Axitrans

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

zweethandje
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 26 mar 2007, 22:36
Locatie: Lanaken
Contacteer:

Axitrans

Bericht door zweethandje »

hey


Ik ben het tot nu toe nog nergens op het forum tegengekomen dacht ik, kan me vergissen, maar wou het merk 'Axitrans' toch even vermelden. Beter een keer te veel dan te weinig dan maar :)
Dat gebruik ik zelf toch al een tijdje voor mijn handen en vind dat het wel effect heeft.
Je kan het bij de apotheek krijgen als gewoon vloeistof die je op je handen en voeten kan smeren, of een roller voor onder de oksels.

Veel liefs
sjaak30
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 21 jun 2007, 10:52
Locatie: st maartensdijk
Contacteer:

axitrans

Bericht door sjaak30 »

hallo,werkt dit ook voor je voorhoofd,dat is eigenlijk alleen mijn probleem.

greetz sjaak
nissiey
Rivier
Rivier
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 16:14
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door nissiey »

voorhoofd vind ikzelf niet zo erg.
want dat hebbe egt wel alle mensen.
maar je oksels dat ziet er niet zo fris uit.
en egt opvallend.
dus eigenlijk (vind ik) is het geen probleem
zweethandje
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 26 mar 2007, 22:36
Locatie: Lanaken
Contacteer:

Bericht door zweethandje »

hey

Aangezien het helpt voor handen, zal het ook wel werken voor je voorhoofd. Het is makkelijk aan te brengen. Probleem is dan wel dat je huid er erg droog en wat rood van wordt. Dus in ieder geval voorzichtig proberen dan en wat zuinig mee omspringen. Maar dat hangt waarschijnlijk ook af van de gevoeligheid van je huid.


Succes ermee
sjaak30
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 21 jun 2007, 10:52
Locatie: st maartensdijk
Contacteer:

Bericht door sjaak30 »

nissiey schreef:voorhoofd vind ikzelf niet zo erg.
want dat hebbe egt wel alle mensen.
maar je oksels dat ziet er niet zo fris uit.
en egt opvallend.
dus eigenlijk (vind ik) is het geen probleem
Je wil niet weten hoe erg ik zweet op mijn voorhoofd,op mn werk loop ik met een handoek rond mn nek anders loopt het zweet zo in mn ogen,ik zal het nog sterker vertellen,ik werk buiten en zelfs in de winter als er sneeuw ligt,lopen de druppels nog langs mn hoofd naar beneden,zo heb ik er dus last van
Hanneke
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: za 10 jun 2006, 09:23
Contacteer:

Bericht door Hanneke »

Axitrans werkt echt heel goed bij mij!
Maar wat doen jullie toch aan die ondraaglijke pijn? Ik doe het op voor het slapen gaan en kan die nacht dan écht niet slapen, het doet te veel pijn!
Meestal heb ik de pijn er wel voor over, maar op sommige momenten kan mijn huid het echt niet meer aan...
Heeft er iemand raad?
nissiey
Rivier
Rivier
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 16:14
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door nissiey »

Je wil niet weten hoe erg ik zweet op mijn voorhoofd,op mn werk loop ik met een handoek rond mn nek anders loopt het zweet zo in mn ogen,ik zal het nog sterker vertellen,ik werk buiten en zelfs in de winter als er sneeuw ligt,lopen de druppels nog langs mn hoofd naar beneden,zo heb ik er dus last van
okey dan snap ik het wel.
maar niet mensen die maar een beetje last van hebben.
zweethandje heeft er eerder opgereageerd.
je kan proberen wat zij zei
sjaak30
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 21 jun 2007, 10:52
Locatie: st maartensdijk
Contacteer:

axitrans

Bericht door sjaak30 »

Okee,dan zal ik het eens proberen,is het ook in de nederlandse apotheek te krijgen,of moet ik naar belgie zoals ik ergens gelzen heb? :shock:
zweethandje
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 26 mar 2007, 22:36
Locatie: Lanaken
Contacteer:

Bericht door zweethandje »

Ja, zeker proberen. Zeker nu met mijn examens kan ik het weer goed gebruiken. Normaal gebruik ik ook enkele keren per week de drionic voor men handen (iontoferose), maar heb ik nu geen tijd voor. Dus de nacht voor men examen goed wat van dat spul derop om toch 'iets' minder zweterig men examen te kunnen invullen:p

Ik weet nu niet of het ook in Nederland te verkrijgen is, ben zelf een Belgje:p Maar ze kunnen dat waarschijnlijk wel altijd bestellen in de apotheek.

En Hanneke, waar gebruik jij het en hoelang al? En doe je het vaak derop? Ik gebruik het wel zeker niet permanent, zo af en toe eens wat daagjes. Dus het brandt ook niet zo bij mij... Dus mischien iets minder vaak gebruiken?

Zo, ik ga nu maar weer een examennachtje tegemoet, waarin ik nooit in slaap kan raken :( Maar donderdag zit het erop voor mij!!

Veel liefs
sjaak30
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 21 jun 2007, 10:52
Locatie: st maartensdijk
Contacteer:

Bericht door sjaak30 »

hoi zweethandje, nissiey en hanneke,bedankt voor jullie reactie,ik ga het zeker proberen en hopen dat mijn huid het aankan ;)

enne zweethandje,sucses met je examens ;)
nissiey
Rivier
Rivier
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 16:14
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door nissiey »

enne sjaak jij suc6 met het stoppen van je zweet
op je voorhoofd ;)
zweethandje
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 26 mar 2007, 22:36
Locatie: Lanaken
Contacteer:

Axitrans voor de gevoelige huid

Bericht door zweethandje »

Hoi

Ik las net in de bijsluiter dat er ook Axitrans voor de gevoelige huid bestaat. Ik zal hier even de tekst plaatsen:

'Sinds kort is er nu ook Axitrans voor de gevoelige huid. Niet iedereen of elk huidtype kan aluminiumchloride verdragen. Ook op gevoelige plaatsen op het lichaam, zoals in grote lichaamsplooien, kan het irriterende effect van aluminiumchloride te sterk zijn en onaangenaam aanvoelen. Daarom is er nu eveneens Axitrans voor de gevoelige huid ontwikkeld. Deze vorm is op basis van Aluminiumchloorhydraat en is uitermate zacht voor de huid zonder irriterend te zijn. De formule van Axitrans voor gevoelige huid is iets minder efficiënt dan de originele formulering en wordt best frequenter, tot om de twee dagen of zelfs dagelijks, aangebracht. Axitrans voor gevoelige huid is echter bijzonder geschikt voor het behandelen van groteren oppervlakten of meer delicate delen van de huid, of gewoon voor deze gebruikers zie een zacht, niet prikkend product wensen.'

Altijd handig om te weten misschien :)

Vele groetjes
sjaak30
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 21 jun 2007, 10:52
Locatie: st maartensdijk
Contacteer:

Bericht door sjaak30 »

bedankt :o voor de informatie,zal er zeker achteraan gaan.

groeten sjaak :klap
Hanneke
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: za 10 jun 2006, 09:23
Contacteer:

Bericht door Hanneke »

Heb de axitrans voor gevoelige huid ook al een tijdje, maar blijkt niet te werken bij mij, terwijl de andere axitrans perfect werkt maar veel zeer doet :|
Hopelijk heeft het bij jullie meer succes...
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door OkraMau »

Per toeval afgelopen zaterdag in Wijnegem (overdekt winkelcentrum in belgië) geweest en daar was een of andere apotheker, waar ik axitrans tegen kwam.
ALLES proberen dacht ik, en nam de vloeistof en de roller mee.
Roller opgedaan onder me oksels en d8 dat ik dood ging :s
zakken ijs onder me oksels, ik blijf lekker bij odaban!
Vloeistof op me handen, gezicht en kont gesmeerd,
dat gaat voorlopig wel goed.
Geen irritatie alleen lijkt wel of me huid nu uitgedroogd is... (alleen komt nu op me handen langzaam het zweet weer doorzetten en begin ik alweer wat minder lekker te typen.. moet het ff zonder drionic stellen omdat ik de pads in de was heb gegooid)
iemand hiermee ervaring, met die "uitgedroogde" huid?
Gewoon uierzalf of vaseline smeren of iets dergelijks??
Plaats reactie