eens te gebruiken.
Waarschijnlijk kan ik nu wel een paar dagen zonder en zoals het flesje zegt overschakelen naar 1 à 2x per week.

Wat een zaaaaaalig gevoel!!

Leve de grijze en gekleurde t-shirts! hahahaha

Btw, je moet echt wel zorgen dat je oksel COMPLEET droog zijn na het wassen (gebruik even haardroger en wacht dan zeker nog een minuut of 20), vooraleer je het erop gaat doen + ook niet meer gaan rondlopen of wat anders gaan doen want dan zweet je en gaat het erg branden (Odaban reageert zowel op zweet als op water door te gaan bijten)Dan krijg je dus heel snel geïrriteerde oksels. Het jeuken is compleet normaal, is het goedje dat bezig is in te werken op je zweetkliertjes.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht